9 predajných KPI, ktoré zlepšia výsledky na konci roku 2022

Máte dobrý produkt, šikovných obchodníkov, ale rovnako máte pocit, že by predaje mohli byť lepšie? Teraz už potrebujete len správne dáta. Prejdite s nami 9 základných predajných KPI, ktoré vám pomôžu zdokonaliť procesy vo vašom obchodnom oddelení. 1. Aktivita obchodníkov Začnime tým zďaleka najjednoduchším a tým je aktivita obchodníkov. Môžete merať počet hovorov, e-mailov či schôdzok, ktoré so zákazníkmi absolvujú. Čím viac udičiek obchodník nahodí, tým je väčší predpoklad, že k uzavretiu nejakého obchodu dôjde. Stále sa ale jedná len o malú časť celého predajného procesu. Najúspešnejšie spoločnosti sledujú aj ďalšie z nasledujúcich predajných KPI. 2. Priemerná doba odozvy V niektorých firmách obchodníci nemusia príliš vyhľadávať nové obchodné príležitosti, pretože im dopyty chodia cez webový formulár, webový chat, e-mailom alebo telefonicky samy. V takomto prípade je prvým kľúčom k úspechu nenechať potenciálneho zákazníka zbytočne čakať. Aký je ale ideálny čas na odpoveď? Rada prieskumov uvádza ako ideálne dosiahnutie mety 5 minút, inde sa zase dozviete, že vo vašom obore je priemerná doba odozvy aj niekoľko hodín. Nároky môžu byť skutočne rôzne. Faktom avšak je, že 78 % zákazníkov nakupuje od obchodníka, ktorý odpovie ako prvý. Takže sa vždy hodí merať dobu odozvy na dopyty zákazníkov a hľadať cesty, ako ju skrátiť. 3. Priebeh predajného cyklu Každá firma má obchodný proces nastavený trochu inak. Vždy ale môžete merať nejaké dielčie záchytné body, ktorými obchodná príležitosť musí prejsť. Či už je to zaslanie ponuky, osobne či online schôdzka s klientom, alebo podpis zmluvy, v každej fáze určité percento potenciálnych zákazníkov odíde. Meranie týchto dielčích bodov vášho predajného cyklu vám potom pomôže odhaliť prípadné slabé miesta. 4. Pomer vyhraných obchodných príležitostí Keď sa obchodníkom darí dohovoriť si dostatok osobných schôdzok s klientmi, je to fajn, ale nakoniec je rovnako najdôležitejšie, keď sa im podarí dotiahnuť obchodná príležitosť do úspešného konca. A presne to vám ukáže pomer vyhraných obchodných príležitostí. Ten vyrátate jednoducho vydelením celkového počtu uzavretých obchodných príležitostí počtom úspešne uzavretých príležitostí za konkrétne časové obdobie. Pokiaľ si nie ste istí, aké vlastne máte mať očakávania, skúste pre začiatok nasledujúcu analýzu, v ktorej nájdete štatistiky firiem podľa jednotlivých oborov. 5. Dĺžka nákupného procesu To, či sa obchodnú príležitosť podarilo úspešne uzavrieť, je samozrejme najdôležitejšie. Ale zaujímavé poznatky vám prinesie aj meranie priemernej dĺžky nákupného procesu. Čím kratšia je doba, za ktorú uzatvárate obchodné príležitosti, tým lepšie. Zákazníci ale pre svoje rozhodnutie potrebujú kľud, takže sa nevyplatí urýchľovať celý proces tým, že bude obchodník tlačiť na pílu alebo čokoľvek zanedbá. Pokiaľ sa o využitie štatistík o dĺžke nákupného procesu chcete dozvedieť viac, alebo chcete opäť využiť porovnanie s konkurenciou v obore, nájdete ju opäť v našej veľkej analýze. 6. Cena za akvizíciu Previesť potencionálneho zákazníka na zákazníka je dlhý proces spojený s mnohými nákladmi. Meranie ceny za akvizíciu vám prezradí, koľko ste na získanie zákazníka vynaložili peňazí. Merať náklady je možné ako pre obchod, tak pre marketing. Od reklám na internete či v médiách, až po čas obchodníkov, ktorí komunikáciou s potencionálnymi zákazníkmi strávili. Vďaka tomu sa môžete uistiť, že cena za akvizíciu je nižšia než vaša marža a že na vašich obchodoch skutočne zarábate. 7. Udržanie stávajúcich zákazníkov Podarilo sa vám získať lukratívnu zákazku? Výborne, tak prečo nepridať ďalšiu. Spokojní zákazníci u vás môžu nakupovať pravidelne, a preto je starostlivosť o stávajúcich zákazníkov nesmierne dôležitá. Vyplatí sa sledovať, s ktorými klientmi ste dlhšiu dobu nekomunikovali, a obzvlášť u vašich VIP klientov sa uistiť, že je všetko v poriadku, alebo zistiť, čo pre nich prípadne môžete urobiť. Ak chcete zistiť, ako sa vám darí udržať stávajúcich zákazníkov, použite tento vzorec: 8. Upselling a cross-selling Vaši existujúci zákazníci môžu byť aj vaši potencionálni zákazníci. Teraz už ale nehovoríme o pravidelnom odbere rovnakého tovaru či služieb. Upselling a cross-selling vám otvára možnosť ponúknuť spokojným zákazníkom doplnkový alebo ešte lepší a drahší tovar či služby, než ktoré využívajú doposiaľ. U upsellingu i cross-sellingu je ale dôležité myslieť na potreby zákazníkov, aby nezískali dojem, že vám ide viac o vlastný zisk než o nich. Vyhodnotenie týchto techník vám napovie, kedy, ako, čo a komu by mali vaši obchodní zástupcovia predávať. 9. Ceny konkurencie odporúčame sledovanie cien konkurencie do obchodnej stratégie zaradiť. Pokiaľ to pre vás bude ekonomicky dávať zmysel, môžete pristúpiť k zníženiu cien, a predávať lacnejšie ako konkurencia. Obchody by sa potom mali len hrnúť. Záleží už len na vás, či pôjdete cestou trvalého zníženia ceny alebo zľavových akcií. Príliš veľa KPI? Väčšinu spomenutých predajných KPI odporúčame určite merať. Metrík, ktoré vám pomôžu optimalizovať váš obchod, ale existuje omnoho viac. Je potom samozrejme výzva neustúpiť sa vo všetkých reportoch a štatistikách, obzvlášť, keď na to nemáte veľmi čas. Veľkým pomocníkom môže byť vhodný software. Napríklad Microsoft Power BI v porovnaní s Excelom podporuje integráciu so systémami tretích strán. Týmto spôsobom je možné nastaviť, že sa dáta v reportoch budú automaticky aktualizovať v synchronizácii s firemným účastníctvom či CRM systémom, a ušetriť tak mnoho času stráveného kopírovaním a prepisovaním. The post 9 predajných KPI, ktoré zlepšia výsledky na konci roku 2022 appeared first on eWay-CRM.

prejsť na článok

PF 2022

Rok 2021 už pomaly zatvára dvere a rok 2022 prichádza. Ďakujeme za spoluprácu v roku 2021. Prajeme Vám krásne a príjemné vianočné sviatky v kruhu najbližších. Do roku 2022 Vám prajeme veľa zdravia, šťastia a splnenie všetkých prianí. Nech sa kolesá roku 2

prejsť na článok

Potraviny, ktoré vám zlepšia náladu

Ako ovplyvňuje strava našu náladu? Existujú konkrétne potraviny ktoré zlepšujú náladu? Dnes už máme vedecky podložené dôkazy o tom, že strava neovplyvňuje iba naše fyzické telo ale aj našu psychiku. Určité potraviny nám dokážu náladu zlepšiť, zvýšiť sústr

prejsť na článok

Exhibiton: Ruka na konci ramene (2022)

Ruka na konci ramena: (Spolu)práca v českom a slovenskom umení Participatívne, sociálne, interaktívne či angažované projekty majú v českom a slovenskom umeleckom prostredí svoju históriu. Často však stoja na okraji záujmu. Aj keď ich vytvorili renomovaní

prejsť na článok

Alpenverein poistenie v roku 2022 zdarma

Súčasťou členstva Alpenverein je celosvetové poistenie, ktoré platí na celý kalendárny rok 2023. Ak sa rozhodnete stať členom už teraz, bude to pre Vás najvýhodnejšie. Pretože nadobudnete poistné krytie aj na zvyšok roka 2022. Zvyšné mesiace v aktuálnom r

prejsť na článok

Prihlasovanie na posledný kurz v šk. roku 2022/2023

Ešte posledný týždeň beží prihlasovanie na náš posledný trojmesačný kurz v tomto školskom roku . Miesta ešte máme a budeme radi ak sa pridáte k našim plavčekom a plavcom. Vládne u nás super atmosféra a máme za sebou už aj výsledky . Pláveme na našich

prejsť na článok