Až 70% marketérov predpokladá že ruská vojna na Ukrajine významne ovplyvní ich firmy

Marketéri, ktorí sú členovia Panelu slovenských marketingových profesionálov, sa vyjadrili, ako ovplyvní ruská agresia na Ukrajine marketingové plány ich firiem na rok 2022. Ako ruská vojna ovplyvní situáciu firiem Vo všeobecnosti je zrejmé, že marketéri si sú vedomí veľkého vplyvy vojny na situáciu firiem, kde pôsobia. Až 70% marketérov očakáva, že vojna bude mať významný vplyv na podnikanie v ich sektore - pätina marketérov predpokladá, že vojna bude mať veľmi výrazný vplyv a polovica si myslí, že vplyv vojny bude značný. Necelá tretina marketérov (29%) optimisticky predpokladá, že vojna síce ovplyvní podnikanie v ich sektore, ale jej vplyv bude len malý. Tých, čo si myslia, že vojna vôbec neovplyvní ich podnikanie, je len jedno percento. Najoptimistickejšie sú spoločnosti zo sektora IT a telekomunikačných služieb, ktoré predpokladajú, že ich ruský vojnový konflikt zasiahne najmenej. Naopak, najväčšie ťažkosti očakávajú retailové spoločnosti a firmy z oblasti e-commerce.Zmeny v marketingovej komunikácii kvôli vojne Viac ako polovica slovenských marketérov (55%) uviedla, že kvôli ruskému útoku na Ukrajinu uvažujú o zmene plánovanej komunikácie svojej spoločnosti na rok 2022. Zdá sa však, že tieto zmeny nebudú zásadné. Veľká väčšina marketingových špecialistov (49%) očakáva, že zmeny v obsahu komunikácie budú skôr menšieho charakteru. Zásadnejšie zmeny v obsahu komunikácie svojej spoločnosti plánuje len 6% zo slovenských marketérov. Naopak, o žiadnych zmenách v komunikácii zatiaľ neuvažuje až 45% slovenských marketingových pracovníkov. Znížia sa (opäť) marketingové rozpočty? Ruská vojna na Ukrajine zatiaľ nemá taký vplyv na marketing slovenských firiem ako začiatok pandémie v roku 2020. Napriek tomu slovenskí marketéri očakávajú, že marketingové rozpočty na rok 2022 sa oproti plánovanému a schválenému rozpočtu mierne znížia. Celkový priemerný pokles marketingových výdajov, ktorý odhadujú marketéri združení v Paneli slovenských marketingových profesionálov, je približne päť percent.Je zaujímavé, že rôzne sektory vnímajú otázku zmien v marketingovom rozpočte rôzne. Žiadne zmeny v rozpočte neočakáva sektor IT a telekomunikačných služieb. Podobne Finančný sektor očakáva len nepatrné zníženie. Naopak, až 11% pokles marketingových výdavkov kvôli vojne očakáva sektor retailu a e-commerce. Prieskum bol realizovaný na vzorke 111 respondentov v rámci ,Panelu marketingových profesionálov v marci 2022. ,Panel marketingových profesionálov (skrátene Panel marketérov) je spoločným projektom platformy ,TheMarketers.biz (MARKETERS s.r.o.) a ,prieskumnej agentúry ,Go4insight. Je určený pre profesionálov a špecialistov z oblasti marketingu. Panel marketérov slúži ako platforma na kontinuálne exkluzívne prieskumy názorov a postojov medzi slovenskými marketérmi a zadávateľmi reklamy na rôzne témy. Titulná fotografia: Igor Karimov na Unsplash

prejsť na článok

Vzbura wagnerovcov v Rusku bude mať významný vplyv na vojnu na Ukrajine

24.6.2023 (SITA.sk) Ozbrojený útok žoldnierskej Wagnerovej skupiny Jevgenija Prigožina na ruské vojenské velenie v Rostove nad Donom podľa amerického Inštitútu pre štúdium vojny (ISW) pravdepodobne bude mať významný vplyv na vojnu, ktorú Ruská federácia

prejsť na článok

Ako slovenské firmy zareagovali na ruskú agresiu na Ukrajine?

Výsledky najnovšieho prieskumu v Paneli slovenských marketingových profesionálov. Reakcia slovenských firiem Marketérov združených v paneli slovenských marketingových profesionálov sme sa pýtali na to, ako zareagovali firmy alebo spoločnosti, ktoré zastup

prejsť na článok

Ruská hra

Ruská hra alebo Ruská obrana je charakterizovaná ťahmi: 1. e4 e5 2. Jf3 Jf6 Hra po Jxe5: 3. Jxe5 d6 4. Jf3 Jxe4 5. d4 d5 6. Sd3 Sd6 7. 0-0 0-0 8. c4 c6 9. Dc2 Ja6 10. a3 Sg4 11. Je5 Sxe5 12. dxe5 Jac5 13. f3 Jxd3 14. Dxd3 Jc5 15. Dd4 Jb3 16. Dxg4 Jxa1

prejsť na článok

Využívanie TikTok-u v marketingu slovenských firiem

TikTok - zábavná sociálna sieť pre mladých ako nástroj marketingovej komunikácie? TikTok už na Slovensku už nie je žiadnou novinkou. V minulosti sa sme ju mohli poznať pod značkou Musical.ly. Táto pôvodom čínska sociálna sieť má celosvetovo každý mesiac

prejsť na článok

Skvelá akcia od Kviku Finance

Dnes by som vás len krátkym článkom chcel informovať o super akcii, ktorú ponúka Kviku Finance pre nových investorov. Kviku Finance je vlastne poskytovateľom pôžičiek pre viacero platform ako je Mintos, Viventor, Iuvo, český Bondster a podobne. Pochádzajú

prejsť na článok