Úvod - Hurá von

ŽIVICA vo svojich vzdelávacích projektoch SADOVO, ZELENÁ ŠKOLA, MESTSKÉ VČELY, ZÁHRADA, KTORÁ UČÍ, VZDELÁVACIE CENTRUM ZAJEŽOVÁ a ZAJEŽOVSKÁ ŠKOLA, inšpiruje učiteľov aj rodičov ako sa zmysluplne učiť vonku. Tu je niekoľko dôvodov, prečo.

prejsť na web

Metodika: BIO 6. – 9. ročník ZŠ Vplyv teploty na hmyz

Skúmajme kde sa vyskytuje viac hmyzu na školskom dvore. Ako vplýva teplota na výskyt hmyzu. TÉMA: bezstavovce CIEĽ: Uvedomiť si, že pavúky a chrobáky vyliezajú z úkrytov v závislosti od teploty prostredia. Všimnúť si rozmanitosť bezstavovcov a ekosystému

prejsť na článok

Metodika: BIO ; 9. ročník ZŠ Vytvor si svoj vlastný ekosystém

Vytvoríme malý ekosystém v sklenenom pohári a pozorujeme život v ňom. TÉMA: ekosystém CIEĽ: Vytvoriť si svoj vlastný ekosystém, pozorovať ho a uvedomiť si nároky rastlín. VEK: 9. ročník ZŠ DOBA TRVANIA:  45 minút príprava, pozorovanie počas 2 týždňov (pr

prejsť na článok

Metodika: DEJ 4. – 6. ročník ZŠ Výlet do minulosti

Zopakujeme si historické udalosti a chronologicky ich zoradíme s použitím časovej osi. TÉMA: historické obdobia vývoja CIEĽ: Zopakovať učivo vlastivedy/dejepisu. VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE:  celoročne POMÔCKY: kartičky s 

prejsť na článok

Metodika: GEO 4. – 6. ročník ZŠ Vyznáš sa na našom dvore?

Zorientujeme sa na školskom dvore pomocou kompasu a úloh rozmiestnených po aeráli. TÉMA: kompas CIEĽ: Zopakovať a upevniť si vedomosti o určovaní svetových strán a používaní kompasu. . VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 − 30 minút ROČNÉ OBDOBIE: je

prejsť na článok

Metodika: CHEM 9. ročník ZŠ Štruktúrne vzorce zo snehu

Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou snehu, paličiek  a farbiva. TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK: 9.ročník

prejsť na článok

Metodika: CHEM 9. ročník ZŠ Štruktúrne vzorce z kvetov

Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou kvetov a iných prírodných materialov TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK:

prejsť na článok

Metodika: MAT 9. ročník ZŠ Aká vysoká je naša škola?

Overíme teoretické znalosti o podobnosti trojuholníkov na školskej budove TÉMA: podobnosť trojuholníkov CIEĽ: Zopakovať si podobnosť trojuholníkov a využiť ju v praxi. VEK: 9.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 30 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného

prejsť na článok

Metodika: BIO 1. ročník SŠ Ako šuští dážďovka

Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri.  VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O

prejsť na článok

Metodika: FYZ 7.- 8. ročník ZŠ Ako hlboko

Vezmeme žiakov overiť svoje teoretické vedomosti. TÉMA: mechanický tlak  CIEĽ:  Aplikovať vedomosti o tlaku v praxi. VEK: 7. 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: pieskovisko (príp. blato, sneh), 3 dosky s odlišnou ploch

prejsť na článok

Metodika: FYZ 8. ročník ZŠ Ako vzniká dúha ?

Vyrobíme si vlastnú dúhu a diskutujeme ako vznikla. TÉMA: rozklad svetla, lom svetla    CIEĽ:  Vysvetliť vznik a princíp dúhy. VEK: 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: sklenený pohár, guľová bank

prejsť na článok

Metodika: FYZ 8. ročník ZŠ Ako zapáliť oheň bez zápaliek ?

Demonštrujeme silu slnka a s jeho pomocou založíme oheň. TÉMA: šošovky a ich využitie CIEĽ: Naučiť sa založiť v prírode oheň pomocou šošoviek. VEK: 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: sklenený

prejsť na článok

Metodika: CHEM 1. ročník SŠ Chemická väzba a elektrónová konfigurácia

Pomocou prírodných materiálov vytvoríme elektrónovú konfiguráciu prvkov a ich zlúčenín. TÉMA: chemická väzba a elektrónová konfigurácia prvkov CIEĽ:Umiestniť elektróny do orbitálov pomocou rámčekového diagramu. Znázorniť vznik chemickej väzby v molekulách

prejsť na článok

Metodika: FYZ 6. ročník ZŠ Čo našiel žabiak v rybníku

Objavujme, ktoré predmety sú hustejšie ako voda TÉMA: správanie telies v kvapalinách CIEĽ: Uvedomiť si, ako sa správajú telesá v kvapalinách. Zadefinovať pojmy plávať, vznášať sa, potopiť sa.  VEK: 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:  celor

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 1: Mapa ostrova

Načrtnime mapu neznámeho ostrova podľa podrobného opisu  TÉMA: mapa ostrova CIEĽ: Vytvoriť mapu ostrova na základe opisu, pracovať v kolektíve. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar –  jeseň  POMÔCKY: písacie a rysovacie potreby,

prejsť na článok

Metodika: FYZ  7. – 9. ročník ZŠ, 1. – 2. ročník gymnázia Fyzikálne zákony a javy v prírode

Overme svoje teoretické vedomosti z fyziky na praktických príkladoch TÉMA: fyzikálne zákony a javy a ich praktické využitie  CIEĽ:  Vyskúšať a overiť funkčnosť vybraných fyzikálnych zákonov v prírodnom prostredí. VEK:  7. – 9. ročník ZŠ, 1. – 2. ročník gy

prejsť na článok