Čo je public relations?

PR public relations, prekladáme z angličtiny ako vzťahy s verejnosťou. Mnohí si PR zamieňajú s reklamou. V úvode teda treba podotknúť, že PR nie je reklama. Ide o rôzne techniky a nástroje, ktorými firma dlhodobo buduje a udržiava dobré vzťahy s verejnosťou. Spoločnosť predkladá určité informácie s cieľom, aby si verejnosť vytvorila na jej činnosť, služby, či produkty, pozitívny názor. Public relations verzus reklama Aký je rozdiel medzi public relations a reklamou? V prvom rade, PR je dlhodobé budovanie vzťahov s verejnosťou. To znamená, že sa jedná o aktivity, ktoré trvajú omnoho dlhšie ako klasická reklama. Ďalší podstatný rozdiel je v cieľoch. Kým public relations sa zameriavajú na budovanie vzťahov a imidžu spoločnosti, reklama je zameraná na zisk. A napokon, reklama je neosobná komunikácia, pričom public relations sú spravidla osobnejšie. Cieľové skupiny public relations Aktivity firmy v rámci public relations sa delia na: Interné vnútorné PR. Tu sú cieľovou skupinou zamestnanci podniku Externé vonkajšie PR. Cieľové skupiny môžu byť rôzne. Od zákazníkov, cez štátnu a verejnú správu, investorov a záujmové skupiny, až po partnerov firmy. Čo získa firma budovaním dobrých vzťahov s jednotlivými cieľovými skupinami? Zamestnanci. Dobré vzťahy so zamestnancami prinesú spoločnosti hneď niekoľko výhod. V prvom rade, spokojný zamestnanec je motivovaný k lepšiemu výkonu. Je zodpovedný a oddaný svojej firme. A dobré meno firmy šíri aj navonok. Investori. Dobré meno firmy je nevyhnutnosťou pre získanie finančnej podpory investorov. Zákazníci. Cieľom je vybudovať také vzťahy, aby sa zákazníci k firme radi vrátili a jej dobré meno šírili ďalej. Úlohou firmy je nielen vybudovať dôveru, ale aj načúvať potrebám zákazníkov a tak efektívne reagovať na ich požiadavky. Štátna a verejná správa. Aj tieto organizácie majú jednoznačný vplyv na schopnosť firmy podnikať. Či už je to pri daňovom zaťažení, tvorbe rôznych zákonov alebo podpore exportných aktivít. Tu má spoločnosť priestor na lobingové aktivity. Pri budovaní vzťahov s verejnosťou sú, samozrejme, nevyhnutné aj médiá a dobré vzťahy s nimi. The post Čo je public relations? appeared first on public-relations.sk.

prejsť na článok

Personálne PR pre MM Weddings

V KOMUNIKE počujeme znieť svadobné zvony! A nielen preto, že naša kolegynka Deniska má pred svadbou Máme totiž nového rozprávkového klienta, ktorý organizuje svadby priamo v nádhernom a romantickom Toskánsku! Vítame u nás MM WEDDINGS – Svadba v Toskánsku

prejsť na článok

PR články ako dôležitý nástroj public relations

Je samozrejmé, že ak chce byť firma úspešná, musí mať s verejnosťou vybudované dobré vzťahy. Či už sa jedná o klientov, zamestnancov, štátne organizácie alebo investorov. Práve na tento účel slúži nástroj marketingovej komunikácie – public relations, teda

prejsť na článok

Public Relations PR

Čo je public relations? Public relations (PR) je odbor, ktorý sa venuje budovaniu imidžu a zlepšovaniu verejného vnímania v prospech konkrétnej osoby alebo konkrétneho subjektu. Public relations zároveň budujú vzťahy osôb a firiem s vonkajším svetom.

prejsť na článok

Nástroje public relations

Pri budovaní dobrých vzťahov s verejnosťou sú využívané viaceré nástroje. Aj tu sa rozlišujú nástroje, ktoré firma využíva v internej komunikácii a tie, ktoré využíva pri externej komunikácii. K najpoužívanejším nástrojom patria najmä rôzne mítingy, PR čl

prejsť na článok

Pre Podravku zastrešujeme PR komunikáciu už štvrtý rok

Súčasťou spolupráce je produktová komunikácia a PR podpora spotrebiteľských projektov. Podravka International, s.r.o. pôsobí na slovenskom trhu od roku 1993, avšak prvé produkty tejto chorvátskej značky poznali Slováci už v osemdesiatych rokoch. Spoločnos

prejsť na článok