ŽIVICA vo svojich vzdelávacích projektoch SADOVO, ZELENÁ ŠKOLA, MESTSKÉ VČELY, ZÁHRADA, KTORÁ UČÍ, VZDELÁVACIE CENTRUM ZAJEŽOVÁ a ZAJEŽOVSKÁ ŠKOLA, inšpiruje učiteľov aj rodičov ako sa zmysluplne učiť vonku. Tu je niekoľko dôvodov, prečo.
Vezmeme žiakov overiť svoje teoretické vedomosti. TÉMA: mechanický tlak CIEĽ: Aplikovať vedomosti o tlaku v praxi. VEK: 7. 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: pieskovisko (príp. blato, sneh), 3 dosky s odlišnou ploch
Vyrobíme si vlastnú dúhu a diskutujeme ako vznikla. TÉMA: rozklad svetla, lom svetla CIEĽ: Vysvetliť vznik a princíp dúhy. VEK: 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: sklenený pohár, guľová bank
Demonštrujeme silu slnka a s jeho pomocou založíme oheň. TÉMA: šošovky a ich využitie CIEĽ: Naučiť sa založiť v prírode oheň pomocou šošoviek. VEK: 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: sklenený
Objavujme, ktoré predmety sú hustejšie ako voda TÉMA: správanie telies v kvapalinách CIEĽ: Uvedomiť si, ako sa správajú telesá v kvapalinách. Zadefinovať pojmy plávať, vznášať sa, potopiť sa. VEK: 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celor
Načrtnime mapu neznámeho ostrova podľa podrobného opisu TÉMA: mapa ostrova CIEĽ: Vytvoriť mapu ostrova na základe opisu, pracovať v kolektíve. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar – jeseň POMÔCKY: písacie a rysovacie potreby,
Overme svoje teoretické vedomosti z fyziky na praktických príkladoch TÉMA: fyzikálne zákony a javy a ich praktické využitie CIEĽ: Vyskúšať a overiť funkčnosť vybraných fyzikálnych zákonov v prírodnom prostredí. VEK: 7. – 9. ročník ZŠ, 1. – 2. ročník gy
Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:
Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč
Vyberme sa na prechádzku a bádajme po Ludolfovom čísle TÉMA: obvod kruhu, číslo π CIEĽ: Objaviť a experimentálne overiť vzťah medzi obvodom kruhu a polomerom, zopakovať pojmy obvod, priemer, polomer. Precvičiť meranie dĺžok a obvodu kruhu. VEK: 6. – 8. ro
Zopakujme si chemické prvky a ich značky TÉMA: chemické značky a periodická tabuľka CIEĽ: Naučiť sa orientovať v periodickej tabuľke chemických prvkov. VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 35 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: periodická tabuľka prvkov p
Zistime rozdiel medzi transpiračnou a gutačnou vodou. TÉMA: transpiračná a gutačná voda CIEĽ: Navrhnúť spôsob, akým možno dokázať rozdiel medzi transpiračnou a gutačnou vodou. VEK: 2. ročník SŠ, 4. ročník SŠ (maturanti z biológie) DOBA TRVANIA: 25 minút R
Vyskúšajme si vlastnými rukami vytvoriť ťažiskovú vežu TÉMA: ťažisko telesa CIEĽ: Pochopiť význam ťažiska. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: rôzne prírodniny (kamene, konáre, samorasty…), dosky, špagát POPIS:
Pozbierajme prírodniny na školskom dvore a vytvorme z nich mapu Slovenska. TÉMA: orientácia v teréne a na mape Slovenska CIEĽ: Precvičiť určovanie svetových strán priamo v teréne, pomocou prírodnín vytvoriť mapy Slovenska so znázornením prírodných celko
Uvedomíme si chemické procesy v bežnom živote a všímajme si ich v každodenných situáciach TÉMA: chemické a biologické procesy, organická chémia CIEĽ: Zopakovať si chemické a biologické procesy bežné v kuchyni. VEK: 1. a 2. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45
Vytvoríme si krátke príbehy z prírodných predmetov na školskom dvore TÉMA: tvorba viet a príbehov CIEĽ: Rozšíriť si slovnú zásobu. VEK: 4. – 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: prírodniny, špagát, štipce, podložka, pero,