Likvidácia spoločnosti s ručením obmedzeným

Likvidácia spoločnosti s ručením obmedzeným V súvislosti so zavedením „daňových licencií“ sa pre mnohých podnikateľov stala pálčivou otázka, či svoju firmu, ktorá nevykazuje dostatočný zisk na to aby ju „daňová licencia“ dodatočne nezaťažila, udržovať ďalej pri živote alebo ju zlikvidovať. Nepochybne sa mnohí z nich rozhodnú pre likvidáciu. Z tohto dôvodu sme pripravili prehľad základných krokov pri likvidácii s.r.o., ktoré môžu podnikateľom pomôcť zorientovať sa v procese likvidácie svojej s.r.o. Prijatie rozhodnutia o zrušení spoločnosti a jej vstupe do likvidácie, ktoré prijíma valné zhromaždenie spoločnosti alebo v prípade jednoosobovej s.r.o. jej jediný spoločník. Vybavenie administratívnych záležitostí na obchodnom registri, obchodnom vestníku, zdravotných poisťovniach, sociálnej poisťovni a daňovom úrade. Oznámenie o vstupe do likvidácie známym veriteľom. Vybavenie účtovných formalít súvisiacich s uzavretím účtovných kníh, zabezpečenie vyhotovenia mimoriadnej účtovnej závierky a daňového priznania. Administratívne úkony súvisiace s otvorením účtovných kníh ku dňu vstupu spoločnosti do likvidácie, príprava zoznamu majetku spoločnosti a vyhotovenie likvidačnej súvahy. Úkony smerujúce k zlikvidovaniu majetku spoločnosti a jeho premenu na peniaze, vymoženie pohľadávok, zaplatenie pohľadávok a „vyčistenie“ spoločnosti. Uzavretie účtovných kníh ku dňu skončenia likvidácie, príprava konečnej správy o priebehu likvidácie vrátane návrhu na rozdelenie likvidačného zostatku, zabezpečenie vyhotovenia mimoriadnej účtovnej závierky a daňového priznania. Oznámenie príslušnému daňovému úradu, že spoločnosť bola zlikvidovaná a požiadať o vydanie súhlasu s výmazom spoločnosti z obchodného registra. Vyplatenie likvidačného zostatku spoločníkom. Podanie návrhu na výmaz spoločnosti z obchodného registra. Uvedený postup z dôvodu zrozumiteľnosti obsahuje len základné kroky a nie je úplným návodom na likvidáciu spoločnosti. Taktiež sa vzťahuje len na firmy, v ktorých likvidátor nezistí predlženie alebo sa počas likvidácie do predlženia nedostanú. Ak likvidátor predlženie zistí je povinný podať návrh na vyhlásenie konkurzu. Predlženou je spoločnosť, ktorá má viac ako jedného veriteľa a hodnota jej záväzkov presahuje hodnotu jej majetku. Základný prehľad nákladov súvisiacich s likvidáciou spoločnosti: Zápis zmien súvisiacich s likvidáciou do obchodného registra 66,- EUR Poplatok za zverejnenie oznámenia v Obchodnom vestníku 20,- EUR Notárske poplatky za overenie podpisu predsedu valného zhromaždenia resp. jediného spoločníka cca. 10,- EUR Poštovné podľa potreby Archivovanie dokumentov podľa potreby Účtovnícke služby podľa potreby S uvedeným procesom vám naša kancelária rada pomôže. Náš odhad nákladov na právne služby pri zlikvidovaní štandardnej „mŕtvej“, resp. nepoužívanej spoločnosti, ktorá má všetky právne a účtovné veci v poriadku je 450,- EUR bez DPH. V prípade záujmu o naše služby nás prosím kontaktujte a po zistení stavu Vašej spoločnosti Vám vypracujeme cenovú ponuku.

prejsť na článok

Jednoduchá spoločnosť na akcie

Dňom 01. 01. 2017 nadobudne účinnosť novela Obchodného zákonníka, ktorá zavádza novú právnu formu obchodnej spoločnosti – jednoduchú spoločnosť na akcie, skratka „j. s. a.“. Táto nová forma podnikania má za cieľ zjednodušiť a uľahčiť podnikanie malých a s

prejsť na článok

RIEŠENIE HROZIACEHO ÚPADKU A ZMENY S NÍM SPOJENÉ (3. časť)

Kríza a likvidácia Novelizáciou Obchodného zákonníka, účinnou od 17. júla 2022, dochádza v nadväznosti na novoprijatú úpravu preventívnych reštrukturalizácii aj k aktualizácii inštitútu spoločnosti v kríze, kedy sa po novom na spoločnosť od jej zrušenia a

prejsť na článok

LEGAL NEWS 13. 9. 2021

Poskytovanie zdravotnej starostlivosti v školách Dňa 31. augusta 2021 bol Národnej rade Slovenskej republiky predložený návrh zákona, ktorým sa novelizuje zákon číslo 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon). Touto novelou by sa malo umožniť

prejsť na článok

Workshop širšieho riadiaceho tímu k spolupráci podnikových riadiacich úrovní

Dňa 8. decembra 2022 sme pripravili a viedli workshop pre širší riadiaci tím spoločnosti Sensus Slovensko, a.s., ktorého sa zúčastnilo 28 členov manažmentu a významných expertných pracovníkov spoločnosti. Workshop bol zameraný na vyjasnenie viacerých prvk

prejsť na článok

Procure-to-Pay: Dvojrýchlostná automatizácia

Spoločnosti čaká v procesoch digitalizácie procurementu ešte dlhá cesta, najmä pokiaľ ide o samotný Procure-to-Pay proces. V priemere je v rámci spoločnosti digitalizovaných iba 30 % transakcií (od požiadavky na nákup po fakturáciu). Source

prejsť na článok