Na slovenský trh mieri ďalší čínsky elektromobil – „superšportové SUV-kupé“ od Dongfeng

Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng avizuje ďalší plne elektrický model DFSK Seres SF5 BEV. Tentokrát však pôjde o vozidlo z iného súdka – „superšportové SUV-kupé“ strednej triedy s výkonom 510 kW. Model sa bude vyrábať aj s plug-in hybridným pohonom, ktorý zabezpečí e-dojazd až 150 km (NEDC). Už niet pochýb o tom, že čínske automobilky to myslia s expanziou na európsky trh vážne. Ďalším dôkazom je netradične výkonné SUV DFSK Seres SF5 BEV, ktorého sa podľa slovenského zastúpenia automobilky Dongfeng dočkáme aj u nás. Tento supervýkonný elektromobil disponuje veľmi podobnými rozmermi ako Tesla Model Y – 4 700 x 1 930 x 1 626 x 2 875 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Jeho svetlá výška dosahuje 181 mm, kufor poskytne pomerne malý objem 367 l (podstatnejší bol zjavne dizajn a zrejme aj aerodynamika). Výkon modelu DFSK Seres SF5 BEV je podstatne vyšší ako v prípade najvýkonnejšej verzie spomínanej Tesly. A to na tento typ vozidla neuveriteľných 510 kW (684 k). Na svedomí to majú 2 elektromotory integrované v rámci prednej a zadnej nápravy, takže vozidlo disponuje pohonom všetkých kolies. Pôsobivý je aj krútiaci moment – 1 040 Nm. Čínsky elektromobil s hmotnosťou 2 370 kg vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 s. Jeho maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 255 km/h. O dopovanie elektromotorov sa stará batéria s kapacitou 90 kWh, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 500 km podľa „optimistického“ cyklu NEDC. Aj PHEV verzie s extra e-dojazdom Model DFSK Seres SF5 bude dostupný aj ako plug-in hybrid (PHEV), a to v dvoch verziách s prívlastkom EVR 2WD a EVR 4WD. Takže je jasné, že prvá verzia ponúkne pohon jednej nápravy (zadnej) a druhá pohon oboch náprav. „4-kolka“ disponuje rovnakým výkonom a krútiacim momentom ako plne elektrická verzia, „zadokolka“ má tieto parametre polovičné. Rozdielne je teda aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h (6,4 / 4,8 s) a maximálna rýchlosť (190 / 230 km/h). Oba varianty používajú rovnakú li-ion batériu s kapacitou 35 kWh, ktorá sa postará o identický dojazd 150 km (NEDC). Spaľovací motor má v prípade oboch verzií objem 1,5 l. Objem palivovej nádrže je taktiež zhodný, a to 56 l. Podľa slovenského zastúpenia automobilky Dongfeng bude model DFSK Seres SF5 dostupný za „prijateľnú cenu“. Manažér predaja Rastislav Lacko pritom našej redakcii prezradil, že predpokladaná cena vozidla sa bude pohybovať okolo sumy 63 000 € s DPH (DOPLNENÉ: cena sa vzťahuje k verzii EVR 4WD v plnej výbave). Príchod na európsky trh sa očakáva v 4. štvrťroku 2021. ZDROJ: https://www.teslamagazin.sk/dfsk-seres-sf5-slovensky-trh/ The post Na slovenský trh mieri ďalší čínsky elektromobil – „superšportové SUV-kupé“ od Dongfeng appeared first on DONGFENG Galanta.

prejsť na článok

Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku

Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng Motor informuje, že prvé elektromobily DFSK Seres 3 pre SR a ČR opustili výrobnú linku a pomaly smerujú do strednej Európy.

prejsť na článok

Na slovenský trh prichádza čínske elektro-SUV DFSK Seres 3.

Na Slovensko oficiálne prichádza nová značka DongFeng, vrátane jej elektrického modelu DFSK Seres 3. Ide o čínsku automobilku s vyše 50-ročnou tradíciou. Čo ponúkne elektromobil Seres 3 a koľko bude stáť? Do Európy expanduje čoraz viac čínskych elektromob

prejsť na článok

História spoločnosti Dongfeng

Dongfeng Motor Corporation je čínska automobilová spoločnosť so sídlom vo Wu-chane. Je jedna z „veľkej štvorke“ čínskych výrobcov automobilov. Pod značkou Dongfeng sa vyrábajú osobné a úžitkové vozidlá, osobné vozidlá, náhradné diely pre automobily, spotr

prejsť na článok

Výpočet odpisov: účtovné vs daňové. Príklad (elektromobil)

Na blogu SuperFaktúry sme publikovali základný prehľad o elektromobiloch v daňových výdavkoch podnikateľa a častých skôr otázkach, ako odpovediach. Daňovo výhodný elektromobil (daňovo sa odpisuje 2 roky!) je veľmi pekným príkladom na vysvetlenie rozdielu

prejsť na článok

Čínsky technologický gigant Alibaba Group sa chce rozdeliť na šesť spoločností

Nové spoločnosti budú samostatne skúmať možnosti vstupu na akciové burzy a ďalšie príležitosti na získanie kapitálu

prejsť na článok