Marketingové databázy. Čo sú a na čo slúžia?

Rôzne databázy tvoria vo svete obchodu, či marketingu, veľmi významnú úlohu. Svedčí o tom aj fakt, že mnohé firmy si tieto databázy kupujú alebo dokonca vytvárajú vo vlastnej réžii. Čo sú to teda databázy a na čo slúžia? Čo sú databázy a marketingové databázy Databázy zákazníkov sa v marketingovej teórii dajú charakterizovať ako súbory organizovaných informácií a údajov o existujúcich klientoch, prípadne o potenciálnych klientoch. Obsahovať môžu rôzne typy údajov. Či už demografické štatistiky alebo údaje ako záľuby, či preferencie ľudí. Všetko závisí od toho, na čo má byť konkrétna databáza použitá. V tejto terminológii sa však odlišujú databázy od marketingových databáz. Firma totiž môže mať databázy, avšak na marketingové účely ich nemusí nakoniec využiť. Marketingové databázy sú teda databázy, ktoré sú využívané na marketingové účely. To znamená, že takéto databázy už musia obsahovať aj konkrétne údaje, ktoré umožňujú klientov priamo oslovovať. Čiže údaje, ktoré sú priamo využiteľné na marketingové aktivity. Nemusia to však byť len demografické údaje. Môže ísť napríklad o údaje o tom, čo klienti najčastejšie nakupujú, aké čiastky míňajú za jeden nákup a podobne. Vynikajúcim príkladom tvorby takýchto databáz sú napríklad rôzne vernostné karty veľkých obchodných reťazcov. Vďaka nim spoločnosť presne vie, kto ste, čo kupujete a koľko míňate! Na aký účel databázy slúžia? Firemné a marketingové databázy plnia hlavne tieto funkcie: získavanie zákazníkov triedenie zákazníkov podľa ich nákupných zvyklostí alebo preferencií jednoduchšie oslovovanie potenciálnych klientov vytváranie dobrých vzťahov so zákazníkmi efektívne oslovovanie klientov Zjednodušene sa teda dá povedať, že vďaka vytváraniu databáz sa dajú potenciálni klienti osloviť omnoho efektívnejšie a zacielenejšie. Databázy sú však využiteľné nielen na získavanie zákazníkov, ale aj na ich udržanie, vytváranie si dobrých vzťahov s nimi, či na efektívnejšiu distribúciu konkrétnych produktov. A teda, v konečnom dôsledku, na rozširovanie predajných aktivít a uskutočňovanie obchodných transakcií. Autorské právo: jirsak / 123RF Reklamní fotografie Príspevok Marketingové databázy. Čo sú a na čo slúžia? zobrazený najskôr Databázy.sk.

prejsť na článok

Vytvorte si databázy budúcich klientov

Máte vo svojej firme záujem vytvoriť databázy zákazníkov alebo potenciálnych zákazníkov? Dobrý nápad. Takéto databázy Vám môžu byť veľmi nápomocné pri rôznych marketingových aktivitách, ale tiež pri aktívnom vyhľadávaní klientov, či dokonca pri snahách o 

prejsť na článok

ĽUDSKÁ TVÁR hospicu ❤

Bez ľudí sa HOSPIC robiť nedá... a nie bez akýchkoľvek ľudí ... tí ĽUDIA naozaj musia mať SRDCE. - túto veľkú pravdu povedala zakladateľka prvého hospicu v Čechách - MUDr. Marie Svatošová. Aj v Hospici Milosrdných sestier v Trenčíne slúžia ĽUDIA so SRDCOM

prejsť na článok

Prosim potvrďte kliknutím na link

Link nájdete v prijatej poste emailu, ktorý ste uviedli, bez potvrdenia nebudete zaradený do databázy. Pozrite aj zložku SPAM. The post Prosim potvrďte kliknutím na link first

prejsť na článok

B2B marketing v roce 2022

B2B marketing v Česku začíná trpět jistou setrvačností. Ačkoliv se firmám daří a obraty rostou, výše marketingových rozpočtů se příliš nemění. A to i navzdory obecnému zdražování. Marketéři tak hospodaří s reálně stále nižšími částkami. Marketingové rozp

prejsť na článok

Report výskytu COVID-19

Tento report mapuje trendy výskytu Covid-19 v rôznych krajinách sveta. Je napojený na svetové databázy, aktualizovaný je každé tri hodiny a jeho kód je k dispozícii voľne na stiahnutie na našom portáli CoronaDataSource.org. Zdojový kód reportu (.pbix) môž

prejsť na článok