Krízový manažment alebo ako sme prešli od zájazdov k šitiu rúšok

Let's get skin serious Krízový manažment alebo ako sme prešli od zájazdov k šitiu rúšok Do platnosti vstúpila novela zákona o podpore v cestovnom ruchu, ktorý ostro trpí reštrikčnými opatreniami na zamedzenie šírenia COVID-19. Nie všetci sa však spoliehajú len na podporu od štátu či Európskej únie. Kríza prináša nové možnosti, príležitosti i výzvy. A práve tých sa nebál CEO Cestovnej kancelárie DAKA- David Gavaľa, ktorý sa s nami podelil so svojím bizniz /covid príbehom. Čo Vás priviedlo k cestovnému ruchu? Pre mňa aj manželku bolo vždy veľkou vášňou cestovanie a využíval som často služby cestovných kancelárii. Veľa vecí sa nám ale nepáčilo a vedeli sme si niektoré služby predstaviť inak. Preto padlo pred 9 rokmi rozhodnutie založiť si vlastnú cestovnú kanceláriu. Názov je zložený s prvých písmen našich mien (DAvid a KAtarína). Aký bol vývoj podnikania v cestovnom ruchu od počiatku prvej a potom druhej vlny pandémie? Aké výkyvy ste zaznamenali? Situácia sa vyvíjala naozaj veľmi dramaticky. Pri nástupe prvej vlny sme zaznamenali dramatický pokles predajov. Cestovanie nebolo možné a museli sme rušiť plánované zájazdy. V júni sa postupným uvoľňovaním opatrení začalo aspoň v nejakej miere cestovať. V porovnaní s minulosťou išlo stále o dramatický pokles. Ako vyzerá situácia v cestovnom ruchu aktuálne? Aktuálne sú predaje na minimálnych číslach, keďže cestovanie je prakticky nemožné. Predaje sú tak veľmi malé a čakáme na uvoľňovanie opatrení, aby sme opäť mohli rozbehnúť organizáciu našich zájazdov a samozrejme očakávame následne aj zvýšený predaj. Vy ste rozšírili oblasť podnikania a zmenili na chvíľu zameranie, ako k tomu prišlo? Bolo to v piatok 13. marca, keď som dostal myšlienku, že začneme šiť rúška. Tie neboli v tom čase nikde k dispozícii. Nakúpil som pravdepodobne posledné šijacie stroje, ktoré na trhu boli k dispozícii, rovnako žehličky, látky a gumičky a s celým mojim tímom sme začali šiť rúška. Išlo teda o úplne inú oblasť podnikania a činnosti. Našťastie sa plán podaril a do dnešného dňa sme vyrobili viac ako 150 000 rúšok, najmä so Slovenským znakom. Aktuálne už dopyt po rúškach klesá a preto prichádzame s ďalším novým projektom, kde konečne vyťažíme aj z našich luxusných zájazdových autobusov. Už od 13.12. spúšťame 4 pravidelné expresné autobusové spojenia, ktoré spoja Slovenské metropoly. V prvej fáze projektu pôjde o linky Bratislava – Košice, Bratislava – Prešov, Bratislava – Žilina a Bratislava – Komárno. Rovnako pôjde o linku ktorá spojí východ so západom na trase: Bratislava – Trnava – Nitra – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – Michalovce – Humenné. Aké sú vyhliadky do budúcnosti pre cestovný ruch na Slovensku? Kedy sa situácia vráti viac-menej k normálu? V minulých rokoch sme sa zájazdom po Slovensku prakticky nevenovali. Až tento rok, vzhľadom na situáciu sme priniesli našim zákazníkom aj zájazdy po Slovensku, prípadne pobyty v slovenských hoteloch. Tam je situácia aktuálne rovnako veľmi kritická a pevne veríme, že naši hotelieri túto krízu rovnako zvládnu. Aký vplyv bude mať na Vás novela zákona o podpore cestovného ruchu, ktorú podpísala prezidentka? Ide o pomoc, na ktorú už od marca prakticky čaká celý náš sektor. Pevne veríme, že uvedená pomoc bude dostatočná a pomôže celému sektoru. Doteraz sme totiž počúvali viac sľubov, ako reálnych krokov pre pomoc cestovnému ruchu. Dokonca nás ako cestovné kancelárie, ktoré organizujeme zájazdy najmä do zahraničia v pôvodnom návrhu chceli úplne vynechať. Čo aktuálne očakávajú zákazníci? Zmenilo sa správanie trhu? Trh sa vzhľadom na okolnosti zmenil, klienti sú veľmi opatrní a nakupujú zájazdy na poslednú chvíľu. V budúcom roku ale očakávame mierne zvýšenie cien, keďže všetky zložky cestovného ruchu už avizovali zdražovanie, či sú to hotelieri, letecké spoločnosti a podobne. Uvidíme, ako sa celý trh vyvinie a koľko subjektov ostane pôsobiť na trhu. Čo ste sa o sebe naučili vďaka tejto neobvyklej situácii? Jednoznačne to, že treba neustále inovovať a nečakať len so založenými rukami. Vždy som bol akčný typ, ktorý sa nebál nových výziev. Som rád, že mám stále nové nápady, ktoré dokážem realizovať a prinášať nové projekty, ktoré sú našťastie viac-menej úspešné. Vidíme sa 10.-11. februára 2021 v Bratislave Kontaktujte nás VSTUPENKY The post Krízový manažment alebo ako sme prešli od zájazdov k šitiu rúšok appeared first on CFO Forum.

prejsť na článok

Personálny manažment

Aké sú novodobé HR trendy a budúce výzvy vedenia ľudí? Z čoho sa skladá personálna stratégia? Aké má Generácia Y očakávania od práce a zamestnávateľa? The post Personálny manažment appeared first on AVVSS.

prejsť na článok

Výberové konania na miesta vysokoškolských učiteľov

Prof. Mgr. Katarína Slobodová Nováková, PhD., rektorka Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, so sídlom Nám. J. Herdu č. 2, 917 01 Trnava, identifikačné číslo 36 078 913, vyhlasuje podľa § 77 ods. 1, 5 a 6 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o

prejsť na článok

Výberové konanie na miesto vysokoškolského učiteľa

Prof. Mgr. Katarína Slobodová Nováková, PhD., rektorka Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, so sídlom Nám. J. Herdu č. 2, 917 01 Trnava, identifikačné číslo 36 078 913, vyhlasuje podľa § 77 ods. 1, 5 a 6 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o

prejsť na článok

Referencia na realizovaný projekt DMK, s.r.o.

V projekte Dubnický Metalurgický Kombinát, s.r.o., na ktorý bol vyhlásený konkurz na majetok spoločnosti v roku 2014, bolo potrebné zabrániť úpadku spoločnosti, aby zamestnanci neprišli o svoje miesta a aby v spoločnosti nedošlo k zatvoreniu prevádzky a r

prejsť na článok

Medzinárodná konferencia: Zabezpečenie kvality v čase krízy (8. december 2022)

Súčasťou konferencie bude aj OTVORENIE PRVÉHO ROČNÍKA OCENENÍ: Krízový manažér 2022, Manažér kvality junior 2022, Manažér kvality senior 2022, Inovatívny poskytovateľ sociálnych služieb 2022. The post Medzinárodná konferencia: Zabezpečenie kvality v čase

prejsť na článok