Ako vybrať vhodnú titulnú fotografiu pre natívny článok?

Kvalitný obsah v natívnom článku ešte nie je zárukou úspechu. Autori by sa mali zamerať aj na zaujímavý titulok a veľmi dôležitá je takisto titulná fotografia. Práve tá často rozhoduje o tom, či si čitateľ článok otvorí alebo nie. Podľa čoho ju vybrať a akých chýb sa pri nej vyvarovať? Dajte si poradiť od redakcie Ak ste klient, môžete nechať výber titulnej fotografie na konkrétnu redakciu. Tá najlepšie pozná svojich čitateľov a vie určiť, aký typ fotografie ich zaujme a zároveň bude na nich pôsobiť prirodzene. Druhou možnosťou je, že ponúknete redakcii svoje vlastné fotografie. Vtedy je potrebné vopredvedieť viaceré základné údaje, ktoré dané médium môže vyžadovať – rozmer, rozlíšenie a orientácia obrázka na šírku alebo výšku. Zamerajte sa na promovaný produkt Ak má klient svoje produkty kvalitne a najmä natívne nafotené, je možné ich použiť ako titulnú fotografiu. Pochopiteľne, nedá sa to vždy. Bankový účet, poistenie auta či paušál od mobilného operátora a podobné témy – to všetko sú prípady, keď zväčša musíte siahnuť po ilustračnom zábere. Ak sa v danej téme dá zobraziť produkt, odporúčame tak urobiť ako v prípade článku Nová kuchyňa do 1 000 eur? Ale áno, máme pre vás 7 praktických nápadov. Aj pri titulnej fotografii však platí, že záber musí pôsobiť prirodzene ako súčasť redakčného obsahu. Taktiež by sa v ňom nemal nachádzať žiadny text. Zdroj: IKEA Tipy na fotobanky Pri natívnom obsahu využívame v Zozname viaceré fotobanky – platené, ale aj tie s označením free. Najčastejšie vyberáme titulné fotografie z Getty Images (platená fotobanka). Dôvodom je najmä široká ponuka záberov z najrôznejších kategórií. Okrem toho máme k dispozícii aj platenú Profimediu a Adobe Stock. Využívame takisto fotobanky, ktoré sú na internete voľne k dispozícii – Freepik, Unsplash, Pexels a mnohé iné. Fotografie pripravené redakciou Chce klient promovať určitý produkt a nemá potrebné fotografie? Riešením je obrátiť sa rovno na redakciu, ktorej môžete produkty zaslať a ona si ich nafotí vo vlastnej réžii. Vôbec nie je nutné, aby fotografie vyzerali ako vystrihnuté z firemného katalógu. Pri redakčnom obsahu je dôležitá najmä autenticita, ktorú môžete docieliť práve jednoduchými zábermi promovaných produktov. Titulné fotografie ovplyvnil aj koronavírus Pandémia koronavírusu v mnohom zmenila životy ľudí a rúško či respirátor sa stali bežnou súčasťou našich dní. Pokojne možno využiť ako titulnú fotografiu záber, na ktorom sa demonštruje dodržiavanie bezpečnostných opatrení. Vysielate tak odkaz potenciálnym zákazníkom a navyše ste autentickí. Príkladom je fotografia nižšie, ale aj náš natívny článok Korona zmenila aj nakupovanie áut: Ako ho dnes viete získať a financovať? Zdroj: Getty Images Čoho sa vyvarovať? Pozor na neslovenské fotky – titulná fotografia by mala vyzerať čo najreálnejšie a prirodzene, aby sa s ňou čitateľ vedel stotožniť. Mala by teda čo najviac vystihovať realitu. K článku o bývaní na Slovensku teda určite nepatrí napríklad dom očividne zo zahraničia, typický povedzme pre USA. Zdroj: Getty Images Dôraz na aktuálne ročné obdobie – dôležitý je aj čas publikácie článku. Ak sa napríklad venuje módnej kolekcii v marci a na titulnej fotografii vidieť opadané lístie a zažltnuté stromy, môže podobná chyba zbytočne znížiť hodnotu obsahu. Zdroj: Getty Images Odporúčania na záver Vyskúšajte viacero titulných fotografií, až potom vyberte najlepšiu. Vo fotobanke môže zvolená fotografia vyzerať dokonale, ale pri náhľade článku to už platiť nemusí. Vyberte si pokojne viacero návrhov (sú aj v platených fotobankách zadarmo) a potom zvoľte tú, z ktorej máte najlepší pocit. Buďte detailisti a neponáhľajte sa. Klient očakáva, že natívny článok bude vždy na tej najvyššej úrovni. Nepokazte ho zlým výberom titulnej fotografie len preto, že vás tlačí termín a vyberiete prvý záber, ktorý nájdete vo fotobanke. Vyjadrite svoj názor. Poslal vám klient návrhy titulných fotografií, ktoré sa vám nepáčia, vyzerajú neprofesionálne alebo sa podľa vás na dané médium vôbec nehodia? Otvorene a slušnou formou mu oponujte a argumentujte. Prípadne mu rovno ponúknite lepšie návrhy.Nebojte sa spraviť zmenu. Publikovali ste natívny článok, ale nie ste spokojní s aktuálnou čítanosťou? Väčšinou môže pomôcť zmena titulku či titulnej fotografie. Radšej ju skúste aj dvakrát vymeniť a želaný efekt sa možno dostaví. Ak to neskúsite, nikdy sa to nedozviete. Chceli by ste vyskúšať spoluprácu? Máte otázky? OZVITE SA NÁM The post Ako vybrať vhodnú titulnú fotografiu pre natívny článok? appeared first on Nativka.

prejsť na článok

Natívne články v magazínoch Zoznamu: Toto sú pozície, na ktorých sa zobrazujú

Natívny obsah má v rámci magazínov Zoznamu vyhradené pozície, ktoré zaručujú splnenie garantovanej čítanosti 10-tisíc videní. Názorne vám priblížime, kde sú jednotlivé články publikované. Obsah je uverejnený na rôznych placementoch Natívny obsah sa

prejsť na článok

Pošlite nám fotografiu svojho interiéru!

Páči sa Vám konkrétny obraz z našej ponuky a neviete si ho predstaviť vo svojom interiéri, alebo neviete, ktorý obraz je pre Vás ten pravý? Neváhajte nám zaslať fotografiu alebo grafický návrh vášho interiéru, kde by ste chceli obraz umiestniť, a to na pl

prejsť na článok

Desiatky tisíc prečítaní článku v priebehu pár dní vďaka správnemu načasovaniu

Na to, aby natívny článok zaznamenal čo najväčší zásah má vplyv viacero vecí. Jeden z podstatných bodov je správne načasovanie zverejnenia a aktualizačný moment. Aj perfektne napísaný článok totiž môže uniknúť pozornosti čitateľov, ak nie je v danom obdob

prejsť na článok

PR článok verzus natívny obsah: Aké základné rozdiely medzi nimi sú?

Otázku „Aký je vlastne rozdiel medzi PR článkom a natívom?“ počuť ešte aj dnes pomerne často. Prirodzene, zväčša od ľudí, ktorí sa tejto oblasti marketingovej komunikácie veľmi nevenujú. Odlišností je pritom viacero. Pojem PR článok používame vo význame,

prejsť na článok

Ako si vybrať ionizátor vody

Ionizátor vody sa pomaly ale isto stáva neoddeliteľným doplnkom modernej kuchyne. Na trhu je množstvo týchto prospešných zariadení, vpestrom cenovom rozpätí. Ako sa orientovať v tejto ponuke? Nasledujúci krátky článok by vám mal dať základné odpovede. Vše

prejsť na článok