Čo je slow fashion a prečo by nás to malo zaujímať

Tiež Vám pripadá, akoby dnes v obchodoch s módou nevládlo klasické rozdelenie na 4 ročné obdobia, ale na 52 ročných období? Každý týždeň dostávajú obchody s oblečením nový a ešte novší tovar, ktorý má za úlohu jediné presvedčiť nás, že sme out a donútiť nás k nákupu ďalších vecí. Drahá lacná móda Tieto veci sú tak lacné, že si ich kúpime oveľa viac, než sme pôvodne chceli, ,, pretože za tú cenu by bol predsa hriech ich tam nechať . Čo na tom, že si ich dáme na seba len pár krát a potom ich vyhodíme, pretože sa nám rozpadnú. Kúpime si zase hneď nové, keď je to tak lacné. Tento novodobý štýl nákupu získal v zahraničí priezvisko fast fashion čiže rýchla móda. Tá je charakteristická nízkou kvalitou výrobkov, extrémnymi trendmi a obrovským množstvom dostupného tovaru. Málokto si ale uvedomí, ako lacné to lacné skutočne je. Náš nákup v obchode predstavuje len malý zlomok toho, čo sa odohráva v rámci celého módneho odvetvia. Podľa autorky Lucy Siegle a jej knihy To Die For: Is Fashion Wearing out the World? nakúpi priemerný Američan za jeden rok 68 kusov oblečenia a 8 párov topánok. Čo predstavuje 25 miliárd kusov oblečenia každý rok. Spotreba takého množstva oblečenia vysáva naše životné prostredie na oboch koncoch pri výrobe aj pri spracovaní odpadu z neho. Podľa Siegle predstavuje textilná výroba takmer 30 % znečistenia životného prostredia v Číne. K ďalšiemu zaťaženiu životného prostredia dochádza pri rozpade oblečenia na skládkach. Polyesterové vlákno, z ktorého je väčšina oblečenia fast fashion vyrábaná, sa rozkladá aj niekoľko stoviek rokov. Fast fashion je navyše vyrábaná robotníkmi v rozvojových krajinách, ktorí pracujú v neľudských podmienkach v nebezpečnom toxickom prostredí. Fast fashion nám tak škodí na všetkých úrovniach výroby nadspotreba vedie k vyčerpávaniu cenných zdrojov (voda, pralesy), znečisťovanie prostredia pri výrobe aj recyklácii, zneužívanie ľudskej pracovnej sily a plytvanie peňazí spotrebiteľa. Jediní, kto z toho systému profitujú, sú majitelia týchto odevných reťazcov. Alternatíva? Slow Fashion! Ako odpoveď na stále silnejší fast fashion trend vznikla tzv. slow fashion (pomalá móda). Tento termín prvýkrát použila Kate Fletcher z Centre for Sustainable Fashion v roku 2008. Od tej doby si hnutie získalo veľa priaznivcov po celom svete, nielen medzi spotrebiteľmi, ale aj medzi rôznymi odevnými značkami. Slow fashion predstavuje prepojenie konceptov ekologický, etický a fair trade do jedného pojmu. Slow fashion značky si zakladajú na otvorenosti a úprimnosti voči svojim zákazníkom. Toto hnutie nás vyzýva, aby sme venovali dostatok času kvalitnej výrobe, dostatočne výrobky ocenili a zamysleli sa, ako jeho výroba ovplyvnila naše životné prostredie. Slow fashion nás učí vidieť oblečenie ako dlhodobú investíciu, ktorá sa nám postupne vracia, než ako odpoveď na rýchlo sa meniace trendy a striktne spotrebný tovar. Slow fashion nás vedie k budovaniu vzťahu s naším šatníkom, k poznaniu, že môžeme mať vecí ďaleko menej, ale zato z nich môžeme mať ďaleko väčšiu radosť. A ak sa o ne budeme riadne starať, vydrží nám dlhý čas. Oblečenie nie je nutné vyhodiť, ale môžeme ho opraviť, s niekým vymeniť, či navzájom si ho požičiavať. V ďalšom článku 8 princípov (nielen) udržateľnej módy sa dočítate o tom, aké sú hodnoty slow fashion a akými krokmi môžeme pozitívne ovplyvniť svet okolo nás. Příspěvek Čo je slow fashion a prečo by nás to malo zaujímať pochází z Green butik

prejsť na článok

8 princípov (nielen) udržateľnej módy

V prvom článku Čo je slow fashion a prečo by nás to malo zaujímať sme sa dozvedeli, čo je slow fashion a prečo vznikla. V tom dnešnom by som Vám chcela predstaviť 8 princípov, ktorých uplatňovanie nám môže pomôcť robiť lepšie rozhodnutia o našich nákupoch

prejsť na článok

Budú vyhľadávače a JavaScript niekedy priateľmi?

Na súčasných weboch môžete nájsť niekoľko typov obsahu – texty, obrázky a videá a tiež čoraz využívanějšie komplexné aplikácie a interaktívne funkcie, ktoré vám denne bežia v prehliadači. A práve tie fungujú pomocou JavaScriptu. Ako to vnímajú vyhľadávače

prejsť na článok

Príbeh značky CHANEL a  ako to je s ochranou známeho „dvojitého C“?

Ak ste zachytili edíciu „História módy do vrecka“, zachytili ste určite, že tento vreckový formát sa venuje histórii slávnych fashion značiek – v edícii už vyšli príbehy značiek Chanel, Dior, Gucci anedávno aj Prada aHermés. Mojim milovaným čitateľom som

prejsť na článok

Prečo si ochrániť svoju značku? vol. 2 :)

Prečo riešiť značku so známkovým zástupcom už v procese jej tvorby? Ako neprísť o množstvo peňazí investovaných do tvorby značky? The post Prečo si ochrániť svoju značku? vol. 2 :) appeared first on ochransiznacku.sk.

prejsť na článok

Podlahové značenie: Prečo je tak dôležité a aké prináša benefity?

Počuli ste už niekedy o podlahovom značení? V súčasnej dobe sa totiž o ňom nehovorí tak často, ako by sa možno malo. Práve preto vám chceme priblížiť, aké benefity táto služba vôbec prináša a prečo sa ju oplatí zarezervovať. V súčasnej dobe sa služby s

prejsť na článok