Personal Branding v IT Recruitment-e 1.časť

Čo je Personal branding? Pre mňa je Personal brand: emócia akú vysielate, ktorú ľudia prežívajú a vnímajú v spojení s Vaším menominterakcia, ktorú si ľudia od/z Vás odnesú, efekt alebo emócia, ktorú nadobudnú, stiera hranice medzi pracovným prostredím, súkromným prostredím a osobnosťou Osobný brand je neustále prítomná veličina, či si to uvedomujeme alebo nie. Preto by sme ho mali v pracovnom prostredí vedome usmerňovať. Je to hodnota, ktorá Vás bude nasledovať. Je iba Vaša, táto hodnota nie je závislá na firme v ktorej pracujete. Tento článok bude zameraný na moje skúsenosti s budovaním osobného brandu v oblasti IT a personálneho poradenstva ale verím, že tieto princípy a postrehy sa dajú podľa uváženia využiť v akomkoľvek odvetví. Tvorba osobného brandu časť 1. V IT Recruitment-e je dôležitý prvý kontakt: konkrétne Váš LinkedIn profil. Základ Vášho profilu sú Vaše kľúčové hodnoty. Vaše pôsobenie v danej oblasti, Vaše silné stránky. Táto hodnota by jednoznačne mala byť v súlade s Vašim charakterom. To, čo je pre mňa najdôležitejšia hodnota v Recruitment-e je osobný prístup ku kandidátovi a budovanie vzťahu medzi mnou a mojim kandidátom. Toto presvedčenie by malo byť jasne identifikovateľné práve z môjho profilu v časti About.Generické popisy firmy, pre ktorú pracujem a jej históriu si človek môže prečítať aj na stránke tejto firmy, preto v tejto časti uprednostňujem doplnenie niečoho, čo je pre Vás zásadnou kvalitou. Vaše základné kvality a hodnoty, ktoré Vás vystihujú môžu zvýšiť kvalitu spoločnosti. A naopak firma svojou kvalitou môže podporiť Vás. Z mojej skúsenosti, najdôležitejšou časťou celého profilu sú odporúčania. Sú totiž naj- dôležitejším faktorom, ktorý Vás reprezentuje, taktiež odporúčanie od spokojného kandidáta, kontraktora, alebo klienta nie je vždy jednoduché získať. Preto sa odporúčania považujú za základ pri budovaní osobného brandu. A hoci si človek vyberie a prečíta iba jedno, to čo v nich je napísane, spolu s tým aké hodnoty, zásady, ciele o sebe prezentujete sa spojí v jeden celok. Samozrejme odporúčania od kolegov a team-mates sú tiež fajn, ale ich výpovedná hodnota nie je taká efektívna a markantná ako v tých vyššie spomínaných. Omnoho vhodnejšie je, ak Vám kolega potvrdí Vaše zručnosti. Vy ste zásadný stavebný blok vášho osobného brandu, ktorý s Vami ide kamkoľvek pôjdete vy. Od narodenia Vaše meno totiž nesie všetky hodnoty, ktoré svetu prezentujete. Preto neustále napredujte a rozvíjajte sa. Ten najdôležitejší krok je uvedomenie. Uvedomenie, že Vaše meno je najdôležitejšia značka s akou môžete disponovať. Chápte ho ako Váš primárny nástroj, nezáleží akú službu alebo produkt pod neho zastrešíte, pretože to čo u Vás začína, u Vás aj končí. V ďalšej časti sa zameriam na hlavnú oblasť, ktorá tvorí osobný brand a to je komunikácia, taktiež priložím niekoľko príkladov a tipov. Autor: Linda Lukačková Editor 1: Paulina KuczeraEditor 2: Juliana BohunskáEditor 3: Peter Kontriš Príspevok Personal Branding v IT Recruitment-e 1.časť je zobrazený ako prvý na Eleven.

prejsť na článok

Personal Branding v IT Recruitment-e 2.časť

Časť 2: Vplyv Vedomej komunikácie na budovanie Personálneho Brandingu Prvú časť článku som venovala významu vedomého budovania Personal Brandu, tomu, že vaše meno je vaša značka, ktorá vás všade sprevádza a reprezentuje zároveň. Komunikácia sa považuje

prejsť na článok

Personal Branding v IT Recruitment-e 4. časť

Časť 4: Moje skúsenosti z IT Recruitment-u Hneď na úvod tohto článku by som chcela zdôrazniť základnú podstatu, ako veľmi je dôležité rozumieť sile vedomej komunikácie z predošlého článku. IT oblasť neustále napreduje a inovácie prichádzajú čoraz rý

prejsť na článok

Personal Branding v IT Recruitment-e 3. časť

Časť 3: Farebná typológia osobnosti v IT ako nástroj vedomej komunikácie V poslednom pokračovaní mini-série o Personal Brandingu som sa dostala od významu vedomej komunikácie k podľa mňa jednému z najjednoduchších a zároveň najefektívnejších nástrojov

prejsť na článok

Michal Kuchta

Managing partner, Row & Slide s.r.o. Michal sa špecializuje na branding, obsahový marketing a storytelling. Ako marketingový manažér zabezpečoval marketing pre korporátnych klientov i úspešné startupy. Th

prejsť na článok

A Japanese coffee shop will give you free coffee in exchange for your data

Coffee for data? Yes, possible! New “Pay with Data” System! If you’re a person that feels ok about giving up some of your personal data in exchange for a coffee (and not paying anything), Japan coffee chain Shiru Cafe is the right for you. This coffee cha

prejsť na článok