Ak si majitelia a manažéri v horeca segmente mysleli, že s ničím horším, ako s opakovanými lockdownami a nedostatkom pracovnej sily po nich nemôžu byť konfrontovaní, posledné mesiace ich presviedčajú o opaku. V rámci príslovia, Nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť ešte horšie. Zoči-voči cenám energií unisomo hovoria, že opatrenia počas pandémie korony boli menším problémom, ako súčasná situácia, v ktorej sa nachádzajú. Vo vláde sa diskutovalo. To je všetko Aj o nej sa diskutovalo na Otvorenom dni Akadémie hoteliera v Bratislave. Podrobne ju má zmapovanú Oto Kóňa, ktorí pôsobí ako konzultant a sám je okrem toho ešte stále činný v gastrobiznise. Podľa jeho slov súčasné ceny energií doslova drvia (aj) gastroprevádzky a mnohé malé podniky už zatvárajú, alebo sa chystajú zatvoriť. Iní sú pripravení vydržať do Vianoc a ak sa situácia nezmení, resp. vláda neprijme opatrenia, ktoré by im reálne pomohli, v januári – februári dočasne, alebo natrvalo zatvoria. Oto Kóňa sa zúčastnil niekoľkých rokovaní predstaviteľov gastrosektora s predstaviteľmi vlády aj s premiérom, kde sa hovorilo o situácii v tejto brandži, aj o navrhovaných opatreniach. Nič z toho sa zatiaľ nezrealizovalo. „Situácia je o to horšia, že tento krát vláda nič nezatvára a neobmedzuje, takže nebude ani nič kompenzovať,“ konštatoval. Čo majú v tejto situácii gastrozariadenia robiť? O. Kóňa jednoznačne radí: ak sa podnik dostal do situácie, že mesačne produkuje stratu, zavrieť, aj keď dočasne, radšej skôr, ako neskôr. Resp. zatvoriť v rámci väčšieho zariadenia prevádzky, alebo časti, ktoré vykazujú stratu. Oto Kóňa v diskusii s Ivetou Pupišovou, zakladateľkou Akadémie hoteliera Ako šetriť a pritom motivovať Na to, aby sa reštaurácie udržali nad vodou, okrem iného treba, aby prijímali opatrenia, ktoré sa nie každému zamestnancovi páčia. „Viem, že je veľmi ťažké sa s niekým rozlúčiť v situácii, keď ste tých ľudí ťažko zháňali. Teraz je však potrebná súdržnosť a tímový duch. Ak máte v kolektíve tzv. toxického človeka, pošlite ho preč, uvidíte, že atmosfére u vás to len prospeje,“, radí krízový manažér. V mnohých napríklad hotelových reštauráciách sa zjednodušujú jedálne lístky na maximum, alebo sa prechádza len na polopenzie. Udržať v tejto situácii personál v kuchyni motivovaný, nie je jednoduché. Preto treba podľa O. Kóňu občas robiť špeciálne gastronomické akcie, kde si kuchári opäť „zavaria“ a hostí takýto typ akcií vždy priláka. Zjednodušenia a úsporné opatrenia treba hosťom vhodne komunikovať a to nie spôsobom, že „doba je zlá a treba šetriť“, ale povedať im napríklad, že „momentálne sme zmenili koncept, ponúkame vám toto a toto a má to tieto výhody,“. Hostia očakávajú od návštevy reštaurácie zážitok Ako dostať do podniku hostí? Kvalitou aj vhodnými zľavami Špeciálne eventy a akcie sú jedným zo spôsobov, ako dostať do reštaurácie hostí, ktorí tiež prechádzajú na šetriaci mód. Druhým je maximálna kvalita a tretím vhodne zvolené a pre reštauráciu zmysluplné akcie a zľavy. Pretože na tie počúva v tomto čase veľa ľudí a to aj tí, ktorí na ne v minulosti nereflektovali. Momentálne je však taká situácia, že každý rád využije možnosť trochu ušetriť. „Nemyslím, že by ľudia aj v pre nich ťažkých časoch prestali úplne chodiť do reštaurácií. Budú si však vyberať, kde minú svoje peniaze. A budú chcieť mať napríklad z večere zážitok, budú očakávať niečo extra. Preto záleží na každom detaile. Momentálne je žiaľ situácia taká, že druhú šancu nedostanete. Ak k vám hosť príde a neodíde maximálne spokojný, tak už ho viac neuvidíte. Znie to kruto, ale vaše problémy, z ktorých môžu vyplynúť prípadné chyby, hostí nezaujímajú,“ odkazuje O. Kóňa majiteľom, manažérom aj zamestnancom v gastrosektore. Foto: FB Akadémie hoteliera, Flickr, Archív The post Mnohé reštaurácie chcú po Vianociach zatvoriť first appeared on GURMÁN na Slovensku.
Potrebujete pre svoju reštauráciu vybrať dekoratívne osvetlenie? Objavte všetky prvky, ktoré je potrebné zvážiť. V spolupráci s výrobcom Karman Italia prinášame 11 krokov, ktoré treba dodržiavať pri osvetlení retailových priestorov. V ére potravinového di
prejsť na článokDo nášho tímu prijmeme šikovnú a milú čašníčku/čašníka. Hlavná náplň práce: obsluha zákazníkov reštaurácie, komunikácia so zákazníkmi, príprava a roznášanie objednávok, celková starostlivosť o chod reštaurácie, práca s registračnou pokladňou The post Čašn
prejsť na článokTOP darček pre gurmána: Darčekový poukaz do reštaurácie Colette Hľadáte dokonalý darček pre milovníka dobrého jedla a kvalitného vína? Darujte mu darčekový poukaz do reštaurácie a potešte jeho chuťové poháriky. V našej francúzskej reštaurácii zažije obd
prejsť na článokTop Bistro v Bratislave Top reštaurácia Bratislava reštaurácia Bratislava Najlepšia reštaurácia reštaurácia v Bratislave exkluzívna reštaurácia Bratislava, ako hlavné mesto Slovenska, ponúka bohatý záber gastron
prejsť na článokZabávať sa po Vianociach treba a preto v spolupráci s Kaviarňou Kaštieľ prinášame prvú Štefanskú zábavu v kaštieli. Príjemná komorná atmosféra, super hudba DJ a harmonikár, skvelé jedlo a nápoje. To všetko ako inak, na Štefana 26. 12. 2023 od 19:00 v k
prejsť na článok