Úvod - Hurá von

ŽIVICA vo svojich vzdelávacích projektoch SADOVO, ZELENÁ ŠKOLA, MESTSKÉ VČELY, ZÁHRADA, KTORÁ UČÍ, VZDELÁVACIE CENTRUM ZAJEŽOVÁ a ZAJEŽOVSKÁ ŠKOLA, inšpiruje učiteľov aj rodičov ako sa zmysluplne učiť vonku. Tu je niekoľko dôvodov, prečo.

prejsť na web

Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova

Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:

prejsť na článok

Metodika: BIO príma, 1. ročník SŠ  Model bunky

Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč

prejsť na článok

Metodika: MAT 6. – 8. ročník ZŠ Objavujeme číslo π

Vyberme sa na prechádzku a bádajme po Ludolfovom čísle TÉMA: obvod kruhu, číslo π CIEĽ: Objaviť a experimentálne overiť vzťah medzi obvodom kruhu a polomerom, zopakovať pojmy obvod, priemer, polomer. Precvičiť meranie dĺžok a obvodu kruhu. VEK: 6. – 8. ro

prejsť na článok

Metodika: BIO 2. – 5. ročník ZŠ Výroba elixírov

Zoznámime sa s liečivými bylinami a ochutnáme chuť prírody TÉMA: liečivé rastliny, byliny CIEĽ: Spoznať liečivé rastliny v okolí, identifikovať ich, zistiť ich liečivé vlastnosti a vyrobiť si vlastný macerát (elixír). VEK: 2. 5. ročník ZŠ DOBA TRVANI

prejsť na článok

Metodika: CHEM 7. ročník ZŠ Učíme sa orientovať v periodickej tabuľke

Zopakujme si chemické prvky a ich značky TÉMA:  chemické značky a periodická tabuľka CIEĽ: Naučiť sa orientovať v periodickej tabuľke chemických prvkov. VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 35 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: periodická tabuľka prvkov p

prejsť na článok

Metodika: BIO 2. ročník SŠ, 4. ročník SŠ (maturanti z biológie), Tajomstvo dvoch kvapiek

Zistime rozdiel medzi transpiračnou a gutačnou vodou. TÉMA: transpiračná a gutačná voda CIEĽ: Navrhnúť spôsob, akým možno dokázať rozdiel medzi transpiračnou a gutačnou vodou. VEK: 2. ročník SŠ, 4. ročník SŠ (maturanti z biológie) DOBA TRVANIA: 25 minút R

prejsť na článok

Metodika: FYZ 8. ročník ZŠ, Stabilná veža

Vyskúšajme si vlastnými rukami vytvoriť ťažiskovú vežu TÉMA:  ťažisko telesa CIEĽ: Pochopiť význam ťažiska. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: rôzne prírodniny (kamene, konáre, samorasty…), dosky, špagát POPIS:

prejsť na článok

Metodika: GEO 4. 8. ročník ZŠ, Slepá mapa

Pozbierajme prírodniny na školskom dvore a vytvorme z nich mapu Slovenska. TÉMA: orientácia v teréne a na mape Slovenska CIEĽ: Precvičiť určovanie svetových strán priamo v teréne, pomocou prírodnín vytvoriť mapy Slovenska so znázornením prírodných celko

prejsť na článok

Metodika: VV 2. − 5. ročník ZŠ, Sprejovanie v prírode

Oboznámime sa s pravekými metódami maľovania a vyskúšame si to aj vlastnoručne TÉMA: miešanie farieb a určovanie tvarov CIEĽ: Zistiť, ako zo základných farieb vytvoriť sekundárne. Naučiť sa vnímať rôznorodosť tvarov v prírode. Spoznať, ako sa vytvárali fa

prejsť na článok

Metodika: CHEM 1. 2. ročník SŠ Chémia v kuchyni

Uvedomíme si chemické procesy v bežnom živote a všímajme si ich v každodenných situáciach  TÉMA: chemické a biologické procesy, organická chémia CIEĽ: Zopakovať si chemické a biologické procesy bežné v kuchyni. VEK: 1. a 2. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45

prejsť na článok

Metodika: SJL 4. – 5. ročník ZŠ príbehy z prírody

Vytvoríme si krátke príbehy z prírodných predmetov na školskom dvore TÉMA: tvorba viet a príbehov CIEĽ: Rozšíriť si slovnú zásobu. VEK: 4. – 5. ročník ZŠ  DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: prírodniny, špagát, štipce, podložka, pero,

prejsť na článok

Metodika: MAT 5. ročník ZŠ − 1. ročník SŠ Pomerajme sa

Objavujme zlatý rez ukrytý v prírode okolo nás. TÉMA: pomer, kvadratická rovnica, zlatý rez CIEĽ: Precvičiť meranie dĺžok a prevod jednotiek, zopakovať percentá. VEK: 5. ročník ZŠ − 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: mer

prejsť na článok

Metodika: BIO 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  Pozorovanie hľúzkovitých baktérií na koreňoch ďateliny

Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast

prejsť na článok

Metodika: MAT 5. roč. ZŠ Geometria na vlastnom tele a v prírode

Znázorníme kolmosť a rovnobežnosť ľudského tela pomocou prírodných materiálov. TÉMA: kolmice a rovnobežky CIEĽ:  Pochopiť pojmy kolmica a rovnobežka pomocou vlastného tela a okolitých prírodnín. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 35 minút ROČNÉ OBDOBIE: celo

prejsť na článok

Metodické listy, ktoré tínedžerov vytiahnu von!

Učíte matematiku, dejepis, chémiu, biológiu či fyziku? Inšpirujte sa našimi novými metodickými listami na učenie vonku a preneste časť výučby na školský dvor, do parku alebo do lesa.  Po niekoľkomesačnej spolupráci s tímom skúsených pedagógov a lektorov s

prejsť na článok