Personal Branding v IT Recruitment-e 2.časť

Časť 2: Vplyv Vedomej komunikácie na budovanie Personálneho Brandingu Prvú časť článku som venovala významu vedomého budovania Personal Brandu, tomu, že vaše meno je vaša značka, ktorá vás všade sprevádza a reprezentuje zároveň. Komunikácia sa považuje za jeden z kľúčových nástrojov v Personál brandingu, pretože práve komunikácia buduje náš obraz, ktorý o sebe vytvárame pre seba, aj pre iných. Personal Brand v dnešnom binárnom svete 0 a 1 je pomenovanie pre to, čo C. G. Jung nazýval Persona. Persona je maska, ktorá robí na ostatných ľudí určitý dojem, buduje obraz, ktorý o sebe vytvárame pred spoločnosťou. Komunikácia je proces neustáleho interpretovania informácie medzi vysielačom a prijímačom. Bolo by úžasné, keby bolo definíciu komunikácie možné zhrnúť jednou vetou. Vo Vedomej Komunikácii smeruje pozornosť k aktívnemu počúvaniu. Čo to znamená, aktívne počúvať? Znamená to byť plne zameraný na druhého človeka a snažiť sa zo spôsobu jeho komunikácie, z jeho postoja, z toho čo hovorí, spracovať čo najväčšie množstvo informácií. Identifikovať tie hodnoty v jeho živote, ktoré sa menia na potreby. Napĺňanie našich potrieb má vplyv na náš proces rozhodovania. Ak dokážeme tieto potreby správne odhadnúť, vieme človeka zaujať tým, že mu v komunikácii predstavíme spôsob ako vieme jeho potrebu naplniť. Dokážeme mu tým dať nielen správnu informáciu ale hlavne predstavu a z nej plynúci pocit uspokojenej potreby. Túto schopnosť je možné si natrénovať a aplikovať vo všetkých možných rolách, ako IT Recruiter predstavujúci Kandidátovi projekt, manažér vedúci zamestnancov, alebo líder tímu, ktorý hľadá spôsob ako správne motivovať a viesť (tieto komunikačné zručnosti vieme aplikovať všade, je už iba na vašej šikovnosti kde a ako ich využijete). Najdôležitejšou vecou v komunikácii je počuť, čo nebolo povedané nahlas. Peter Drucker Nič nebuduje Váš Personal Brand (osobnú značku) viac, ako keď dokážete okrem krásneho profilu na LinkedIn-e dať človeku aj tento vyššie opísaný pocit. V ten moment sa totiž rodí dôvera. Už nie ste iba predstaviteľ značky, firmy, predajca, či nadriadený. Už nie ste iba recruiter predstavujúci projekt. Ste človek, ktorý porozumel hodnotám druhého človeka. A akceptuje ich. Priame, no zároveň otvorené otázky sú veľmi dôležité. Nechajte človeka rozprávať a všímajte si nielen o čom rozpráva ale aj ako o tom rozpráva. Vhodný nástroj na rozlúštenie šifrovania vám pomôže nájsť tie najdôležitejšie hodnoty. V nasledujúcom poslednom pokračovaní bližšie predstavím nástroj, ktorý využívam v komunikácii prakticky neustále a pokladám ho za veľmi nápomocný pre objavenie hodnôt či už kandidáta, klienta alebo priateľov. Autor: Linda LukačkováEditor 2: Juliana BohunskáEditor 3: Peter Kontriš Príspevok Personal Branding v IT Recruitment-e 2.časť je zobrazený ako prvý na Eleven.

prejsť na článok

Personal Branding v IT Recruitment-e 1.časť

Čo je Personal branding? Pre mňa je Personal brand: emócia akú vysielate, ktorú ľudia prežívajú a vnímajú v spojení s Vaším menominterakcia, ktorú si ľudia od/z Vás odnesú, efekt alebo emócia, ktorú nadobudnú, stiera hranice medzi pracovným prostred

prejsť na článok

Personal Branding v IT Recruitment-e 4. časť

Časť 4: Moje skúsenosti z IT Recruitment-u Hneď na úvod tohto článku by som chcela zdôrazniť základnú podstatu, ako veľmi je dôležité rozumieť sile vedomej komunikácie z predošlého článku. IT oblasť neustále napreduje a inovácie prichádzajú čoraz rý

prejsť na článok

Personal Branding v IT Recruitment-e 3. časť

Časť 3: Farebná typológia osobnosti v IT ako nástroj vedomej komunikácie V poslednom pokračovaní mini-série o Personal Brandingu som sa dostala od významu vedomej komunikácie k podľa mňa jednému z najjednoduchších a zároveň najefektívnejších nástrojov

prejsť na článok

Michal Kuchta

Managing partner, Row & Slide s.r.o. Michal sa špecializuje na branding, obsahový marketing a storytelling. Ako marketingový manažér zabezpečoval marketing pre korporátnych klientov i úspešné startupy. Th

prejsť na článok

A Japanese coffee shop will give you free coffee in exchange for your data

Coffee for data? Yes, possible! New “Pay with Data” System! If you’re a person that feels ok about giving up some of your personal data in exchange for a coffee (and not paying anything), Japan coffee chain Shiru Cafe is the right for you. This coffee cha

prejsť na článok