Facebook škandál: Kto sú firmy, ktoré predávajú vaše dáta?

Teraz sa ukázalo, že údaje boli predané labouristickej strane v roku 2017, aj keď súhlas sa nevzťahoval na politické strany. Stránky sú teraz vystavené pokute za zneužitie osobných údajov. Prípad je súčasťou vyšetrovania komisára pre informácie o politickom digitálnom marketingu v súvislosti s dátovým škandálom Cambridge Analytica. To, čo začalo s pohľadom na zneužitie údajov na Facebooku, teraz otvorilo okno komplexného ekosystému online reklamy a vrhlo svetlo do nepriehľadného sveta sprostredkovania dát. Čo je maklér údajov? Údaje boli opísané ako nová ropa a sprostredkovatelia údajov zohrávajú obrovskú úlohu pri získavaní hodnoty z našich osobných informácií vo všetkých jej formách. Zhromažďujú ho zo stoviek zdrojov, vrátane informácií o sčítaní, prieskumov, verejných záznamov a programov vernostných kariet. Tieto informácie potom predávajú iným organizáciám. Spoločnosť Facebook čelí pokutám vo výške 600 000 eur z britského monitorovacieho centra Jeden výskumník, ktorý v roku 2014 písal o úlohe sprostredkovateľov údajov, opísal celé odvetvie ako do značnej miery neviditeľné. Je to odvetvie, ktoré bolo doteraz neregulované, hoci zavedenie všeobecného nariadenia o ochrane údajov v EÚ dalo viac na prevádzkovateľov údajov, aby sa používateľom podarilo pochopiť, ako sa používajú ich informácie. Kto sú veľkí hráči? Acxiom a Experian sú pravdepodobne najznámejšími sprostredkovateľmi dát a robia veľa peňazí. V roku 2018 sa očakáva, že spoločnosť Acxiom dosiahne približne 95 miliónov USD a nedávno ju kúpila mediálny reklamný gigant IPG. Existujú však tisíce menších hráčov v tomto odvetví spolu s aplikáciami a webovými stránkami, ktoré zaregistrujú používateľov na jeden účel a žiadajú o súhlas s použitím ich údajov, ktoré sa potom predávajú inzerentom. Ako súčasť svojho vyšetrovania kancelária komisára pre informácie (ICO) vyšetrovala spoločnosť Experian, Lifecyle Marketing (majitelia denníka Emmy), CACI a Data8. Ako sa podieľajú na Facebookovom škandále? Digitálna kampaň je teraz mimoriadne dôležitá pre politické strany. Zahŕňa potápanie do často komplexných vzťahov s maklérmi údajov a firmami na analýzu údajov. V prípade Facebooku mali tri partnerstvá s dátovými maklérmi s Acxiom, Experian a Oracle Data Cloud. Takisto umožnila politickým stranám zacieliť publikum podľa pohlavia, miesta, záujmov a správania a ponúkla to, čo nazývala službou kategórií partnerov, čo inzerentom umožnilo čerpať z informácií zostavených sprostredkovateľmi údajov. Tieto údaje umožnili politickým stranám ďalej zdokonaľovať svoje zacielenie na základe informácií o tom, či osoba vlastnila svoj dom, či chcú kúpiť nové auto, alebo či sú lojálnymi zákazníkmi konkrétnej značky. Článek Facebook škandál: Kto sú firmy, ktoré predávajú vaše dáta? se nejdříve objevil na Dogstar.

  • Web: Dogstar
  • Aktualizované: 9.6.2023
prejsť na článok

States of Data

From the security point of view we can describe three different states of data: Considering and implementing appropriate security measures for data in transit, data at rest, and data in use, organizations can ensure the protection of their data throughout

prejsť na článok

Priaznivé účinky škandálu

Domácim kurčatám škandál praje. Slováci naň reagujú zmenou spotrebiteľského správania.

prejsť na článok

Data Matrix and QR Codes for PCB Information and Traceability

Data Matrix codes offers high data density in a very small size, making them an ideal solution for marking PCBs where space might be limited. The post Data Matrix and QR Codes for PCB Information and Traceability appeared first on NCAB Group.

prejsť na článok

Sledujte svoj sortiment prehľadne. Aplikácia Fox Data+ zobrazí dáta podľa vašich potrieb

Vytvárate si prehľady o vývoji sortimentu svojho e-shopu častým preklikávaním z jednej stránky na druhú? Všetko robíte ručne a trvá vám to zbytočne dlho? Máme pre vás pohodlný spôsob, ako dáta sledovať automatizovane a z jedného miesta. Predstavujeme novú

prejsť na článok

Ako zrušiť Facebook profil (účet)?

Facebook je sociálna sieť, ktorá spája milióny ľudí po celom svete. Má obrovské výhody, ale ukrýva v sebe aj nevýhody, ktoré vznikajú hlavne v spojitosti s nesprávnym používaním tejto fantastickej sociálnej siete. O tom však potom. Prejdime na to, ako úpl

prejsť na článok