ŽIVICA vo svojich vzdelávacích projektoch SADOVO, ZELENÁ ŠKOLA, MESTSKÉ VČELY, ZÁHRADA, KTORÁ UČÍ, VZDELÁVACIE CENTRUM ZAJEŽOVÁ a ZAJEŽOVSKÁ ŠKOLA, inšpiruje učiteľov aj rodičov ako sa zmysluplne učiť vonku. Tu je niekoľko dôvodov, prečo.
Precvičíme si slovnú zásobu na modeli ľudského tela vyrobeného z prírodných materiálov. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45
Využijeme plody prírody na precvičenie váženia a premeny jednotiek. Okrem toho si oprášime zručnosti z bežného života. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia. VEK:
Pomocou prírodných materialov vymodelujeme rastlinnú a živočíšnu bunku. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: pri
Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot
Skúmajme kde sa vyskytuje viac hmyzu na školskom dvore. Ako vplýva teplota na výskyt hmyzu. TÉMA: bezstavovce CIEĽ: Uvedomiť si, že pavúky a chrobáky vyliezajú z úkrytov v závislosti od teploty prostredia. Všimnúť si rozmanitosť bezstavovcov a ekosystému
Vytvoríme malý ekosystém v sklenenom pohári a pozorujeme život v ňom. TÉMA: ekosystém CIEĽ: Vytvoriť si svoj vlastný ekosystém, pozorovať ho a uvedomiť si nároky rastlín. VEK: 9. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút príprava, pozorovanie počas 2 týždňov (pr
Zopakujeme si historické udalosti a chronologicky ich zoradíme s použitím časovej osi. TÉMA: historické obdobia vývoja CIEĽ: Zopakovať učivo vlastivedy/dejepisu. VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: kartičky s
Zorientujeme sa na školskom dvore pomocou kompasu a úloh rozmiestnených po aeráli. TÉMA: kompas CIEĽ: Zopakovať a upevniť si vedomosti o určovaní svetových strán a používaní kompasu. . VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 − 30 minút ROČNÉ OBDOBIE: je
Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou snehu, paličiek a farbiva. TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK: 9.ročník
Overíme teoretické znalosti o podobnosti trojuholníkov na školskej budove TÉMA: podobnosť trojuholníkov CIEĽ: Zopakovať si podobnosť trojuholníkov a využiť ju v praxi. VEK: 9.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 30 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného
Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri. VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O
Vezmeme žiakov overiť svoje teoretické vedomosti. TÉMA: mechanický tlak CIEĽ: Aplikovať vedomosti o tlaku v praxi. VEK: 7. 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: pieskovisko (príp. blato, sneh), 3 dosky s odlišnou ploch
Vyrobíme si vlastnú dúhu a diskutujeme ako vznikla. TÉMA: rozklad svetla, lom svetla CIEĽ: Vysvetliť vznik a princíp dúhy. VEK: 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: sklenený pohár, guľová bank
Demonštrujeme silu slnka a s jeho pomocou založíme oheň. TÉMA: šošovky a ich využitie CIEĽ: Naučiť sa založiť v prírode oheň pomocou šošoviek. VEK: 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: sklenený
Pomocou prírodných materiálov vytvoríme elektrónovú konfiguráciu prvkov a ich zlúčenín. TÉMA: chemická väzba a elektrónová konfigurácia prvkov CIEĽ:Umiestniť elektróny do orbitálov pomocou rámčekového diagramu. Znázorniť vznik chemickej väzby v molekulách