Hostia reštaurácií majú pre nedostatok personálu málo pochopenia

V časoch rastúcich cien si ľudia každú návštevu reštaurácie 2x rozmyslia a ak už raz prídu, chcú bezchybné jedlo aj servis. Pre problémy reštaurácií napríklad s nedostatkom personálu majú málo pochopenia a druhú šancu nedávajú. Túto myšlienku vyslovil pred pár mesiacmi konzultant Oto Kóňa na Otvorenom dni Akadémie hoteliera, Za pravdu mu dáva vyhodnotenie pol milióna hodnotení reštaurácií Gastro WebReview 2023 švajčiarskej spoločnosti re:spondelligent. Vyplýva z neho, že hostia prejavujú len málo pochopenia pre nedostatok kvalifikovaných pracovníkov a hodnotia reštaurácie negatívnejšie ako predtým.Hoci podiel pozitívnych hodnotení so štyrmi a piatimi hviezdičkami stále predstavuje 85 percent, objavuje sa trend, že hostia hodnotia podniky negatívnejšie a striktnejšie ako predtým. Napríklad podiel  jednohviezdičkových hodnotení sa v posledných rokoch znásobil a zvýšil z 3 na 6 percent. Kritika sa týka najmä pomeru cena-výkon. Pri  podrobnejšom rozbore sa zistilo, že nekritizovali ani tak kvalitu jedla, či dokonca prípadné zvýšenie cien, ale servis: chyby v účtoch, nesprávne objednávky a dlhé čakanie. Často majú pocit, že za svoje peniaze dostanú menej a príčinou je práve nedostatok pracovnej sily. A tak paradoxne za vyššie ceny, čo je dôsledok zvyšujúcich sa cien potravín ale aj ceny pracovnej sily dostávajú nižšiu úroveň služieb, na akú boli zvyknutí ešte pred pár rokmi. To sa prejavuje aj v hodnoteniach. To, že podniky bojujú s nedostatkom personálu sa prejavuje aj ďalším spôsobom – oproti minulosti klesol počet reštaurácií, ktoré na online recenzie reagujúThe post Hostia reštaurácií majú pre nedostatok personálu málo pochopenia first appeared on GURMÁN na Slovensku.

prejsť na článok

Špičkové jedlo na tácke, to je samoobsluha s novým rozmerom

Samoobsluha v gastronomických prevádzkach bola desaťročia spojená s rýchlym najedením sa a priznajme si – aj s väčšinou nízkou alebo priemernou kvalitou jedla. To vám naložili pri pulte zo šafingu na tácku a odniesli ste si ho k stolu. V prevádzkach s rý

prejsť na článok

Otváracia večera ZFJ bola v MenJu reštaurácii.

Zimný festival jedla beží už od 14.januára v najzaujímavejších reštauráciach celého Slovenska a jeho otváracia večera sa konala v piatok 20.januára v reštaurácii MenJu. Je to nová reštaurácia známeho šéfkuchárskeho tandemu Martin Korbelič a Tomáš Sika. Po

prejsť na článok

Svadobná kniha ako súčasť každej dobrej svadobnej hostiny

Svadobčania, viete o tom, že na vašej svadobnej hostine by nemala chýbať ani svadobná kniha? Patrí k tradičným prvkom svadobného dňa. Svadobčania tak do nej môžu vpísať priania vám, novomanželom. Uchováte si vďaka nej okrem fotografií ďalšiu milú spomienk

prejsť na článok

Do Devína za výnimočnou gastronómiou a vínom

Fine dinningové reštaurácie v Bratislave a okolí by sa dali spočítať na prstoch jednej ruky. O to viac náročných gurmánov poteší každý nový prírastok. Takým je reštaurácia ECK v Bratislavskej časti Devín, ktorá privíta svojich prvých hostí 14.decembra. Šé

prejsť na článok

Ako môže video zruinovať reštauráciu

Mnohé suši reštuarácie v Ázii, Japonsko nevynímajúc, fungujú ako samoobsluhy, to znamená, že hosť si jednotlivé jedlá berie z pohyblivého pásu a potom zaplatí pri pokladmi. Niektoré z nich a tento systém samoobsluhy sa stali nedávno terčom „nejapných“

prejsť na článok