Akopredavat.sk | Techniky, stratégie a psychológia moderného predaja : Akopredavat.sk

Ako pomocou jednoduchej otázky zistiť, či sa jedná o skutočnú námietku alebo o výhovorku zákazníka...

prejsť na web

Nie je námietka ako námietka

Vo všeobecnosti platí, že: Námietka je akýkoľvek nesúhlas, obava alebo výhrada zákazníka voči ponuke alebo jej časti. Zároveň bráni napredovaniu obchodného prípadu alebo jeho uzavretiu. Toľko teória Teraz nejdeme riešiť aké typy námietok existujú, ani

prejsť na článok

Ste pre nás príliš drahí

Námietky na cenu patria podľa prieskumu medzi 3 najčastejšie výzvy v predaji (zdroj: Hubspot). Pozrime sa na konkrétny modelový príklad obchodník sedí u konateľa jednej výrobnej firmy: Vaše riešenie je pre nás príliš drahé! hovorí konateľ. Reakcia

prejsť na článok

V čom ste lepší ako konkurencia?

Už sa vás zákazník niekedy opýtal túto otázku? Dnes som ju položil jednej predajkyni v showroome s kuchyňami. Ešte som jej chcel trochu nahrať na smeč, tak som k tomu navyše dodal: „Ešte rozmýšľame aj nad firmou X a Y…“. Takto vám to zákazník málok

prejsť na článok

Sebaobrana pri cene

Cena je dôležitá súčasť obchodného prípadu, rovnako ako dodacia lehota, splatnosť atď. Napriek tomu je pre mnohých obchodníkov nočnou morou predstava, že zákazník túto tému vytiahne na obchodnom jednaní. Nevedia totiž, ako to správne uchopiť Stretávate

prejsť na článok

Predaj produktu alebo riešenie potrieb?

Viete aký je rozdiel medzi predajom produktu a riešením potrieb zákazníka? Obrovský. Tu je krátky a veľmi poučný príbeh z jednej nemenovanej predajne elektro v Bratislave Nedávno som si bol kúpiť slúchadlá k môjmu novému mobilu (lebo tento model už nem

prejsť na článok

Ako riešiť súčasnú situáciu v predaji?

alebo chcú firmy od obchodníkov nemožné? Mnohé segmenty už pocítili následky nedávnych zmien – zdražovanie energií, inflácia a očakávanie krízy priniesli nervozitu a zníženie dopytu po ich produktoch a službách. Jednoducho podmienky na trhu sa zmenili

prejsť na článok

Ako si udržať zákazníkov, ktorí chcú odísť ku konkurencii?

Udržať si zákazníkov, ktorí už u vás nakúpili, je jeden z najefektívnejších spôsobov, ako vytvárať obrat. Už ste s nimi urobili všetku tú ťažkú prácu získali ste si ich dôveru, spoznali ste ich potreby, vytvorili ste si s nimi vzťah a dúfam, že boli s

prejsť na článok

Tri diagnózy skúsených obchodníkov

Človek by očakával, že čím dlhšie niekto predáva, tým lepší v tom bude. Nuž, neplatí to. Medzi dĺžkou praxe a úspešnosťou obchodníka vôbec nie je priama úmernosť! Rovnako ako neplatí, že čím dlhšie niekto hrá futbal, o to je lepším futbalistom. Od čoh

prejsť na článok

Aby vás neprekvapila už žiadna námietka

Dostávate námietky od zákazníkov? Ako pevní sa vtedy cítite byť v kramflekoch? Urobte si rýchly test odpovedzte prosím na túto otázku: Čo urobíte/poviete ako prvé, keď dostanete námietku od zákazníka? Nie je čas na premyslenie, odpovedzte

prejsť na článok

Ozvite sa, až keď skončí korona

Toto je asi najčastejšia z námietok zákazníkov počas tohoto COVID-obdobia. Môže byť opodstatnená sú firmy, ktoré teraz naozaj idú v núdzovom režime a škrtli akékoľvek výdaje, ktoré nesúvisia s ich nevyhnutnou prevádzkou. Ale môže to byť aj výhovorka a zá

prejsť na článok