Zopakujeme si historické udalosti a chronologicky ich zoradíme s použitím časovej osi. TÉMA: historické obdobia vývoja CIEĽ: Zopakovať učivo vlastivedy/dejepisu. VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: kartičky s názvami historických období, resp. prírodniny znázorňujúce určité historické obdobie (pravek, starovek, stredovek, novovek); kartičky s rôznymi historickými udalosťami a k nim patriace kartičky s časovými údajmi − môže ísť o tieto udalosti: 1. svetová vojna 2. svetová vojna smrť M. R. Štefánika úmrtie Ľ. Štúra obdobie vládnutia Márie Terézie príchod Cyrila a Metoda Samova ríša *narodenie žiaka *narodenie jeho mamy alebo otca *narodenie jeho dedka alebo babky (* kartičky si pripravia žiaci) POPIS: Vyučovaciu hodinu začneme aktivitou Infopexeso: Kartičky s historickými udalosťami a kartičky s dátumami rozmiestnime okolo stromu textom nadol. Dvojice (trojice) žiakov otáčajú po dve kartičky a hľadajú medzi nimi správne páry (udalosť + časový údaj). Po ukončení hry vrátia všetky kartičky späť(toto vymaź pls). Následne priradiaudalsoti k historickému obdobiu. Takto postupujú, kým neurčia všetky kartičky. Dvojice žiakov správne zaradia kartičky s historickými udalosťami do historických období. Ďalšou úlohou dvojíc je zostaviť časovú os a vyznačiť na nej historické obdobia (pravek, starovek, stredovek, novovek), pričom použijú mierku 1 stopa = 10 rokov. Žiaci začínajú od svojho dátumu narodenia a postupujú do minulosti. Pozn.: Uvedené historické udalosti sa vzťahujú na obdobie stredoveku, novoveku a modernej doby. Podľa toho, s akou vekovou kategóriou žiakov pracujeme, môžeme aktivitu rozšíriť aj o udalosti z ďalších období (pravek a starovek), príp. sa žiakov na záver spýtať, čo sa odohralo počas období, ku ktorým kartičky nemáme. Autorky: Katarína Bugáňová, Martina Koncová, ZŠ Pohraničná, Komárno Pracovný list v PDF na stiahnutie: DEJ Výlet do minulosti The post Metodika: DEJ 4. – 6. ročník ZŠ Výlet do minulosti appeared first on Hurá von.
Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast
Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot
Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:
Oboznámime sa s pravekými metódami maľovania a vyskúšame si to aj vlastnoručne TÉMA: miešanie farieb a určovanie tvarov CIEĽ: Zistiť, ako zo základných farieb vytvoriť sekundárne. Naučiť sa vnímať rôznorodosť tvarov v prírode. Spoznať, ako sa vytvárali fa
Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri. VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O