CX Zažiarte na trhu

CX zažiarte na trhu Časy, kedy ste svoju konkurenciu spočítali na prstoch jednej ruky, sú dávno preč. Pravda je totiž taká, že trhy sú presýtené. Ako vyniknúť? Viacerí podnikatelia sa zamerajú na svoje ceny. Šialeným spôsobom ich tlačia dole, čo spustí reakciu ďalších. Nakoniec sa všetci predbiehajú v tom, kto bude najlacnejší. Ja vám prezradím, ako zažiariť aj bez toho, aby ste si museli odkrojiť zo svojho koláča. Zdroj: pixabay.com CX – skratka, čo mení váš biznis CX v slovenčine označuje slovné spojenie zákaznícka skúsenosť. Práve jej je prikladaná čím ďalej tým väčšia váha. Pomôže vám totiž pri budovaní vašej značky. A čo je príjemný bonus – nemusíte sa pritom vydať na cenovú špirálu smrti. Vďaka pozitívnej CX si so svojimi klientmi vybudujete taký vzťah, v ktorom sa k vám budú opätovne a radi vracať. Sami si položte otázku, kde radi nakupujete a prečo? Je váš obľúbený obchod naozaj najlacnejší v porovnaní s konkurenciou, alebo sú jeho ceny porovnateľné či dokonca vyššie? Pravda je taká, že väčšina ľudí sa rozhodne pre nákup tam, kde zažili pozitívnu zákaznícku skúsenosť.. Ako ma vidia moji zákazníci? Od roku 1991 pôsobí na Slovensku spoločnosť KPMG, ktorá každoročne meria zákaznícku skúsenosť v rôznych firmách. Využíva pritom metriku, ktorá je založená na 6 pilieroch: personalizácia, čas a úsilie, očakávania, integrita, riešenie problémov, empatia. Ak sa v rebríčku KPMG nenachádzate, nezúfajte. Sú rôzne možnosti, ako si zistiť názor na vašu značku. Existuje dokonca jedna nenáročná metóda, ktorú môžete vyskúšať hneď teraz. Skúsite si tipnúť? Dobre, nebudem vás napínať. Jednoducho sa svojich zákazníkov opýtajte. Určite pracujete s databázou e-mailových kontaktov. Vytvorte jednoduchý dotazník spokojnosti a rozpošlite im ho. Vravíte, že podobnú databázu nemáte? Potom využite čaro sociálnych sietí. Pointou je dať svojim zákazníkom možnosť, aby sa vyjadrili. Z odpovedí možno zostanete nemilo prekvapení. Ale hlavu hore. V skutočnosti nie je totiž nič horšie, ako keď niečo robíte zle a nikto vám to nepovie. Za tým, že si nechceme pripustiť pravdu, stoja väčšinou naše egá. Preto majte vždy na pamäti: „Dopredu nás neposúva to, čo robíme dobre, ale to, kde máme priestor na zlepšenie.”  Vedeli ste, že... … kníhkupectvo Martinus vyhralo 1. miesto za najlepšiu CX už 4-krát po sebe. Ako viem zlepšiť obraz o mne? Tak, ako sa dá opraviť pokazené auto, dá sa opraviť aj zlá predstava o vašej značke. Je to síce beh na dlhú trať, ale konečný výsledok stojí za to. Určite však nepokukujte po znížení cien, aj keď to bude prvá odpoveď, ktorú dostanete na otázku: „Čo by som mal na svojej firme zlepšiť?” Verte mi, pri pozitívnej zákazníckej skúsenosti je cena to posledné, čo zákazník rieši. Napríklad spomínaný Martinus nepatrí medzi najlacnejšie kníhkupectvá a predsa tam smerujú kroky mnohých z nás. Jedným zo spôsobov, ako sa zlepšiť, je aktívne počúvanie. Dozviete sa pri ňom veľa užitočných informácií a zároveň dáte zákazníkom najavo, že vám na nich záleží. Prekonávajte ich očakávania, plňte svoje sľuby a neutekajte od problémov. Ukážte, že vy ste ten odborník vo fachu. Hovorte ich rečou a personalizujte svoju ponuku. Premeňte nič nehovoriace a nudné parametre výrobkov či služieb na niečo atraktívne, bez čoho daný človek už nemôže byť. Zdroj: pexels.com Najmite si profesionálneho copywritera Pýtate sa, ako hovoriť rečou zákazníka? Ako premeniť nudu na neodolateľnosť? Najmite si profesionálneho copywritera. Jeho úlohou je spoznať vášho typického klienta. Na základe toho bude potom písať také texty, ktoré sa mu budú prihovárať presne jeho rečou. Inými slovami: „Meníme nudné parametre na personalizované výhody.“ Predstavím vám jeden príklad… Ste predajca televízorov a blížia sa MS v ľadovom hokeji. Do predajne príde muž oblečený v drese a chce si kúpiť televízor. Vy mu ukážete TOP model za 1000 € a okamžite začnete rapotať: „Uhlopriečka 55 palcov, Neo QLED, PQI 4300 UHD Diming…” Verte mi, že ten človek, ktorý si naposledy kúpil televízor pred 5 rokmi, bude na vás pozerať ako na zjavenie. Prečo by mal obetovať 1000 € za nejaký televízor, keď hneď vedľa neho je ďalší, rovnako veľký, ale o polovicu lacnejší? Teraz to skúsme spraviť lepšie: „Tu je televízor s obrovskou uhlopriečkou, vďaka ktorej budete mať pocit, že ste priamo na štadióne. Technológia displeja je taká unikátna a vyspelá, že puk uvidíte ostro aj keby ho vystrelil samotný Zdeno Chára. A zvuk je taký úžasný, že budete počuť každé jeho cinknutie o konštrukciu bránky. Aj keď niekedy tento zvuk počuť skôr nechcete, ale ten zážitok… Naozaj, ako keby ste tam boli.” Čo vám znelo lepšie? Nudné parametre alebo šťavnaté výhody? Vždy to bude možnosť č. 2, ktorá v zákazníkovi prebudí nadšenie a potrebu mať práve tento konkrétny televízor. Nielenže si za TV s radosťou priplatí, ale bude vás tiež odporúčať vždy, keď na podobnú tému príde reč. Rád sa podelí so spomienkami na to, ako ste mu dobre poradili, ako ste s ním komunikovali a ako sa s vami cítil. To je pozitívna zákaznícka skúsenosť. Zdroj: pixabay.com Zhrnutie Budovanie dobrého vzťahu klienta a značky je zdĺhavý proces, ale dobrou správou je, že keď vytrváte, výsledky prídu. Netrúfate si? Zverte budovanie svojho dobrého mena profesionálnemu copywriterovi, ktorý toto remeslo ovláda ľavou-zadnou. Ak sa vám článok páčil, podporte ho a zdieľajte ho ďalej. Chcem lišiacke texty Príspevok CX Zažiarte na trhu je zobrazený ako prvý na foxyidea.sk.

prejsť na článok

Silvestrovská párty

Pripravte sa v predstihu na Silvester a oslavu Nového roka a zažiarte s novými nechtami. Teraz sú v trende farebné nechty, a takéto farebné nechty môžu byť ideálnou voľbou na nejakú silvestrovskú zábavu. Nechty si napríklad môžete zladiť s vašim outfitom

prejsť na článok

Záznam z prieskumu trhu

Záznam z prieskumu trhu Fotovoltický systém zariadenie na využitie slnečnej energie na výrobu elektriny z OZE. Zaznam-z-prieskum-trhu_FONTANA-2Stiahnuť nbsp; The post Záznam z prieskumu tr

prejsť na článok

Pozvánka na konferenciu k vnútrodennému aukčnému trhu dňa 21.03.2024

V súvislosti s projektom vnútrodenných aukcií (IDAs – Intraday auctions), ktorého spustenie do prevádzky je aktuálne plánované na 13.6.2024, sa bude dňa 21.3.2024 konať online konferencia, ktorá priblíži technické riešenie projektu a prinesie cenné inform

prejsť na článok

Bitcoin je v polovici býčieho trhu, tvrdí platforma Glassnode

Analytici onchain platformy Glassnode, ktorá sa špecializuje na analýzu dát z bitcoinového blockchainu, v novej správe k trhu uvádzajú, že Bitcoin (BTC) a celý kryptomenový trh je aktuálne v polovici bullrunu respektíve býčieho trhu. Svoju analýzu podklad

prejsť na článok

Absolutní novinka na trhu WPC květináč

Uvádíme absolutní novinku na trhu WPC květináč z vlastní výroby. Vhodný doplněk na Vaši terasu či balkón. Vyrobeno z kvalitních materiálu (WPC + hliník)Dodáváno ve třech barevných odstínech: Světlý dub, Tmavý kaštan, Šedý kámenDva dekory v jednom ba

prejsť na článok