Real-time publikácia natívneho článku v magazínoch Zoznamu: Ako prebieha?

Ak máme natívny článok pripravený a skontrolovaný jazykovou editorkou, je pripravený na publikovanie. Priblížime vám, ako celý proces prebieha. Na publikovanie natívneho článku v rámci Zoznamu môže klient využiť buď spravodajský magazín Topky, alebo niektoré zo špecializovaných webov patriacich do portfólia spoločnosti – napríklad Feminity.sk, Vysetrenie.sk, Hashtag.sk, Plnielanu.sk, Openiazoch.sk, Podkapotou.sk a iné. Jednotlivé články sú publikované počas pracovného týždňa v ranných hodinách. Zobrazujú sa aj na vyšších pozíciách, aby sme klientom dodali najlepšiu čítanosť. Iba na to sa však nespoliehame. Na každý natívny článok dohliada real-time špecialista Publikovanie článkov neznamená, že sú doslova ponechané napospas osudu. Pre ich čo najlepšiu čítanosť ich hneď od začiatku publikácie sleduje real-time špecialista. Jeho úlohou je dozerať, ako sa vyvíjajú čísla čítanosti, a v prípade potreby do celého procesu zasiahnuť. Z publikovania stoviek článkov už máme interné kritériá, aký výkon by mal každý článok na tej-ktorej pozícii dosahovať. Sledovanie čítanosti cez Google Analytics Pri každom natívnom článku dávame klientom garanciu, že dosiahnu minimálne 10-tisíc videní s výnimkou prípadov, kde vopred upozorníme, že to garantovať nevieme – niektoré spolupráce v rámci B2B komunikácie, príliš konkrétne zacielenie témou článku a podobne. Bežne však majú aj oveľa vyššie čísla. Aby sme predpísaný cieľ splnili, čítanosť jednotlivých článkov sledujeme ihneď po publikovaní prostredníctvom Google Analytics. Ak má článok nižšiu čítanosť, pristupujeme k zmene a snažíme sa jeho dosah zvýšiť. Väčšinou ide o zmenu titulku. Na základe našich skúseností sme zistili, že výmena titulnej fotografie pri slabšej čítanosti v reálnom čase nemá na vyššie čísla takmer žiadny vplyv. Ako dosiahnuť čo najvyššie čísla? Najdôležitejším parametrom pri zobrazení náhľadu článku je titulok – rozhoduje o tom, či si čitateľ na článok klikne, alebo nie. To je dôvod, prečo ponúkame klientom na výber vždy minimálne tri titulky. Tie máme vopred schválené s klientom a nemusíme tak narýchlo vymýšľať nové. Ak po publikácii článok dosahuje menší počet zobrazení v reálnom čase, vyskúšame v praxi aj ďalšie dva titulky. Následne ponecháme ten, ktorý „ťahá“ najlepšie. Keď zmena titulku naozaj zaberie Natívny článok pre klienta Dr. Oetker v magazíne Feminity Kráľovná kuchyne radí: 10 tipov, s ktorými vám pečenie vyjde na jednotku je príkladom, že zmena titulku môže výrazne pomôcť lepšej čítanosti. Na začiatku publikácie mal článok nižšie čísla s titulkom „Adriana Poláková o pečení aj komplimentoch: Ktoré ju potešia najviac?“. Zlepšili sa s druhým titulkom „V kuchyni Adriany Polákovej: Pečenie mi vždy zlepší náladu, takto môžete začať aj vy“. Najlepší ohlas u čitateľov však zanechal až náš tretí titulok v zálohe, ktorý sme už viac nemenili, a článok mal napokon vyše 30-tisíc videní. Skúšať sa rozhodne oplatí Podobne testujeme titulky takmer pri každom článku. Iba tak zistíme, ktorý z nich oslovil čitateľov najviac. Výnimkou sú len články, pri ktorých hneď prvý titulok dosahuje nadštandardné čísla v porovnaní s ostatnými článkami. Klientovi Lidl sme k téme zrušenia distribúcie letákov do domácností pripravili pred publikovaním článku taktiež tri alternatívne titulky. Veľká novinka pre zákazníkov v podaní známeho reťazca: S týmto je na Slovensku koniec!Známy reťazec prišiel s ďalším revolučným krokom: Toto sa rozhodol na Slovensku zrušiť!Lidl prekvapil svojich zákazníkov: Zrušil tradičnú vec a spúšťa dlhodobé zlacnenie! Od úvodu mal však prvý titulok vysoké čísla, preto sme k žiadnej zmene ani skúšaniu pristupovať nemuseli. Nakoniec mal článok približne 300-tisíc videní, o čom sa viac dočítate aj v našej case study. Prečo je to dôležité? Zmena titulku je dôležitá aj z dôvodu, že náhľady natívnych článkov sa zobrazujú na viacerých miestach súčasne – napríklad na titulke Topky.sk, Zoznam.sk, vybraného magazínu a neskôr aj v príslušných sekciách, odporúčacích boxoch pod článkami a v rámci postov na sociálnych sieťach. Všetky tieto miesta zároveň prinášajú článku pozornosť čitateľov a s nimi aj čítanosť. Aj preto bežne spĺňame garanciu čítanosti ešte v daný deň publikácie. Článkom však aj v nasledujúcich dňoch pribúdajú prečítania. Preto posielame klientom reporty s finálnymi číslami vždy približne 5 až 7 dní po publikácii. Chceli by ste vyskúšať spoluprácu? Máte otázky? OZVITE SA NÁM The post Real-time publikácia natívneho článku v magazínoch Zoznamu: Ako prebieha? appeared first on Nativka.

prejsť na článok

Natívne články v magazínoch Zoznamu: Toto sú pozície, na ktorých sa zobrazujú

Natívny obsah má v rámci magazínov Zoznamu vyhradené pozície, ktoré zaručujú splnenie garantovanej čítanosti 10-tisíc videní. Názorne vám priblížime, kde sú jednotlivé články publikované. Obsah je uverejnený na rôznych placementoch Natívny obsah sa

prejsť na článok

PR článok verzus natívny obsah: Aké základné rozdiely medzi nimi sú?

Otázku „Aký je vlastne rozdiel medzi PR článkom a natívom?“ počuť ešte aj dnes pomerne často. Prirodzene, zväčša od ľudí, ktorí sa tejto oblasti marketingovej komunikácie veľmi nevenujú. Odlišností je pritom viacero. Pojem PR článok používame vo význame,

prejsť na článok

Desiatky tisíc prečítaní článku v priebehu pár dní vďaka správnemu načasovaniu

Na to, aby natívny článok zaznamenal čo najväčší zásah má vplyv viacero vecí. Jeden z podstatných bodov je správne načasovanie zverejnenia a aktualizačný moment. Aj perfektne napísaný článok totiž môže uniknúť pozornosti čitateľov, ak nie je v danom obdob

prejsť na článok

Video Tutorials Educational Videos

Guiding users through a certain process or procedure, or simply explaining something to them can be a long way to go that will take you a lot of energy and time. This is one of the reasons why short video tutorials and educational videos are increasingly

prejsť na článok

Post with YouTube Video

This is some dummy copy. You’re not really supposed to read this dummy copy, it is just a place holder for people who need some type to visualize what the actual copy might look like if it were real content. If you want to read, I might suggest a

prejsť na článok