Zmena účtovnej kancelárie s nami bolieť nebude

Zmena účtovníka, či účtovnej firmy je vec, ktorej sa chce vyhnúť asi každý, kto podniká. Na prvý pohľad ide o komplikovaný proces, ktorý ku každodenným povinnostiam pridá ďalšiu várku úloh. Pokiaľ však nie ste so svojou účtovnou firmou spokojní, prípadne sa ten, kto sa vám staral o účtovníctvo rozhodol odísť do dôchodku, či skončil s účtovnou činnosťou, nečakajte a účtovníka zmeňte. Prechod je možný kedykoľvek a kvalitná účtovná firma si drvivú väčšinu byrokracie zariadi sama tak, že vás bude zaťažovať iba minimálne. Kedy zmeniť účtovníka Ak vám účtovník z akéhokoľvek dôvodu nevyhovuje, radšej ho zmeňte hneď ako neskôr. V ideálnom prípade je najlepšie urobiť tak na začiatku účtovného obdobia, teda niekedy na prelome rokov. V takomto prípade stačí ak pôvodný účtovník podá daňové priznanie k dani z príjmov a nový účtovník plynule nadviaže svojou prácou od prvého dňa nového účtovacieho obdobia. Ideálny scenár však nastáva málokedy a niekedy je nutné prejsť k novému účtovníkovi hneď. Pre nás v  DUOFin ani to nie je problém. Máme za sebou niekoľko takýchto „okamžitých“ prechodov a vždy sme všetku agendu prebrali korektne a bez problémov. Tu však treba dodať, že žiaden zákon vášmu bývalému účtovníkovi neprikazuje odovzdať aj databázu z účtovného softvéru. My to však robíme. Zakladáme si na korektných vzťahoch a považujeme za správne, aj po ukončení vzťahu poskytnúť údaje aj v inej ako papierovej forme, čiže buď priamo databázu, ak nový účtovník používa rovnaký softvér, alebo aspoň poskytneme export účtovného denníka v XLS, ktorý si následne nový účtovník ľahko importuje do vlastnej aplikácie. Ako zmeniť účtovníka Ako sme už napísali vyššie. My zabezpečíme, aby váš prechod k nám bol úplne hladký a vy s ním nemali žiadnu prácu navyše. Budeme od vás potrebovať najmä kontakt na pôvodného účtovníka s ktorým už doladíme detaily prevzatia účtovnej agendy. Urobíme všetko pre to, aby celý prechod išiel mimo vás. Čo všetko potrebujeme pre plynulé prevzatie účtovníctva Môže sa zdať, že je toho veľa, ale takmer všetko čo potrebujeme na prevzatie účtovníctva dokáže vygenerovať účtovný softvér. Potrebovať budeme najmä tieto údaje: Personalistika: Mzdový́ list každého zamestnanca za celé pracovné obdobie Kartu zamestnanca a čísla účtov Prehľad zrážok, exekúcii, evidenciu a zostatky k aktuálnemu dátumu. Prehľad vymeriavacích základov Prehľad neprítomností zamestnanca Priemerný zárobok zamestnanca na účely preplácania dovolenky a sviatkov Zostatok dovolenky z minulých období IČZ pridelené sociálnou poisťovňou, VS pri zdravotných poisťovniach Informácie o elektronických prístupoch na jednotlivé poisťovne Účtovníctvo: Účtovnú závierku a daňové priznanie za posledný ukončený daňový rok Kalkuláciu dane za ostatný rok Hlavnú knihu analytickej evidencie so zostatkami na jednotlivých účtoch Účtovný denník za ostatný rok v XLS Inventarizačný zápis Saldokontá účtov 314,311,324,321, prípadné iných, na ktorých bolo účtované Leasingy a úvery Zmluvy súvisiace s činnosťou Karty majetku Spoločenskú zmluvu, resp. iné relevatné doklady k zostatkom vo vlastnom imaní Iné Čo ak bývalý účtovník nespolupracuje Nie vždy sa však so starou účtovnou firmou rozídete v dobrom a stávajú sa aj prípady, kedy po zmene, bývalý účtovník jednoducho odmietne spolupracovať. Ani to však nie je neprekonateľnou prekážkou a poradíme si aj s takouto situáciou. Len to bude samozrejme trvať o niečo dlhšie a je to prácnejšie. Nijako nás to však neobmedzuje v plynulom prevzatí celej agendy. Vyberte si DUOFin a vaše účtovníctvo bude v správnych rukách Ak sa rozhodujete pre zmenu účtovnej firmy, vyberte si nového účtovníka nielen podľa toho, koľko práce urobí, ale aj podľa referencií a komunikácie. My máme s našimi klientami nadštandardné vzťahy a zakladáme si na transparentnosti. Prechod k nám zabezpečíme kompletne bez vašej pomoci a ak sa raz rozhodnete od nás odísť, dostanete od nás všetku agendu a aj výstupy nad rámec zákonných náležitostí.The post Zmena účtovnej kancelárie s nami bolieť nebude first appeared on DUOFin s.r.o..

prejsť na článok

Klimatizácia do kancelárie - vyberáme spoločne

Sedíte za počítačom v kancelárii a po tele vám stekajú kropaje potu. Nedokážete sa sústrediť a pociťujete nervozitu. Pravdepodobne ste to už počas horúcich letných mesiacov zažili, respektíve stále zažívate, a hľadáte riešenie v podobe klimatizácie do kan

prejsť na článok

Pozitívna zmena v zdaňovaní ESOPu na Slovensku od 1. januára 2024

V spolupráci s advokátskou kanceláriou Sparring sme pre vás pripravili rozsiahly článok na tému Zdaňovania ESOPu na Slovensku. ESOP sú tzv. zamestnanecké akcie, ktoré môžeme považovať za určitú formu benefitu pre zamestnancov. Od 1. januára 2024 však doch

prejsť na článok

Ako prebieha začiatok spolupráce s účtovnou kanceláriou?

Začatie partnerstva s účtovnou kanceláriou, či už pri nadviazaní prvej spolupráce vôbec alebo jej zmene je významným krokom pre úspešné finančné riadenie podnikania. V nasledujúcom článku si predstavíme kroky a procesy, ktoré zvyčajne stoja na začiatku sp

prejsť na článok

Informácie k 13. ročníku

pre rok 2021 je po prvý krát vzhľadom na opatrenia, s ktorými rátame v čase konania podujatia kapacita obmedzená na 900 účastníkov po naplnení kapacity už registrácia nebude možná, preto prosím o registráciu čo najskôr. mazanie neuhradených registrácii

prejsť na článok

Keď zmena klope na dvere

Pokiaľ čokoľvek opakujete, robíte stále to isté. Stávate sa robotom. Výkonným a efektívnym biostrojom, ale bez života. Vaša bytosť však potrebuje, aby ste sa stali nepredvídateľnými, opakom stroja. Aby ste sa každé ráno rodili ako nový človek, ako lepšia

prejsť na článok