Základné predstavenie a funkcie Arnolda

Základné predstavenie a funkcie Arnolda Myšlienka konverzačného robota Arnolda sa zrodila v roku 2017 na základe rozsiahleho výskumu, v ktorom sme si predsavzali zistiť, čo HR manažérov a riaditeľov organizácií najviac trápi. Z prieskumu čoskoro začala výrazne vyčnievať oblasť zamestnaneckých prieskumov, ktorú sme si z našich profesijných životov pamätali ako nudnú, zložitú a často zbytočnú. Oblasť prieskumov medzi zamestnancami bola teda ideálnou voľbou na nové nápady a svieži, inovatívny prístup. Tradičné prieskumy majú hneď niekoľko slabých miest: Príliš veľa dát: Prieskumy sa často snažia zozbierať veľké množstvo dát naraz, sú príliš dlhé a majú globálne daný (a teda nie pre všetky krajiny rovnako relevantný) obsah. HR oddelenie navyše často nemá ani dostatočnú flexibilitu vo výbere či úprave obsahu dotazníka. „Pomalé” reporty: Výsledky bývajú spracovávané externe a prichádzajú po dlhej dobe napospol vo forme jedinej ťažkopádnej prezentácie, ktorú nevidia zďaleka všetci ľudia, pre ktorých by bola prínosná. Anonymita: Prieskumy bývajú najčastejšie úplne anonymné, a teda aj menej akcieschopné. Preto im už ani zamestnanci ani manažéri nevenujú dostatočnú pozornosť, a nedotknuté výsledky sa roky kopia v šuflíku HR oddelenia. Dotazníky: Aj samotná forma zaklikávacieho dotazníka (niekedy dokonca len na kolene preloženého z jazyka centrály) je neosobná a nezaujímavá a zamestnanci prieskumy vypĺňajú (ak vypĺňajú) len preto, že musia. Návratnosť je nízka a prieskum teda v podstate nevypovedajúci. To všetko sme chceli zmeniť. Chceli sme vytvoriť nástroj, ktorý si zamestnanci obľúbia a budú ho mať radi, pretože je šitý na mieru práve im. Arnolda někdy naši klienti představují jako nového kolegu – robota, se kterým se čas od času zaměstnanci potkají a prohodí pár slov na určité téma. Soustředí se krátce a intenzivně na jedno téma a nesnaží se jich jednou nebo dvakrát do roka nedokonale obsáhnout několik. Harmonogram konverzací si může každá společnost sama nastavit, ale nejčastěji Arnold konverzuje s lidmi jedenkrát či dvakrát měsíčně. Reporting Obrovskú zmenu oproti tradičným prieskumom predstavuje Arnoldov reporting. Arnold totiž posiela z každej témy prehľadný, zrozumiteľný report, ktorý za svoj tím či inú organizačnú jednotku dostane každý manažér zvlášť. Má teda v rukách na mieru robenú spätnú väzbu, ktorú môže v podstate ihneď pretaviť do akcie a pružne reagovať na potreby či frustrácie svojho tímu. Arnold ale nezabúda ani na HR oddelenie či najužšie vedenie organizácie, ktoré majú inú informačnú potrebu, a ktorým teda zasiela report s výsledkami celej organizácie či vyšších organizačných jednotiek. Reporty sa rozosielajú ihneď po zbere dát, nie je potrebné na ne čakať. Zapojením všetkých vyššie spomínaných pilierov vznikol zmysluplný nástroj, ktorý má reálny vplyv na dianie vo firme a ktorý nie je len nutným zlom či odškrtnutou úlohou v kalendári. Je nástrojom, ktorý si zachováva agilitu, je možné ho úplne prispôsobiť potrebám firmy (napr. vlastnými konverzáciami), ale zároveň poskytuje pokročilú funkcionalitu ako sofistikovaný reporting, správu zamestnancov, tém, šikovný anonymný mód či jazykové mutácie. Ako teda Arnold funguje? Arnold získava štruktúrovanú spätnú väzbu od zamestnancov prostredníctvom krátkych, ale pravidelných konverzácií na určitú tému. Ľudia od Arnolda dostávajú pozvánky na každé zhováranie buď na e-mail alebo prostredníctvom sms správy a konverzujú s ním vo webovom prehliadači. Reporty pre jednotlivých tímových manažérov a HR oddelenie vytvára Arnold, akonáhle začnú zamestnanci odpovedať. Potom len prieskum ukončí a finálne výsledky sú ihneď k dispozícii. Témy konverzácií Arnold má pripravených a v praxi otestovaných cca 35 rôznych tém, ktoré môžete vo vašej organizácii okamžite spustiť. Nájdete medzi nimi napríklad Spokojnosť, Konštruktívnu spätnú väzbu, Autonómiu, Prácu z domu, Pracovné prostredie, a mnoho ďalších. Jednotlivé témy sú napísané tak, aby netrvali dlhšie ako 5 minút a aby ich zamestnancov bavilo vyplňovať. Sú písané naozaj ako prirodzená konverzácia – Arnold sa pýta na rôzne otázky ľudsky, priateľsky a zrozumiteľne, a zároveň na odpovede zamestnancov reaguje – či už jednoduchým poďakovaním alebo napríklad tým, že vetví konverzáciu na základe predchádzajúcich odpovedí – každý jeden zamestnanec má teda vlastnú konverzáciu na základe toho, ako v danej situácii odpovedal. Otázky sú rôzne – so škálovateľnými odpoveďami, s priestorom na dovysvetlenie, komentár, a dávajú teda dostatok priestoru sa na danú tému otvorene vyjadriť. Vlastná konverzácia Arnold obsahuje modul, v ktorom si v grafickom editore môžete buď upraviť existujúcu konverzáciu priamo na mieru Vašej organizácii (tu máme na mysli napr. upraviť vykanie, tykanie, pridať otázku, pridať možnosti odpovedí a pod.) alebo napísať vlastnú konverzáciu úplne podľa seba. Môžete tak napr. informovať zamestnancov o novom procese alebo situácii v organizácii alebo riešiť špecifické témy ako bezpečnosť práce na pracovisku. S tvorbou konverzácie vám spočiatku radi pomôžu Arnoldovi kolegovia z oddelenia Customer Success. Šikovný anonymný mód Jedna z vecí, ktorá výrazne zvyšuje relevanciu Arnoldových výstupov, je šikovný anonymný mód. V predvolenom nastavení si totiž každý používateľ môže sám zvoliť, či odpovedá anonymne alebo pod svojím menom. Môžu sa teda pod svoje názory a presvedčenia podpísať, ale prepnutie do anonymného módu ich chráni, ak sa chcú z nejakého dôvodu zveriť anonymne. Report po každom prieskume Každý prieskum sa najčastejšie po týždni uzavrie a Arnold na základe zozbieraných dát od zamestnancov vytvorí individuálny report pre každého tímového vedúceho zvlášť podľa organizačnej jednotky, ktorú vedie. Manažéri teda vidia svoju časť organizačnej štruktúry (pokiaľ vedú tímov niekoľko, vidia ich všetky), vedenie ju vidí celú a v podstate okamžite môže odhaliť problematické oblasti a začať pomáhať tam, kde je to potrebné. Zdieľať článok Linkedin Facebook Podobné články Ťahák k zamestnaneckým prieskumom: od náboru až po výpoveď. Čo sa pýtať ľudí? Ťahák k zamestnaneckým prieskumom: od náboru až po výpoveď. Čo sa pýtať ľudí? Každá firma je predovšetkým o ľuďoch. A aby boli vo firme spokojní Prejsť na článok Potrebujete od zamestnancov rýchlu spätnú väzbu? Pomôcť môže robot aj rozhovor pri káve Potrebujete od zamestnancov rýchlu spätnú väzbu? Pomôcť môže robot aj rozhovor pri káve Keď nie je čas čakať na výsledky veľkých zamestnaneckých prieskumov, hodí sa Prejsť na článok Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách? Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách? Vyspovedali sme niekoľko spoločností, ktoré už dlhšie pracujú s konverzačným robotom Arnoldom Prejsť na článok Základné predstavenie a funkcie Arnolda Základné predstavenie a funkcie Arnolda Myšlienka konverzačného robota Arnolda sa zrodila v roku 2017 na základe rozsiahleho výskumu, v ktorom sme si predsavzali zistiť, čo Prejsť na článok Ako zvýšiť praktický dosah prieskumov a pomôcť manažérom pracovať s výsledkami? Ako zvýšiť praktický dosah prieskumov a pomôcť manažérom pracovať s výsledkami? Z našich konverzácií s klientmi tento bod dlhodobo vychádza ako najväčšia bolesť firemných prieskumov. Prejsť na článok Ako vytvárať skvelé prieskumy Ako vytvárať skvelé prieskumy Vytvoriť skvelý zamestnanecký prieskum nie je vôbec ľahké. Každá organizácia je iná a každá potrebuje iný prístup. V tomto článku sme Prejsť na článok Vyskúšať zdarma The post Základné predstavenie a funkcie Arnolda appeared first on Arnold Robot.

prejsť na článok

V Tipsporte si pomocou Arnolda vždy overujú, či idú správnou cestou

V Tipsporte si pomocou Arnolda vždy overujú, či idú správnou cestou Vo firme Tipsport používajú Arnolda už tri roky. Počas tejto doby so zamestnancami centrály, ktorých je cez 700, riešil množstvo tém: od spokojnosti, cez vzd

prejsť na článok

Na základe výsledkov Arnolda riešime to, čo nás vo firme práve páli

Na základe výsledkov Arnolda riešime to, čo nás vo firme práve páli Ako novo usporiadať kancelárie alebo ako spolu „hovoriť“ na diaľku. Nielen to zisťoval Arnold v spoločnosti Scio. Ar

prejsť na článok

Nalodenie prebieha úspešne, overili si plošne pomocou Arnolda v Notine

Nalodenie prebieha úspešne, overili si plošne pomocou Arnolda v Notine Notino je rýchlo rastúca dynamická firma, ktorá naberá 20 až 30 ľudí mesačne. Ako sa im páči náborový proces a skúšobná doba od nich zisťuje Arnold od apr

prejsť na článok

Radi by sme Arnolda využívali i naďalej, priestor pre neho vidím najmä v onboardingu a v outplacemente

Radi by sme Arnolda využívali i naďalej, priestor pre neho vidím najmä v onboardingu a v outplacemente Zjednotiť náborový proces môže byť niekedy dosť problematické. Najmä pokiaľ sa odohráva v mnohých rôznych pobočkách a náb

prejsť na článok

Ľudia sa chcú viac schádzať mimo práce, odhalil okrem iného Arnold vo Vojenskej zdravotnej poisťovni

Ľudia sa chcú viac schádzať mimo práce, odhalil okrem iného Arnold vo Vojenskej zdravotnej poisťovni Ako sú ľudia spokojní a čo by sa malo zlepšiť na pobočkách aj na centrále sa vďaka Arnoldovi dozvedeli vo Vojenskej zdravotn

prejsť na článok