História spoločnosti Dongfeng

Dongfeng Motor Corporation je čínska automobilová spoločnosť so sídlom vo Wu-chane. Je jedna z „veľkej štvorke“ čínskych výrobcov automobilov. Pod značkou Dongfeng sa vyrábajú osobné a úžitkové vozidlá, osobné vozidlá, náhradné diely pre automobily, spotrebný materiál a výrobné zariadenia pre strojárstvo. Jeho logo zobrazuje dvojicu lastovičiek, ktoré sa krútia v kruhu a pomocou techniky maľby Xieyi (alebo „voľnou rukou“) vytvárajú umelecké poňatie „dvojice lastovičiek tancujúcich vo východnom vetre“ (čínsky Dongfeng znamená „východný vietor“) ), s vyvolaním východného vetra, ktorý prináša teplo, jarnú jasnosť a explóziu vitality, čo následne vyvoláva prosperujúci obchod. Zdá sa tiež, že logo predstavuje dva čínske znaky pre „osobu“, čo naznačuje, že spoločnosť v sebe ukrýva ducha riadenia zameraného na ľudí. Lastovičky tancujúce a vlajúce v kruhu sú ako koleso otáčajúce sa vpred. Spoločnosť vytvorila celý výrobný cyklus, nezávisle vyrába všetko od motorov a prevodoviek po filtre a oleje. Teraz vlastní 42 závodov, najväčších testovacích pracovísk na svete a vďaka najdlhšej výrobnej linke je tiež zaradená do Guinessovej knihy rekordov. Dongfeng Motor Corporation spolupracuje so šiestimi svetovými výrobcami automobilov a má viac spoločných podnikov so zahraničnými automobilovými spoločnosťami ako ktorýkoľvek iný čínsky výrobca. To jej umožňuje v Číne predávať vozidlá Citroen, Honda, Kia, Nissan, Peugeot a Renault. Ťažké nákladné vozidlá a autobusy sa predávajú pod značkou Dongfeng.   Názov Dongfeng preložený z čínštiny znamená „východný vietor“. Spoločnosť bola založená v roku 1969. Počas tohto obdobia Čína prerušila hospodárske vzťahy so ZSSR a východnými krajinami, čím sa jeho priemysel rozvinul zrýchleným tempom a spoliehal sa iba na svoje silné stránky. Štátna spoločnosť rýchlo zriadila sieť závodov po celej krajine. V prvých dvoch rokoch bola dokončená výstavba troch závodných komplexov, ktoré začali vyrábať automobilové komponenty, vojenské vybavenie, motory a spotrebný materiál. V roku 1975 bol uvedený na trh vojenský terénny automobil s nosnosťou 2,5 tony. Až do roku 1978 Dongfeng nevyrábal civilné vybavenie, ale s príchodom nového vedenia sa zmenil aj sortiment. V roku 1980 sa spoločnosť Dongfeng spojila s automobilkou v Uljanovsku na spoločnej výrobe nákladných vozidiel. Spoločnosť navštívilo vyše 100 ruských špecialistov, aby vyškolili svojich zamestnancov a pomohli zorganizovať nezávislý dizajnový úrad tejto značky. V roku 1986 Dongfeng vyrobila 100 000 automobilov. Začiatkom 90. rokov sa stal jedným z najväčších podnikov v Číne a najväčším čínskym výrobcom nákladných vozidiel a ich komponentov pre japonské značky. V roku 1992 spoločnosť Peugeot-Citroen PCA zorganizovala spoločnú výrobu so značkou a spoločnosť bola premenovaná na Dongfeng Motor Corporation. O rok neskôr značka začína s predajom osobných automobilov, čínska automobilka uzatvára zmluvy so spoločnosťami Honda, Mitsubishi a Nissan a jej ročný objem predaja presahuje 220 000 kusov. V roku 1994 pokrývali produkty spoločnosti Dongfeng Motor Corporation 60% čínskeho automobilového trhu. Pod vlastnou značkou sa vyrábajú nielen nákladné autá, ale aj osobné automobily na báze Mitsubishi Colt, Honda Civic a Nissan Sunny. Okrem toho spoločnosť vyrába špeciálne vybavenie, ktoré sa bežne používa v Číne a Thajsku, ako aj sanitky, hasičské automobily, nakladače a žeriavy. Od roku 2001 vyrába Dongfeng novú generáciu štvorvalcových a šesťvalcových pohonných jednotiek pre francúzske značky Peugeot a Citroen, ako aj osemvalcových motorov pre autobusy. Toto sa stalo možným po zakúpení niekoľkých patentov americkej spoločnosti Cummins. V roku 2003 spoločnosť Dongfeng Motor založila spoločný podnik so spoločnosťou Nissan, presťahovala svoje sídlo zo Šiyanu do mesta Wu-chan a získala nové meno Dongfeng Motor Company Limited. To umožnilo čínskemu výrobcovi pokračovať vo vývoji a vstupovať na medzinárodný trh. V tom istom roku bola podpísaná dohoda o založení spoločného podniku s Kia. Kórejské automobily vyrábané v továrňach Dongfeng sa predávajú v Číne, Rusku a Indii. Začína sa výstavba závodov spoločnosti v Argentíne a Čile. Od roku 2004 sa v týchto podnikoch začína výroba úžitkových a úžitkových vozidiel Daihatsu a Hyundai.   V roku 2006 Dongfeng, využívajúci technologické odborné znalosti spoločnosti Nissan, vyvíja svoj prvý osobný automobil. V roku 2007 debutoval ako bohatý model. Jedná sa o štvordverový pickup, ktorý je vybavený 2,5-litrovým motorom s výkonom 110 koní. Jeho maximálna rýchlosť je 150 km/h. Dongfeng má v Číne uzavretých niekoľko dohôd o výrobe automobilov. Spoločnosť Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile vyrába modely PSA Peugeot Citroën . Spoločnosť Dongfeng Motor Company vyrába modely Nissan , ako napríklad Nissan Sunny , Bluebird , Teana a Tiida . Spoločnosť Dongfeng Honda Automobile Company vyrába model Honda CR-V . Spoločnosť Dongfeng Nissan-Diesel Company vyrába ťažké nákladné vozidlá od spoločnosti Nissan Diesel . Dongfeng Yueda Kia Automobile Company Dongfeng vlastní 25% akcií spoločnosti, ktorá spolu so spoločnosťami Kia Motors a Yueda zhromažďuje Hyundai Accent a Kia Optima , Carnival a Cerato . Dongfeng Liuzhou Motor Company je dcérskou spoločnosťou Dongfeng, ktorá vyrába Dongfeng Future mini van a Dongfeng Chenglong a Dongfeng Balong kamión . Spoločnosť Honda Automobile (Čína) Dongfeng vlastní 10% akcií dovozcu modelov Honda Motor Co., Ltd. Dongfeng Automobile Company Limited je spoločný podnik so spoločnosťou Cummins, ktorá vyrába nákladné a naftové motory .     Источник: https://oborudow.ru/sk/tormoznaya-sistema/istoriya-kompanii-dongfeng-o-kompanii-dong-feng-dong-feng-deistvitelno-li/ The post História spoločnosti Dongfeng appeared first on DONGFENG Galanta.

prejsť na článok

Na slovenský trh prichádza čínske elektro-SUV DFSK Seres 3.

Na Slovensko oficiálne prichádza nová značka DongFeng, vrátane jej elektrického modelu DFSK Seres 3. Ide o čínsku automobilku s vyše 50-ročnou tradíciou. Čo ponúkne elektromobil Seres 3 a koľko bude stáť? Do Európy expanduje čoraz viac čínskych elektromob

prejsť na článok

Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku

Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng Motor informuje, že prvé elektromobily DFSK Seres 3 pre SR a ČR opustili výrobnú linku a pomaly smerujú do strednej Európy.

prejsť na článok

Na slovenský trh mieri ďalší čínsky elektromobil – „superšportové SUV-kupé“ od Dongfeng

Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng avizuje ďalší plne elektrický model DFSK Seres SF5 BEV. Tentokrát však pôjde o vozidlo z iného súdka – „superšportové SUV-kupé“ strednej triedy s výkonom 510 kW. Model sa bude vyrábať aj s plug-in hybridný

prejsť na článok

Vznik a história našej dopravnej spoločnosti LEDAP s.r.o. – ťažké začiatky a dlhoročné skúsenosti

6 marca, 2023Vznik a história našej dopravnej spoločnosti LEDAP s.r.o. – ťažké začiatky a dlhoročné skúsenosti 1994 Začiatok podnikania na živnosť  AUTODOPRAVA JÁN PAVLUŠ.  Vykonávané destinácie na nákladných vozidlách 2x LIAZ 110 s vlekom do 2

prejsť na článok

Šetrite na letenkách

Chcete vycestovať do zahraničia a rozmýšlate, že pôjdete letecky? Práve na letenkách sa dá značne ušetriť a to výberom správnej leteckej spoločnosti. Existujú dva druhy leteckých spoločností: 1. klasické 2. nízkonákladové Práve prostredníctvom nízkonákl

prejsť na článok