Radi by sme Arnolda využívali i naďalej, priestor pre neho vidím najmä v onboardingu a v outplacemente

Radi by sme Arnolda využívali i naďalej, priestor pre neho vidím najmä v onboardingu a v outplacemente Zjednotiť náborový proces môže byť niekedy dosť problematické. Najmä pokiaľ sa odohráva v mnohých rôznych pobočkách a náborový pracovník nemá o jeho priebehu ten správny prehľad. Práve to sa snažili zmeniť v spoločnosti Siko, kde pomocou Arnolda zisťovali spätnú väzbu priamo od uchádzačov. Výsledky príjemne prekvapili, ale tiež odhalili slabé miesta. Spoločnosť Siko, špecialista na kúpeľne, má asi 980 zamestnancov. Firma s tridsaťročnou tradíciou pôsobí aj na Slovensku, väčšina, vyše 700 ľudí, pre ňu však pracuje vo viac ako 30 pobočkách v Českej republike. Tam všade prebiehajú výberové konania. Špecialistka náboru Lucie Bernardová si chcela v takejto rozsiahlej českej sieti overiť, akú skúsenosť majú s náborom uchádzači, ktorí sa hlásia na predajné miesta, na administratívne pozície i ako skladníci do distribučného centra. „Mojím cieľom bolo identifikovať, kde máme slabé miesta, a na základe toho pomôcť hiring manažérom zaviesť nápravné opatrenia, aby sme celý náborový proces zjednotili a zlepšili,“ zhŕňa špecialista. Využiť na to Arnolda jej spätne príde ako vynikajúci krok, ktorý pomohol zistiť všetko, čo bolo potrebné. špecialistka náboru Lucie Bernardová Ako nás hodnotíte deň po tom? Projekt bežal od augusta ako pilot, v novembri sa spustil v ostrom režime. Spätnú väzbu od kandidátov zisťoval chatbot v dvoch fázach: hneď nasledujúci deň po prvom kole, zameriaval sa teda na priebeh samotného pohovoru. V tejto fáze odpovedalo 119 kandidátov z celkového počtu 338, teda 35 %. Uchádzači počas konverzácie s Arnoldom hodnotili niekoľko aspektov: napríklad atmosféru, v akej pohovor prebiehal, či mali dostatok priestoru sa vyjadriť alebo dostali odpovede na svoje otázky. „Obsah konverzácie Arnolda sme podľa mojich požiadaviek formulovali v spolupráci s LMC,“ hovorí Lucie Bernardová s úsmevom konštatuje, že s výsledkami prvej fázy zisťovania môže byť spokojná. 99 % respondentov totiž hodnotilo priebeh pohovoru ako bezproblémový. A ako nás vidíte po týždni? Počas druhej fázy už hodnotili kandidáti celkový priebeh výberového konania. V Siku sa o ich názor zaujímali týždeň po pohovore, čo je lehota, kedy uchádzač musí dostať oficiálnu pracovnú ponuku alebo zamietnutie so spätnou väzbou. „V tejto fáze návratnosť odpovedí klesla, a to na 20 %,“ pripúšťa špecialistka náboru. I tak ale bola získaná spätná väzba podľa nej cenná. Ako bezproblémový vnímalo náborový proces takmer 60 % kandidátov. Z ich odpovedí tiež vyplynulo, na čo sa do budúcna zamerať: „Je to najmä dodržiavanie termínu spätnej väzby a tiež jej obsahová kvalita. Aby si kandidát, hoci sme ho zamietli, z výberového konania odnášal podnet na to, čo vylepšiť, na čom zapracovať a mohol sa k nám vrátiť v budúcnosti, keď naberie ďalšie skúsenosti. A celkovo si odniesol z náboru dobrý dojem, „zhŕňa Lucie Bernardová. Ďalšie podnety na nápravu sa podľa nej týkali nedostatku detailov k organizácii výberového konania — najmä pokiaľ ide o miesto, čas alebo kontaktné osoby uvedené v pozvánke. Obavy sa nepotvrdili „Priznávam, že som sa bála, že prieskum dopadne horšie, ale to sa našťastie nepotvrdilo, kandidáti nás hodnotili celkom dobre,“ hovorí s potešením Lucie Bernardová. Využitie Arnolda vníma veľmi kladne, napokon jeho otázkami boli pozitívne prekvapení i kandidáti, ktorí pridávali do konverzácie pekné komentáre svedčiace okrem iného o tom, že doteraz nikdy nič také v súvislosti s náborom nezažili. „Radi by sme Arnolda využívali i naďalej, priestor pre neho vidím najmä v onboardingu a v outplacemente. A tiež na Slovensku. Do budúcna mi to dáva jednoznačne zmysel,“ uzatvára špecialistka náboru. Zdieľať článok Linkedin Facebook Podobné články Ťahák k zamestnaneckým prieskumom: od náboru až po výpoveď. Čo sa pýtať ľudí? Ťahák k zamestnaneckým prieskumom: od náboru až po výpoveď. Čo sa pýtať ľudí? Každá firma je predovšetkým o ľuďoch. A aby boli vo firme spokojní Prejsť na článok Potrebujete od zamestnancov rýchlu spätnú väzbu? Pomôcť môže robot aj rozhovor pri káve Potrebujete od zamestnancov rýchlu spätnú väzbu? Pomôcť môže robot aj rozhovor pri káve Keď nie je čas čakať na výsledky veľkých zamestnaneckých prieskumov, hodí sa Prejsť na článok Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách? Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách? Vyspovedali sme niekoľko spoločností, ktoré už dlhšie pracujú s konverzačným robotom Arnoldom Prejsť na článok Základné predstavenie a funkcie Arnolda Základné predstavenie a funkcie Arnolda Myšlienka konverzačného robota Arnolda sa zrodila v roku 2017 na základe rozsiahleho výskumu, v ktorom sme si predsavzali zistiť, čo Prejsť na článok Ako zvýšiť praktický dosah prieskumov a pomôcť manažérom pracovať s výsledkami? Ako zvýšiť praktický dosah prieskumov a pomôcť manažérom pracovať s výsledkami? Z našich konverzácií s klientmi tento bod dlhodobo vychádza ako najväčšia bolesť firemných prieskumov. Prejsť na článok Ako vytvárať skvelé prieskumy Ako vytvárať skvelé prieskumy Vytvoriť skvelý zamestnanecký prieskum nie je vôbec ľahké. Každá organizácia je iná a každá potrebuje iný prístup. V tomto článku sme Prejsť na článok Vyskúšať zdarma The post Radi by sme Arnolda využívali i naďalej, priestor pre neho vidím najmä v onboardingu a v outplacemente appeared first on Arnold Robot.

prejsť na článok

V Tipsporte si pomocou Arnolda vždy overujú, či idú správnou cestou

V Tipsporte si pomocou Arnolda vždy overujú, či idú správnou cestou Vo firme Tipsport používajú Arnolda už tri roky. Počas tejto doby so zamestnancami centrály, ktorých je cez 700, riešil množstvo tém: od spokojnosti, cez vzd

prejsť na článok

Na základe výsledkov Arnolda riešime to, čo nás vo firme práve páli

Na základe výsledkov Arnolda riešime to, čo nás vo firme práve páli Ako novo usporiadať kancelárie alebo ako spolu „hovoriť“ na diaľku. Nielen to zisťoval Arnold v spoločnosti Scio. Ar

prejsť na článok

Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách?

Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách? Vyspovedali sme niekoľko spoločností, ktoré už dlhšie pracujú s konverzačným robotom Arnoldom v rámci zamestnaneckých prieskumov.

prejsť na článok

Poistenie oslobodenie od platenia

Poistenie oslobodenie od platenia je jedno z najpopulárnejších poistení, ktoré poisťovne predávajú. Najčastejšie si ho ľudia dávajú ku kapitálovemu alebo investičnému životnému poisteniu. Jeho podstatou je, že ak človek stratí schopnosť pracovať, tak pois

prejsť na článok

Požiadavka na viac pracovných odevov alebo väčší dôraz na ekológiu. V Albi pomohol Arnold odhaliť veci, ktoré ľudia ocenia

Požiadavka na viac pracovných odevov alebo väčší dôraz na ekológiu. V Albi pomohol Arnold odhaliť veci, ktoré ľudia ocenia Ako sú zamestnanci spokojní vo firme Albi, ktorá sa špecializuje na darčekové predmety všetkého druhu?

prejsť na článok