Tipy na vyšší výkon kampane

Affiliate kampaň otvára dvere k zdrojom návštevnosti, ku ktorým sa nedá dostať iným spôsobom. Prináša nové príležitosti, ktoré vám pomôžu zvýšiť predaje, navýšiť sumy jednotlivých objednávok a získať relevantnú, vernú cieľovku. Pozrite si zopár vybraných tipov, ako možno vyťažiť z vašej kampane čo najviac.  Správne načasovanie  Affiliate kampaň je vhodné spustiť takmer kedykoľvek. Neodporúčame však spúšťať kampaň cez najsilnejšiu sezónu (október – december), nakoľko počas nej sa partneri sústredia najmä na kampane, ktoré majú overené a ktoré im najviac zarábajú. Môžu tak vašu novootvorenú kampaň nechtiac prehliadnuť. Plný potenciál kampane vidíme približne po 6 mesiacoch od jej spustenia. Tento čas je potrebný na nazbieranie dostatočného množstva údajov na to, aby sme vedeli vyhodnotiť, či je kampaň pre partnerov zaujímavá, ako sa jej darí a či je potrebné realizovať nejaké zmeny.  „Affiliate kampaň sme spustili roku 2019 a nábeh bol niekoľko mesiacov. Následne sa to už rozbehlo a affiliate mám nosí významnú časť konverzií a stále sa to zvyšuje. Pritom nám nápady na zlepšenie kampane chodia rovno od Dognetu. Nám de facto stačí odpisovať na e-maily.“ Šimon Radil, Online marketing / E-Commerce Möbelix Ovplyvňujte, čo sa o vás na internete píše Affiliate spolupráca vám umožňuje priamo ovplyvňovať obsah, ktorý o vašej značke na internete vzniká. Hoci si publisheri tvoria obsah sami, viete nasmerovať ich pozornosť želaným smerom. Nebuďte skromní pri predstavovaní svojho e-shopu. Do popisu kampane uveďte všetko, čo môže prilákať vašich nových affiliate partnerov:  Príbeh vašej značky, tipy kde a ako kampaň propagovať, informácie o cieľovej skupine, najpredávanejšie produkty, tutoriály, ocenenia, konverzný pomer, poskytnutie produktov na recenziu… …a všetky ostatné benefity a dôvody, ktorými sa odlišujete od konkurencie a prečo u vás zákazníci radi nakupujú.  Partner na skúšku Váhate, či povoliť niektorých partnerov? Vyskúšajte spoluprácu s jedným či dvoma vybranými partnermi na vopred dohodnuté časové obdobie. Získate tak presný obraz o tom, ako táto spolupráca môže vyzerať. Po testovacom období sa viete na základe skutočných čísel rozhodnúť, či chcete spoluprácu s týmito partnermi prerušiť, ponechať ich v kampani dlhodobo, alebo povoliť ďalších.  Exkluzívny zľavový kupón Je to časovo obmedzený kupón, ktorý má v dohodnutom období k dispozícii len jeden publisher alebo iba zopár vybraných. Publisher na oplátku e-shop umiestni na konverznejšie miesta – na homepage, do newslettera, vytvorí príspevok na Facebooku a podobne. Jednoducho, vašej kampani venuje extra pozornosť vzhľadom k exkluzivite spolupráce. Kupón môže byť na zľavu alebo na darček k nákupu, avšak mal by byť dostatočne atraktívny a motivujúci.  Vhodné pre: Kupónoví partneri, cashbackoví partneri Príklad z praxe: Traja cashback a traja kupónoví partneri dostali exkluzívny kupón na darček k nákupu nad 25 EUR a jeho platnosť bola 15 dní. Partneri pripravili rozšírené promo aktivity (lepšie umiestnenie na webe, newsletter, posty na sociálnych sieťach) a táto aktivita viedla k zvýšeniu počtu konverzií maximálne o 210 % a minimálne o 39 % v porovnaní s predošlými 15 dňami. „Vďaka dlhodobej strategickej spolupráci s inzerentom zo segmentu Zdravie a krása, ktorý nám každý mesiac vystavuje kupón na darček k nákupu pre našich návštevníkov, patrí táto kampaň k našim najúspešnejším. Vďaka exkluzivnému kupónu vieme prinášať inzerentovi vyšší počet konverzií a tým pádom získať aj vyšší počet provízií. Je to win-win spolupráca na oboch stranách.“ Ondřej Bolek, Business Development Manager Tipli Double cashback Tento spôsob rozšírenej spolupráce je vhodný pre cashbackových partnerov. Ide o dočasné navýšenie provízie a ako už názov napovedá, aspoň o +50 %. Nakoľko sa partner delí o svoju províziu so zákazníkom, jej navýšenie mu umožní počas dohodnutého obdobia vrátiť zákazníkovi z hodnoty nákupu viac. Kombinácia motivujúcej výšky ponúkaného cashbacku a viditeľnejších umiestnení dokáže priniesť výrazne vyšší počet konverzií. Vhodné pre: Cashbackoví partneri Príklad: Inzerent vo svojej kampani ponúka 3 % províziu pre cashbackových partnerov. Kampaň propaguje cashbackový web, ktorý prináša dobrý výkon. Inzerent ponúkne partnerovi double cashback 6  % s cieľom zvýšiť jeho výkon. Počas týždňového double cashbacku dokáže publisher priniesť o 50 % viac konverzií v porovnaní s bežným obdobím.   Flexibilná práca s províziou Ponúknite partnerom na limitovaný čas vyššiu províziu. Dočasne výhodnejšie podmienky dokážu presvedčiť nových partnerov, aby vašu kampaň neodkladali na neurčito a zapojených partnerov motivujú poskytnúť vášmu e-shopu viac priestoru a konverznejšie pozície. Tento model spolupráce je vhodný pri partneroch, ktorým fungujú kampane z podobného segmentu. Vhodné pre: Obsahoví partneri, CSS Príklad: Inzerent vo svojej kampani ponúka 5 % províziu pre obsahových partnerov. Kampaň propaguje obsahový web, ktorý prinášal dobrý výkon. Partner vidí priestor na to, ako inzerentovi priniesť ešte lepšie výsledky pri výhodnejších podmienkach kampane a inzerent zvýši publisherovi províziu napríklad o 2 %. Už pri navýšení o 2 % dokáže publisher priniesť inzerentovi o viac ako 30 % konverzií mesačne.   Súťaže Aktivácia súťaže so sebou prináša hneď niekoľko výhod; zviditelnenie e-shopu u desiatok až stoviek tisíc lojálnych používateľov cashback systémov, promo vášho brandu, produktu či služby a zároveň tiež príležitosť získať odpovede na otázky, ktoré vás zaujímajú.  Vhodné pre: Obsahoví partneri, cashbackoví partneri, kupónoví partneri Príklad z praxe: E-shop zo segmentu Móda a krása sa rozhodol aktivovať súťaž a poskytol ceny v hodnote 50 EUR. Partneri promovali súťaž na Facebooku, na svojich web stránkach a v newsletteroch. Počas súťažného týždňa e-shop zaznamenal nárast celkového obratu o +83,8 %. Peňažný bonus Pre zvýšenie výkonu kampane má e-shop možnosť motivovať a odmeniť partnerov špeciálnym bonusom za splnenie zadania. Môže to byť odmena za dobré výsledky, nový hodnotný obsah v preferovanej téme či fixná finančná odmena za splnenie konkrétneho zadania.   Vhodné pre: Obsahoví partneri  Pokiaľ vás niektorý z tipov na zvýšenie výkonu kampane zaujal a radi by ste ho vyskúšali či sa len dozvedeli viac, hoďte nám do inboxu správu a naši affiliate špecialisti vám radi poradia.  The post Tipy na vyšší výkon kampane first appeared on Dognet Affiliate Network.

prejsť na článok

Čo je ROAS (Return of Ad Spend)?

ROAS, skratka pre Return on Advertising Spend, je metrika, ktorá ukazuje, ako dobre sa vám vracia investícia do reklamy. Je to pomer medzi výnosmi z predaja, ktoré generuje reklama, a nákladmi na reklamu.

prejsť na článok

Case study: Kampane vo vyhľadávaní pre Sportega sme zefektívnili o 21 %

Pre prvé ostré testovanie možností Search Ads 360 sme dlho hľadali zmysluplné a náročné zadanie. Keď sme ho našli u nášho klienta Sportega a prekonali prvé prekážky, dostavili sa skvelé výsledky. Vo vyhľadávaní na Googli sme kampane zefektívnili o 21 perc

prejsť na článok

Marketingové ciele úspešnej Facebook kampane pre začiatočníkov

Prečo vyhadzovať nezmyselné peniaze za klasickú reklamu, ak môžete mať efektívnu reklamnú kampaň už za pár klikov? Reklamná kampaň na sociálnych sieťach sa stáva najefektívnejšou acenovo prijateľnou variantou na trhu. Kspusteniu reklamnej kampane na Faceb

prejsť na článok

Hlavní světové měny mají špatný fundament

USA se tak nacházejí v absurdní situaci. V USA se fiskální politika uvolňuje, měnová politika utahuje, a i přes růst ekonomiky je tempo růstu dluhu mimořádně vysoké. Vyšší dluh i vyšší úrokové sazby pak samozřejmě ovlivňují i výši placených úroků, jejichž

prejsť na článok

Čo je PNO (Podiel Nákladov na Obrate)

PNO, skratka pre podiel nákladov na obrate. Je to metrika, ktorá ukazuje zisk z predaja generovaného z predaja produktu alebo služby. Prečo sledovať metriku PNO? Táto me

prejsť na článok