V dnešnej dobe je rýchlosť zmien stále vyššia. Je na historickom maxime a lídri čelia rozhodnutiam častejšie ako kedykoľvek predtým. S rastúcim počtom rozhodnutí môže byť ovplyvnená ich celková efektivita. Vedúci pracovníci, ktorí trpia únavou z rozhodovania, sa stávajú prekážkami v rozhodovacom procese a dominový efekt následne pocíti celá organizácia. Bez ohľadu na to, ako racionálni sa snažíme byť, nemôžeme robiť rozhodnutie za rozhodnutím bez toho, aby sme nezaplatili biologickú daň, teda únavu z rozhodovania. Biologická cena za to, že sme unavení a oslabení sa prejavuje aj tým, že mozog začne robiť rozhodnutia automaticky. A to môže ovplyvniť efektivitu. Jeden z dopadov na efektivitu vedenia v dôsledku únavy z rozhodovania je aj to, že vedúci pracovníci začnú odolávať akejkoľvek zmene alebo potenciálne riskantnému kroku. A to sú už silné varovné signály. S väčším počtom rozhodnutí, ktoré treba urobiť, sa spokojnosť s každým z nich znižuje. Únava a následné zlyhanie môže byť nielen dôsledok množstva rozhodnutí, ale aj toho, že čelíme rozhodnutiam, ktoré sú zle štruktúrované a zložité. Výskumy potvrdzujú, že vedúci pracovníci a ich manažérske tímy často zlyhávajú pri strategických rozhodnutiach preto, že tímy čelia rozhodnutiam práve zle štruktúrovaným a zložitým. Toto tvrdenie zdôrazňuje koncepciu únavy z rozhodovania v tom, že ak by sme robili menej rozhodnutí, mohli by byť následne nielen lepšie štruktúrované, ale aj so zložitosťou by sa dalo pracovať. Znie to ironicky, ale jednou z vecí, ktorú môžeme urobiť na zníženie únavy z rozhodovania, je robiť rozhodnutia rýchlejšie. Zhromaždiť fakty, rozhodnúť a pokračovať. Je lepšie sa rozhodnúť, ako nechať vo svojom mozgu otvorenú slučku. Otvorená slučka bude zaberať miesto pre iné dôležité veci lebo nám zaberie mentálnu silu. A keď neurobíme jedno rozhodnutie, bráni nám to premýšľať a sústrediť sa na ďalšie. Čo je však horšie, často si ani neuvedomujeme, že sa cítime unavení a oslabení z rozhodovania. Mozog to následne kompenzuje tak, že urobí rozhodnutia sám automaticky, na základe zvyku alebo v reakcii na vonkajšiu požiadavku. A v neposlednom rade - únava z rozhodovania môže vysvetliť, prečo sa rozumní ľudia hnevajú na kolegov, organizujú nekonečné mítingy či odkladajú rozhodnutia a vyhýbajú zavádzaniu potrebných zmien.
Každý deň robíme tisíce rozhodnutí , až okolo 35-tisíc. Kolobeh rozhodovania sa začína hneď po prebudení.. čo si dáme na raňajky alebo čo si oblečieme. Máme radi výber, ale s možnosťami voľby často zažívame kognitívne preťaženie. Ako to vnímal Steve Jobs
prejsť na článokDá sa vyčerpať mentálna energia? Je naozaj sila vôle ako sval, ktorý sa unaví? Prečo “lekvárový experiment vošiel do histórie? Pravdepodobne ste to zažili. Zobrali ste z regálu niečo preto, že to bola najnižšia cena alebo značka, ktorú poznáte. Vaše plány
prejsť na článokCavalor LACTATEC 2 Kg - NOVINKA! Špičkový produkt novej generácie pre kone vo vysokej športovej záťaži! Cavalor LactaTec je najkomplexnejší doplnok výživy, ktorý podporuje rôzne aktivity svalov, stimuluje regeneráciu svalov a zabraňuje svalovým problémom,
prejsť na článokThe post UPN Mestská časť Bratislava Devín appeared first on PIK FONDRK.
prejsť na článokČasť 2: Vplyv Vedomej komunikácie na budovanie Personálneho Brandingu Prvú časť článku som venovala významu vedomého budovania Personal Brandu, tomu, že vaše meno je vaša značka, ktorá vás všade sprevádza a reprezentuje zároveň. Komunikácia sa považuje
prejsť na článok