Arenal, najaktívnejšia sopka v Kostarike

Pri kostarických blogoch som sa značne rozpísal a musím s tým niečo robiť, inak ich nikdy nedokončím. Takže skúsim sa dnes zmestiť do 1000 slov. Dôchodcovia zmeškali ranný odjazd loďou do NP Tortugero. Nedá sa nič robiť, ideme bez nich. Ostatní zas frflú, že prší a že dlho čakáme na vstup. Plavba loďou nakoniec trvá takmer dve hodiny a okrem papagájov, rôznych vtákov, vidíme v živej prírode aj aligátora. Kompletne sme zmokli, aké prekvapenie Pýtam sa 93 ročného Henricha o 87 ročnej Zuzany čo sa stalo. Prichádzame na to, že Zuzka síce kýva hlavou, že rozumie, ale vlastne nerozumie nič. Henrich je na ňu dosť nasratý. „Tak ja jej to platím, aby sa o mňa starala a ona robí hovno, nabudúce vezmem inú kamošku.“ Dohodli sme sa, že ďalšie inštrukcie mu budem písať na papier, keďže nepočuje. Má síce milióny na účte, ale nový strojček do uší si nekúpi. Pod sopku Arenal Po raňajkách opúšťame Tortugero a presúvame sa pod sopku Arenal. Zberateľ banánových etikiet Jirka nás donútil zastať vo fabrike Chiquita. Chce si vymeniť, resp. získať nové nálepky, na čo miestny strážnici najskôr reagujú samopalom pri hlave a následne smiechom a podaním ruky. V Kostarike žijú dva druhy leňochodov krátkokrký a hnedokrký. Môžu spať až 20 hodín. O pár hodín na to konečne prichádzame do mesta La Fortuna pod ikonickou sopkou Arenal. Petra a Zdena mi zas pília nervy. „Marceli a budeme zastavovať v tom supermarkete, a kdy?“ Proste stále dokola a to isté. Ubytovanie za mestom je vskutku nádherné. Hneď na recepcii dostávame uvítací drink, ktorý Andrej dochucuje rumom. Zdena a Petra sa k nemu hrnú ako neriadené strely. „Jo, nalej aj nám“. Je to pre mňa totálne sedláctvo. Proste zadarmo sa zviesť je ich hlavná priorita a vidia len a len seba. Ubytovali sme sa v bungalovoch s výhľadom na Arenal. Tento stratovulkán je najmladší a najaktívnejší v krajine. V roku 1968 explodoval a vyžiadal si život 87 ľudí, zničil polia, cesty a stavby v okolí. Drobné erupcie vo vnútri sopky sa opakujú každých 5 – 10 minút. Iróniou je, že miestny ju až do osudného roku považovali za obyčajný kopec. Výhľad z izby na sopku Arenal Poobede máme na programe prvý fakultatívny výlet – termálne kúpele Baldi Hot Springs. Luxusný hotel s rozsiahlym komplexom termálnych bazénov, barov a tobogánov. Po náročných dňoch sa teším na relax s pivom v ruke. Súčasťou 55 dolárového vstupného je aj bufetová večera. Úsmevné je, že pred 6 rokmi sme využili „odpadovú“ termálnu vodu pod týmito kúpeľmi. Hlavne, že to bolo zadarmo. Baldi hot springs Na ďalší deň náš čaká náročný program. Hneď ráno po vynikajúcich raňajkách vyrážame pod sopku Arenal. Výstup na vrchol sopky je zakázaný, aj keď sa každý rok nájdu odvážlivci, ktorí to skúšajú. Henrich a Zuzana ostávajú na parkovisku a my ostatní absolvujeme 5 kilometrovú prechádzku ku sopečným kameňom, kde zároveň končí aj turistická cesta. Za tých 6 rokov, čo som tu bol naposledy, si vegetácia zobrala veľkú časť územia. Stromy, ktoré boli vtedy po hlavu už dosahujú aj 10 metrov. Ponáhľame sa späť na hotel, pretože niektorí majú v pláne zipline. Ak nevieš čo to je, tak ide o oceľové laná napnuté napríklad nad kotlinou, po ktorých sa zvezieš za pomocou kladky. Síce sme meškali takmer polhodinu, pracovník agentúry meškal tiež a nakoniec ani neprišiel. Pokašlal to hotel, takže peniaze sa klientom vrátili. V meste som navrhol dvojhodinový rozchod. Zas frflanie, že čo budeme robiť dve hodiny v meste na obede. „Kým nájdeš reštiku, kým si objednáš a hlavne kým to prinesú, tak ti ani dve hodiny nebudú stačiť“. Ja som si zašiel na pivo, kde som chodieval aj pri poslednej návšteve Kostariky. Mesto je malé, takže klientov mám viac menej pod kontrolou. Čokoládovňa Rainforest Poslednou aktivitou dňa je návšteva malej čokoládovne, kde sa doteraz čokoláda vyrába tradičným spôsobom, bez použitia strojov. Túto hodinovú exkurziu odporúčam hlavne kvôli perfektne vyškolenému personálu. Prednáška je vtipná, interaktívna a veľmi zaujímavá. Za tú hodinu som sa o čokoláde dozvedel viac než za celý život. Napríklad, že biela čokoláda nemá s čokoládou nič spoločné. Tiež, že čokoláda bola nápojom Bohov. Celý proces výroby čokolády sa zaobíde bez strojov a fosílnych palív, ktoré ich poháňajú. Každú časť procesu si zároveň môžeme vyskúšať. Kvalitná čokoláda je nielen chutná, ale aj prospešná. Napríklad obsahuje mnoho antioxidantov, vlákniny, prispieva k prevencii infarktu, znižuje riziko cukrovky, stimuluje mozog, znižuje stres a je považovaná za afrodiziakum. Samozrejme nebavíme sa o mliečnej Milke, ale o kvalitnej čokoláde. V našich podmienkach napríklad o 70% horkej čokoláde Lindt. Nerobím reklamu, ale zaujímalo nás, ktorú čokoládu teda konzumovať. Kakaové bôby predstavovali aj platidlo. Na konci prednášky dostal každý z nás mešec s 9 bôbmi. Niekedy by sme za to dostali kravu. Žena vraj stála 20 bôbov. Pri otázke koľko stál chlap, odpovedala sympatická Christina takto – muži boli zadarmo.  Ak niekedy budeš v oblasti sopky Arenal, tak určite navštív Rainforest Chocolate Tour. The post Arenal, najaktívnejšia sopka v Kostarike appeared first on .

Monteverde a El Tigre

Skoro ráno vyrážame z Arenal popri rovnomennom jazere do oblasti Monteverde. Zastavujeme sa ale na perfektný škoricový koláč, z ktorého som ulepený po zbytok dňa. Monteverde je posledná destinácia pred trojdňovou pohodičkou na pobreží Pacifiku. Tam už len

Chemická show

Žiaci 1. stupňa na elokovanom pracovisku Tomášikova sa v stredu 22.3.2023 zúčastnili predstavenia CHEMICKÁ SHOW. Predstavenie prebiehalo interaktívnou formou medzi žiakmi a účinkujúcimi a okrem efektných ukážok z oblasti chémie sa žiaci dozvedeli ako vyro

Masážne lávové kamene Fabulo - 64ks + bambusová škatuľa - BAZAR#251

**Masážne lávové kamene Fabulo - 64ks v praktickej bambusovej škatuli má prasknutý vrchný kryt škatule a chýbajúce čakra kamene (viď foto dolu). Ostatné kamene sú bez poškodenia. Lávové kamene neboli nikdy používané. Doprava na tento produkt je zdarma, čo

Ako som sa stal sprievodca

Ako cestovateľ som sa často pohrával s myšlienkou pracovať ako sprievodca. Cestovať zadarmo po svete, užívať si luxusné hotely, drahé fakultatívne výlety, bufetové raňajky a ešte mať za to celkom slušne zaplatené. Životný štýl mladého človeka, ktorý každý

Manuel Antonio, zmeškaný let a takmer o 6000eur ľahší

Konečne posledný blog z Kostarika a budem sa naplno venovať svojej druhej knihe. Akurát čítam 4 000 týždňov a je desivé, že v priemere má každý z nás na svete takto približne dlhý život. Preto netreba strácať čas zbytočnosťami, no budem rád ak si tento bl