Cez sedlo Prielom do Bielovodskej doliny

Ráno o tretej sa rútim na elektrickej kolobežke k vlakovej stanice vo Vrútkach smer Vysoké Tatry. Noro cestuje z Prahy, takže o zážitok má v nočnom Regiojete postarané. Vlak mešká na slovenské pomere štandardných 90 minút, na obranu treba povedať že toto meškanie nabral v susednom Česku. O siedmej ráno vystupujeme v Poprade vo veľmi dobrej nálade, ktorú podporili naši spoluobčania tmavšej farby. Ak je Róm slušný, tak aj aj som k nemu slušný a správam sa k úctou. Ale táto partička ma dostala. Vystúpili z vlaku, zapálili cigarety a na upozornenie sprievodkyne, že vlak odchádza len zakričali „Čoooo, kurime, ta počkajte kym dokurime.“ Ak toto robili na každom peróne, tak sa tomu meškaniu nečudujem. Po minúte hodili cigarety o zem a šup do vlaku. Nasrali ma statočne, banda nevychovaná. Nakoniec sme sa na tom s Norom pobavili. Po polhodine a dvoch kávach nastupujeme do novučkého osobáčiku idúceho do Starého Smokovca. Mraky nad Tatrami sa trhajú, slnko sa prediera spoza kopcov a vonku je celkom chladno. Ohrievame sa našim Shell V power, čo je domáca slivovica od Norovho otca. Tretia káva v Smokovci a ideme na to. Starý Smokovec Vysoké Tatry Stanica Poprad Naplánovali sme si dvojdňovú, takmer 50 kilometrovú túru, zo Starého Smokovca do Bielovodskej Doliny a na druhý deň okolo Morského Oka na Rysy. Okruh zakončíme na Štrbskom Plese. Premýšľame nad zubačkou na Hrebienok, ale 15 eur platiť nechceme – nestojí to za ušetrených 20 minút. V svižnom tempe sme o chvíľu na Hrebienku a objednávame štvrtú kávu. Pripomínam, že je len 8 ráno. S chatárom Petrasom na Rainerke Ďalšou zastávkou je najstaršia chata v Tatrách – Rainerova chata a opäť máme šťastie na chatára Petra Petrasa. Turistov je málo, a tak máme čas vypočuť si jeho zážitky pri dobrom čaji a becherovke. Strávili sme tu takmer hodinu a po spoločnej fotke pokračujeme k Zbojníckej chate. Odporúčam jednu z jeho dvoch kníh, ktoré vieš na chate zakúpiť. Nájdeš ju aj v tomto odkaze. S chatárom Petrom Petrasom na Rainerke Vysoké Tatry Zbojnícka chata Vysoké Tatry Po ďalšom osviežení (kofola a slivovica) stúpame do strmého Sedla Prielom vo výške 2298 metrov. Úsek je zafixovaný reťazami a v Tatrách ide o jedno z najkrajších a najstrmších turistických stúpaní. Výhľady zo sedla sú nádherné. Veď posúď sám. Sedlo Prielom Zostup zo sedla Vysoké Tatry ako Yosemity Zo sedla pokračujeme popri Litvorovom plese a Kačacích plesách do pre mňa nepoznanej Bielovodskej doliny, ktorá sa ťahá až k Tatranskej Javorine na hraniciach s Poľskom. Nádherná zelená dolina plná plies a potokov, úplné iné ako Tatry z našej južnej strany. Pri pohľade do doliny sa cítiš ako v Yosemitoch a nie v Tatrách. Navyše sme tu úplne sami, len kamzíky vyhrievajúce sa na skalách sa lenivo pohnú preč, keď im skrížime cestu. výhľad do doliny Litvorovo pleso Bielovdoská dolina mi pripomína americké Yosemity Super miesto na stan nájdeš tu V táborisku pre horolezcov staviame stan a varíme večeru. Máme v nohách viac než 20 kilometrov, no výhľady a pokoj, ktorý sme tu našli je na nezaplatenie. Večer ešte s dvoma Poliakmi meníme slivovicu za ich bylinnú pálenku a o deviatej zaspávame. Druhý deň náš čaká Morské Oko, Rysy z poľskej strany a túru zakončíme na Štrbskom plese. Celú trasu prvého dňa nájdeše na tomto odkaze The post Cez sedlo Prielom do Bielovodskej doliny appeared first on .

Od Morského oka, cez Rysy až na Štrbské

Noro sa prebúdza o štvrtej, lebo mu je v jeho letnom spacáku zima. Dnes nás čaká poriadna porcia výškových metrov. V pláne máme skratku, aby sme nemuseli ísť až do Tatranskej Javoriny a odtiaľ k plesu s názvom Morské oko. Či to vyjde v tejto chvíli netuší

Cirkevné spevokoly Štítnickej doliny zaspievali v Slavošovciach kresťanské vianočné piesne

Krásne vianočné stretnutie spevokolov sa uskutočnilo v sobotu 16.12.2023, v chráme Božom v CZ ECAV Slavošovce, kde si spevokoly Štítnickej doliny v rámci Vianočných pastorálov zaspievali kresťanské vianočné piesne, skladby k Vianociam. Zamyslením otvorila

Turistický krúžok - Po stopách Jakuba Surovca

Turistický krúžok - Po stopách Jakuba SurovcaV sobotu sme sa vybrali po stopách vodcu zbojníckej družiny Jakuba Surovca. Absolvovali sme prehliadku rozhľadne. Museli sme vystúpiť po strmých schodoch až na vrchol, kde sme mohli zazvoniť na zvon Hronca.

MTB krásy Rajeckej doliny za 4 dni

Výhodou Slovenska je, že na relatívne malom území máte nespočetné množstvo turisticky zaujímavých miest. Výhodou Rajeckej doliny je, že táto koncentrácia krásnych miest je tu ešte ešte ešte vyššia! A aj preto je okolie Rajeckých Teplíc ideálnou lokalitou

Ploská cez Čierny Kameň Veľká Fatra

Vrch Ploská sa nachádza na hrebeni pohoria Veľká Fatra. S jeho nadmorskou výškou 1532 m n.m. sa radí medzi šiesty najvyšší vrch Veľkej Fatry. Najvyšší vrchol je Ostredok (1596 m n.m.). Veľká Fatra vyniká rozsiahlymi plochami holí, skalnatými útvarmi a zac