Farby a ich vplyv na predaj

Ovplyvňujú náš život viac, ako si myslíme. Jedným z hlavných dôvodov, prečo chcú budúci rodičia vedieť pohlavie dieťaťa, je výber farieb oblečenia. Mamička musí vedieť, či kupovať modré alebo ružové. Rovnako je to aj v obchode. Vedľa seba sú položené dva úplne totožné produkty. Jeden čierny a druhý kaki. Jeden ide na dračku, druhého sa takmer nikto nedotkne. Dnes sa hlbšie pozrieme na farby a na to, ako aj vám môžu pomôcť pri predaji. K akým farbám inklinujú nakupujúci? Odpoveď na túto otázku je zložitejšia, ako by sa mohlo zdať. Bolo by fajn povedať: „ Nakupujúci majú radi čiernu. Zrazu by všetko bolo čierne. Produkty i logá. A všetci obchodníci by úspešne predávali. Ale nie je to tak. Svet je pestrofarebný. To znamená, že predávajú všetky farby. Avšak každému inak. Máte zadefinovanú cieľovú skupinu pre svoje produkty či služby? Bude jednoduchšie určiť, aká farba bude fungovať na vašich klientov. Môžeme ich rozdeliť do troch skupín: impulzívni nakupujúci čierna, oranžová, bledé odtiene modrej vhodné pre rýchle občerstvenie, nákupné centrá a obchody, ktoré stavajú svoj marketing na zľavách nakupujúci s rozpočtom zelená, tmavé odtiene modrej banky, poisťovne, obchody so širokou produktovou radou, produkty pre mužov tradiční nakupujúci ružová, biela, červená móda, produkty pre ženy Ako vybrať farbu pre svoje logo, farbu, web? Najjednoduchší, a zároveň aj najdrahší variant je nechať to na odborníkov. Aby tých naj nebolo málo, je najvyššia pravdepodobnosť, že to spravia najlepšie. Marketingové agentúry pri tvorbe brandu zvažujú množstvo premenných, o ktorých bežný smrteľník ani netuší. Určite budú mať vo fáze zbierania informácií na vás veľa otázok. O to lepší bude aj celkový výsledok. Ak sa do toho chcete pustiť, začnite analýzou konkurencie. Nie preto, aby ste kopírovali. Ale aby ste našli miesta, kde sa jednoznačne viete odlíšiť. Pri výbere farby vám pomôžu znalosti o cieľovej skupine. V poslednom rade by farba mala definovať vaše podnikanie, produkt aj marketingové materiály.  Tip Prezrite si, aké farby používajú veľké globálne firmy z vášho odboru. Keď si ich prejdete 20 – 30, určite medzi nimi nájdete prienik. Áno, to je tá správna farba. Ako používajú farby úspešné značky? Logá sa postupom času menia, vylepšujú. Identita väčšinou zostáva zachovaná, aby klienti bez problémov poznali svoje obľúbené spoločnosti.   Červená Je skvelá pre značky, ktoré predávajú potraviny. Zvyšuje chuť do jedla a je spojená so silnými emóciami. Symbolizuje sebavedomie. Vďaka nej dokážete vytŕčať z davu. Všetkého však veľa škodí. Aj červenej. Spôsobuje totiž agresivitu. Z mnohých firiem používajúcich červenú sme vybrali Coca Colu. Veď kto by nepoznal vianočný červený kamión. Červená na pozadí spôsobuje, že biely nadpis vynikne. Zelená Milujú ju všetci vodiči. Keď sa pred nimi na semafore objaví, až im srdiečko zaplesá. Okrem toho symbolizuje prírodu, peniaze, harmóniu, rovnováhu, rast, stabilitu, sviežosť. Zelenú prijali za svoju značky ako: Land Rover Starbucks Holiday Inn Animal planet Spotify.  Modrá Pôsobí presne naopak ako červená. Je upokojujúca, pokojná, stabilná a potláča chuť do jedla. Je symbolom čistoty. Veď modré je aj more a obloha. Je skvelá pre vodárenské, letecké alebo čistiace spoločnosti. Modrú používa mnoho známych spoločností: Volkswagen Walmart HP Dell Twitter LinkedIn Facebook. Žltá Farba slnka rozjasní každé logo. Symbolizuje pozitívne emócie, energiu, teplo, spokojnosť a podporuje kreativitu. Naopak pri zobrazení bezpečnosti, stability, hrdinstva ju radšej vynechajte. Rovnako zvážte použitie pri produktoch pre mužov. Spoločnosti, ktoré vsadili na žltú: McDonalds Ferrari DHL Subway Shell Ikea UPS. Fialová Ak vaša značka oslovuje násťročných, mali by ste nad fialovou farbou uvažovať. Až ¾ tejto cieľovej skupiny jej dávajú prednosť pred ostatnými farbami. Okrem toho symbolizuje luxus, bohatstvo, múdrosť či mágiu. Fialovú používajú: Yahoo Taco Bell Orkut. Oranžová Je veľmi priateľská farba. Ide o skvelú alternatívu, ak chcete použiť červenú a zároveň sa vám nepáči násilie v nej. Oranžová je plná energie. Symbolizuje teplo, nadšenie, úspech aj povzdbudenie. Skvele ju používajú: Orange Fanta Mozilla Nickelodeon Starz Amazon. Sivá Ide o spojenie čiernej a bielej. Je uprostred medzi zlom a dobrom. Je neutrálna a preto ju používajú aj značky, ktoré svoje produkty umiestňujú ako drahé či luxusné. Napríklad: Mercedes Apple Honda Wikipedia. Moment, nezabudli ste na niečo? V pestrej palete farieb nám ešte zostali: Čierna je symbolom elegancie, moci a tajomstva. Je skvelá ako podklad, na ktorom vyniknú ostatné farby. Biela je farbou dokonalosti, kreativity a mieru. Je skvelá na zobrazenie čistoty a dodáva dôveryhodnosť nízkotučným produktom.  Kombinácia farieb Kam zaradiť Google, Windows či Ebay? V ich logách farby len tak lietajú. Tieto spoločnosti sú dôkazom, že svet nie je čiernobiely. Pokojne skúste viac farieb. Keď to funguje im, môže aj vám. Záver Farby dokážu vo veľkej miere ovplyvniť úspech vašej značky. Ak si s výberom farieb neviete rady, môžu vám pomôcť naše rady alebo sa obráťte na odborníkov. Inšpirovať sa môžete u konkurencie alebo svetových gigantov. Nezabudnite, že dôležité je, odlíšiť sa. Čo funguje jednému, môže a nemusí druhému. Preto radšej buďte čiernobielym originálom ako farebnou kópiou. Príspevok Farby a ich vplyv na predaj je zobrazený ako prvý na iNetGap.

prejsť na článok

Predaj spoločnosti

Vieme zabezpečiť predaj Vašej fungujúcej, prípadne nepodnikajúcej spoločnosti Vlastníte fungujúcu spoločnosť alebo spoločnosť, ktorá ukončila svoju podnikateľskú činnosť a rozhodli ste sa ju predať? Nájsť vhodného kupca však nemusí byť až také jednoduché

prejsť na článok

Vplyv vetra na vzduchotechniku

Tentokrát sme sa rozhodli zistiť vplyv vetra na vzduchotechniku. Meranie sa vykonávalo v dobre utesnenom objekte s nameranou hodnotou vzduchovej priepustnosti n50 = 0,47 h-1.

prejsť na článok

Svetlo sa zmiešava

Ako vznikajú zaujímavé farby nafúknutých mydlových bublín? Svetlo sa pohybuje rôznymi smermi, takže svetelné vlny neustále narážajú do seba. Fenomén, ku ktorému dochádza, keď sa vlny svetla zrážajú, nazývame „interferencia“. Keď sa vrcholy týchto vĺn prek

prejsť na článok

Ako napísať hodnotný PR článok, ktorý zaujme a podporí predaj?

V tomto článku sa dozviete, čo je to PR článok, ako by mal vyzerať, čomu sa vyvarovať a ako napísať hodnotný PR článok. Pre stručné vysvetlenie, PR článok predstavuje reklamný článok, ktorý sa publikuje na externý web, magazín alebo blog. Jeho cieľom je č

prejsť na článok

Ako dizajn ovplyvňuje marketing a zlepšuje dojem značky

Dizajn je neoddeliteľnou súčasťou marketingu. Dobre navrhnutý dizajn môže pomôcť zvýšiť účinnosť marketingových kampaní a zlepšiť celkový dojem značky. V tomto blogu sa pozrieme na to, ako dizajn ovplyvňuje marketing a prečo je dôležitý pre úspešnú market

prejsť na článok