El Mundo Travel Blog - osobný cestovateľský blog Marcel Fronko

Cestovateľský blog El Mundo - cestovanie, cestovateľské tipy, inšpirácie. Užitočný cestovateľský blog, informácie z prvej ruky, fotky a rady ako ušetriť.

prejsť na web

Na strechu severnej Afriky

Posledný rok bolo cestovania ako šafránu. Vo februári Malorka, v apríli Kostarika premiérovo ako sprievodca a potom už nič ak nerátam trojdňový wellness v Poľsku a občasnú turistiku v Tatrách. Cestovanie je v mojich nákladoch výrazná položka, no tento rok

Od Morského oka, cez Rysy až na Štrbské

Noro sa prebúdza o štvrtej, lebo mu je v jeho letnom spacáku zima. Dnes nás čaká poriadna porcia výškových metrov. V pláne máme skratku, aby sme nemuseli ísť až do Tatranskej Javoriny a odtiaľ k plesu s názvom Morské oko. Či to vyjde v tejto chvíli netuší

Cez sedlo Prielom do Bielovodskej doliny

Ráno o tretej sa rútim na elektrickej kolobežke k vlakovej stanice vo Vrútkach smer Vysoké Tatry. Noro cestuje z Prahy, takže o zážitok má v nočnom Regiojete postarané. Vlak mešká na slovenské pomere štandardných 90 minút, na obranu treba povedať že toto

Manuel Antonio, zmeškaný let a takmer o 6000eur ľahší

Konečne posledný blog z Kostarika a budem sa naplno venovať svojej druhej knihe. Akurát čítam 4 000 týždňov a je desivé, že v priemere má každý z nás na svete takto približne dlhý život. Preto netreba strácať čas zbytočnosťami, no budem rád ak si tento bl

Monteverde a El Tigre

Skoro ráno vyrážame z Arenal popri rovnomennom jazere do oblasti Monteverde. Zastavujeme sa ale na perfektný škoricový koláč, z ktorého som ulepený po zbytok dňa. Monteverde je posledná destinácia pred trojdňovou pohodičkou na pobreží Pacifiku. Tam už len

Arenal, najaktívnejšia sopka v Kostarike

Pri kostarických blogoch som sa značne rozpísal a musím s tým niečo robiť, inak ich nikdy nedokončím. Takže skúsim sa dnes zmestiť do 1000 slov. Dôchodcovia zmeškali ranný odjazd loďou do NP Tortugero. Nedá sa nič robiť, ideme bez nich. Ostatní zas frf

Tortuguero, alebo Proč v pralese chčije?

“Ježiš Maria, zas rýže a fazule na snídani“, hovorí nešťastne Zdena pri pohľade na bufetové raňajky 5 hviezdičkového hotela v San José. Bez komentára, len s krátkym pozdravom, prechádzam okolo nej. Na výber má okrem tej fazule a ryže, čo je tradičné Gallo

Kostarika návrat do raja

O štvrtej ráno prichádzam na pražské letisko. Norbi, diky za odvoz! Všetky mená sú pozmenené, akákoľvek podobnosť so skutočnosťou je čisto náhodná. Tak určiteeee V kaviarni ma čakajú dvaja najstarší členovia skupiny. 93 ročný Henrich – dajme tomu a jeho

Ako som sa stal sprievodca

Ako cestovateľ som sa často pohrával s myšlienkou pracovať ako sprievodca. Cestovať zadarmo po svete, užívať si luxusné hotely, drahé fakultatívne výlety, bufetové raňajky a ešte mať za to celkom slušne zaplatené. Životný štýl mladého človeka, ktorý každý

Malorka, cyklistický raj

Noc pred odletom na ostrov Malorka je poriadne divoká. O ôsmej večer spolujazda s Vladom, ktorý pracuje ako redaktor športového denníka. Deň predtým som s ním počúval športový podcast a teraz ma vezie do Bratislavy. Na hosteli pracuje kamošova kamoška, za