Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách?

Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách? Vyspovedali sme niekoľko spoločností, ktoré už dlhšie pracujú s konverzačným robotom Arnoldom v rámci zamestnaneckých prieskumov. Prečítajte si, ako pomáha nováčikom v spoločnosti Notino, odhaľuje nedostatky na pracovisku vo VoZP alebo ako z neho v Tipsporte urobili partnera pre všetkých zamestnancov v ústredí. Pomáha nováčikom pred osobným hodnotením rozhovoriť sa (Notino) Internetová parfuméria Notino pred časom testovala Arnolda v jeho pilotnej podobe. Zaujal ich, takže túto jar začali využívať plnú verziu. Pomocou chatbota mapujú, ako prebieha proces adaptácie nových kolegov. Prieskum pozostáva z troch rozhovorov, ktoré vedú nováčikovia s Arnoldom po prvom týždni v zamestnaní, v polovici skúšobnej lehoty a v jej závere.„S novými zamestnancami sa štandardne odohráva počas, a predovšetkým na konci skúšobnej lehoty osobné hodnotenie ‚jeden na jedného‘. Máme skúsenosť, že ľuďom môže byť nepríjemné hovoriť niektoré veci priamo, a preto tieto rozhovory dopĺňa chatbot Arnold.“Tereza VoháňkováHR Marketing Specialist Notino Dôležitý je rozsah v rámci celej firmy, sledovanie kompletného adaptačného procesu a možnosť porovnávania výsledkov z rôznych oddelení. Pozvánky na chat s Arnoldom posielajú všetkým kolegom, ktorí nastupujú do centrály, office pozícií, call centra a manažérom predajní. Pri pozíciách, ktoré nemajú firemný e-mail, zostávajú pri bežnom hodnotení, online prieskum by tu bol organizačne zložitejší a bolo by potrebné riešiť ochranu osobných údajov. Od apríla sa do prieskumu zapojilo už viac ako sto nových zamestnancov. Pri prvom chate hodnotia nábor a svoj nástupný deň. A rozhovor s Arnoldom ukázal, že ľudia ho hodnotia veľmi pozitívne. Oceňujú, že hoci dostanú veľké množstvo informácií, všetko je podané priateľskou formou a spoznajú firemnú komunikáciu a kultúru.V Notine vychádzali z niekoľkých pripravených Arnoldových konverzácií, ktoré pomocou LMC prispôsobili na svoje účely. Počas skúšobnej lehoty zisťujú hlavne komunikáciu v tíme a spoluprácu s nadriadeným. Či sa človek cíti zaučený, či pozná kolegov a čo mu prípadne ešte chýba. Poslednú konverzáciu potom posielajú na konci skúšobnej lehoty, keď mapujú, či došlo k úplnej adaptácii a ako sa človek cíti vo firme. „Máme vysokú návratnosť dotazníkov. Po prvom pracovnom týždni nám odpovedá okolo 90 % nováčikov. Najmenej je to pri záverečnej konverzácii, kde odpovedá zhruba 60 % ľudí.“ Tereza Voháňková HR Marketing Specialist Notino Arnold poskytuje Notinu užitočnú spätnú väzbu k náboru a onboardingu, teda procesom, ktoré má v gescii najmä HR oddelenie. Zistenia z prieskumov sú však prospešné aj pre ďalšie útvary a biznisových partnerov, vyplývajú z nich totiž podnety, s ktorými ďalej pracujú. Napríklad sa už na základe údajov zamerali viac na to, aby bol ľuďom počas 1. týždňa dobre predstavený adaptačný plán. Výsledky prieskumov spracováva HR oddelenie a odovzdáva ich rozdelené jednotlivým tímom spolu s odporúčaniami, čomu sa viac venovať.p Arnold je partner pre onboarding, ale aj klasické zamestnanecké prieskumy. Pozrite sa, čo všetko vie a o akých témach sa s ľuďmi rád porozpráva. Odhaľuje, čo by pomohlo ľuďom pracovať lepšie (VoZP) Vojenská zdravotná poisťovňa si možnosti chatbota Arnolda vyskúšala prvýkrát. Keď uvažovali o prieskume spokojnosti zamestnancov, voľba padla práve na online aplikáciu. Vo VoZP identifikovali päť najaktuálnejších tém a spolu s LMC pre každú z nich naformulovali konkrétne otázky. Zamerali sa na spokojnosť zamestnancov vo všeobecnosti, pracovné prostredie, nastavenie cieľov, pracovné zaťaženie a vzťahy v práci. Zamestnancom vopred vysvetlili, ako bude prieskum prebiehať, a minulý október spustili prvý chat. „Vďaka Arnoldovi sme identifikovali problémy, ktoré sa k nám inak nedostanú alebo o ktorých sa dozvieme nepriamo. Počítač má každý, takže sme jednoducho oslovili všetkých zamestnancov a veľká časť odpovedala. S predchádzajúcimi prieskumami, keď papierové dotazníky skončili v zakladači v skrini, sa Arnold vôbec nedá porovnať.“ Olga Bednářová vedúca oddelenia riadenia ľudských zdrojov VoZP Link s konverzáciou dostalo všetkých 390 zamestnancov poisťovne a ohlas bol veľký – odpovedalo takmer 90 % ľudí. Aj keď sa návratnosť časom postupne znižovala, na posledný dotazník odpovedali takmer dve tretiny zamestnancov. Podľa VoZP je to spôsobené tým, že Arnold je jednoduchý, rýchly a používateľsky prívetivý aj pre staršie ročníky. Navyše nie je vôbec náročný ani na organizáciu prieskumu.„Zásadný bol pre nás report z výsledkov a zhrnutie oblastí na zlepšenie. Pripravili sme súhrn nápravných opatrení z každej témy, ktoré sa postupne realizujú.“Olga Bednářovávedúca oddelenia riadenia ľudských zdrojov VoZP Vo výsledkoch prieskumu sa najčastejšie opakovali prevádzkové sťažnosti typu drobných opráv a vylepšení, chuť stretávať sa, čo bolo špecifikum v čase covidu, a interné IT záležitosti. Oddelenie riadenia ľudských zdrojov sa potom rozhodlo postupne ich riešiť, a to takto:Po uvoľnení protipandemických opatrení sa stretávanie zamestnancov vrátilo do želaného predošlého stavu a vo VoZP sa rozhodli finančne ich podporiť.Organizačno-prevádzkové otázky prebrali na úrovni príslušných pobočiek a odborov – spravidla išlo o kroky ako vymaľovanie priestorov, výmena vybavenia, ale aj náročnejšie akcie s podporou ústredia.Aby si vo Vojenskej zdravotnej poisťovni overili, ako sa nápravné opatrenia v pobočkách aj ústredí podarilo implementovať, chcú po dokončení zmien rozoslať Arnolda ešte raz.Chcete vidieť, ako prebieha rozhovor s Arnoldom reálne? Nie je nič jednoduchšie, ako to vyskúšať priamo na webe. Arnold ako súčasť životného cyklu zamestnanca (Tipsport) Prevádzkovateľ kurzových stávok Tipsport používa Arnolda už niekoľko rokov. Najskôr išlo o riešenie prieskumov medzi zamestnancami na začiatku prvých anticovidových opatrení. Postupne sa chatbot nasadil ako pomocník pri onboardingu a podľa aktuálnych potrieb spoločnosti pribudli i ďalšie témy. Z prieskumov sa tak v Tipsporte stala súčasť celého životného cyklu zamestnanca, nielen samostatne fungujúci nástroj. Vo firme si tak už prešli týmito oblasťami:Arnold pravidelne overuje spokojnosť zamestnancovzásadné využitie chatbota zostáva pri adaptácii nováčikov, kde Arnold pôsobí ako užitočný doplnok na osobnú komunikáciu počas onboardingu, keď okrem kolegov a nadriadeného je kľúčovou osobou buddy,v čase lockdownu zisťoval, ako ľuďom vyhovuje nastavenie práce z domuuskutočnili sa aj prieskumy na tému vzdelávania a internej komunikácie, na ktoré sa zamerali aj v súvislosti so zavádzaním firemného intranetu alebo wellbeingu,Arnold tiež pomohol zistiť postoje zamestnancov k práci nadčas „Zistili sme, že o nováčikov sa u nás staráme dobre a že majú stále niekoho k dispozícii. Na ďalšie dopytovanie pri onboardingu používame primárne Arnolda.“Monika Jamriškovášpecialistka internej komunikácie a HR podujatíTipsport pravidelnými prieskumami overuje hlavne svoje predpoklady, o ktorých HR oddelenie zvyčajne už vopred trochu tuší. Vďaka prieskumu však získa konkrétne údaje. Okrem hodnotenia už zavedenej praxe využíva Arnolda i na plánovanie noviniek a zisťovanie záujmu zamestnancov. Takže keď riešili vzdelávanie, pomocou chatbota zistili, kto má záujem o interné kurzy, a získali prehľad o tom, ako sa ľudia vo firme pozerajú na školenia. V súvislosti s plánovaním wellbeingu Arnold tiež zisťoval, ako ľudia vnímajú rovnováhu medzi pracovným a osobným životom, ako im firma môže pomôcť všetko lepšie skĺbiť alebo napríklad ako vnímajú vzťahy na pracovisku a čo im uberá chuť do práce.Prieskumy posiela Tipsport všetkým zamestnancom ústredia – ide o viac ako 700 ľudí, ktorých je možné ľahko osloviť e-mailom. Získané výsledky týkajúce sa onboardingu spracováva HR oddelenie a v prípade potreby zapojí aj príslušného manažéra. Zistenia z ostatných prieskumov sa potom sprístupnia vedúcim jednotlivých tímov.Chcete si vyskúšať Arnolda aj vo vašej firme? Niekoľko konverzácií máte k dispozícii zadarmo a stačí si ich len vyžiadať prostredníctvom formulára na webe. Zdieľať článok Linkedin Facebook Podobné články Ťahák k zamestnaneckým prieskumom: od náboru až po výpoveď. Čo sa pýtať ľudí? Ťahák k zamestnaneckým prieskumom: od náboru až po výpoveď. Čo sa pýtať ľudí? Každá firma je predovšetkým o ľuďoch. A aby boli vo firme spokojní Prejsť na článok Potrebujete od zamestnancov rýchlu spätnú väzbu? Pomôcť môže robot aj rozhovor pri káve Potrebujete od zamestnancov rýchlu spätnú väzbu? Pomôcť môže robot aj rozhovor pri káve Keď nie je čas čakať na výsledky veľkých zamestnaneckých prieskumov, hodí sa Prejsť na článok Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách? Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách? Vyspovedali sme niekoľko spoločností, ktoré už dlhšie pracujú s konverzačným robotom Arnoldom Prejsť na článok Základné predstavenie a funkcie Arnolda Základné predstavenie a funkcie Arnolda Myšlienka konverzačného robota Arnolda sa zrodila v roku 2017 na základe rozsiahleho výskumu, v ktorom sme si predsavzali zistiť, čo Prejsť na článok Ako zvýšiť praktický dosah prieskumov a pomôcť manažérom pracovať s výsledkami? Ako zvýšiť praktický dosah prieskumov a pomôcť manažérom pracovať s výsledkami? Z našich konverzácií s klientmi tento bod dlhodobo vychádza ako najväčšia bolesť firemných prieskumov. Prejsť na článok Ako vytvárať skvelé prieskumy Ako vytvárať skvelé prieskumy Vytvoriť skvelý zamestnanecký prieskum nie je vôbec ľahké. Každá organizácia je iná a každá potrebuje iný prístup. V tomto článku sme Prejsť na článok Vyskúšať zdarma The post Pomáha rozhovoriť nováčikov i súčasných zamestnancov. Ako sa chatbotovi darí v českých firmách? appeared first on Arnold Robot.

prejsť na článok

V Tipsporte si pomocou Arnolda vždy overujú, či idú správnou cestou

V Tipsporte si pomocou Arnolda vždy overujú, či idú správnou cestou Vo firme Tipsport používajú Arnolda už tri roky. Počas tejto doby so zamestnancami centrály, ktorých je cez 700, riešil množstvo tém: od spokojnosti, cez vzd

prejsť na článok

Nalodenie prebieha úspešne, overili si plošne pomocou Arnolda v Notine

Nalodenie prebieha úspešne, overili si plošne pomocou Arnolda v Notine Notino je rýchlo rastúca dynamická firma, ktorá naberá 20 až 30 ľudí mesačne. Ako sa im páči náborový proces a skúšobná doba od nich zisťuje Arnold od apr

prejsť na článok

Na základe výsledkov Arnolda riešime to, čo nás vo firme práve páli

Na základe výsledkov Arnolda riešime to, čo nás vo firme práve páli Ako novo usporiadať kancelárie alebo ako spolu „hovoriť“ na diaľku. Nielen to zisťoval Arnold v spoločnosti Scio. Ar

prejsť na článok

Ľudia sa chcú viac schádzať mimo práce, odhalil okrem iného Arnold vo Vojenskej zdravotnej poisťovni

Ľudia sa chcú viac schádzať mimo práce, odhalil okrem iného Arnold vo Vojenskej zdravotnej poisťovni Ako sú ľudia spokojní a čo by sa malo zlepšiť na pobočkách aj na centrále sa vďaka Arnoldovi dozvedeli vo Vojenskej zdravotn

prejsť na článok

Požiadavka na viac pracovných odevov alebo väčší dôraz na ekológiu. V Albi pomohol Arnold odhaliť veci, ktoré ľudia ocenia

Požiadavka na viac pracovných odevov alebo väčší dôraz na ekológiu. V Albi pomohol Arnold odhaliť veci, ktoré ľudia ocenia Ako sú zamestnanci spokojní vo firme Albi, ktorá sa špecializuje na darčekové predmety všetkého druhu?

prejsť na článok