Aký content potrebujete vo firme, prečo a ako ho začať tvoriť.

Content je jazyk vašej spoločnosti, ktorým sa prihovárate k svojim zákazníkom. A zákazníci od vás očakávajú kvalitný a konzistentný obsah. Reklame dôverujú stále menej a množstvo vyprodukovaného contentu sa zvyšuje. Naskočiť na trend investícií do contentu a nemať jasnú predstavu, ako s ním pracovať, je však pre firmy väčšinou len drahá marketingová aktivita. Produkcia kvalitného obsahu nie je jednoduchá ani lacná. Je preto dobré uvažovať nad obsahom komplexne, aby ste z vášho úsilia a zdrojov získali čo najviac. Pretože na konci dňa je otázka jednoduchá. Ako vám content, resp. content marketing pomáha v napĺňaní vašich biznisových alebo marketingových cieľov? V PUNCHLINE rozdeľujeme content podľa jeho úlohy Pod contentom si pravdepodobne predstavíte sociálne siete, firemné blogy, podcasty alebo videá. Je to však len časť ľadovca. V širšom ponímaní je obsahom všetko, čo ako firma vytvoríte smerom k vašim zákazníkom od „how to“ videí vašej aplikácie, tutoriálov, FAQs, call scriptov v kontaktnom centre ale aj samotných copytextov na vašich webových stránkach. A práve tento typ obsahu má pre vás v dlhodobom ohľade najväčší význam, pretože rieši konkrétny problém a je neustále prítomný vtedy, keď ho vaši zákazníci potrebujú. To je dôvod, prečo v agentúre rozmýšľame nad obsahom komplexne, čo nám pomáha lepšie pochopiť kontext a jeho účel. Na začiatku vychádzame z klasického marketingového PUSH a PULL prístupu interakcie so zákazníkom. PUSH content aktívne promujeme vášmu publiku, kým cieľom PULL contentu je zobraziť obsah práve vo chvíli, keď potrebujú vyriešiť problém alebo hľadajú konkrétnu informáciu. PUSH je akýkoľvek pravidelný či nepravidelný typ obsahu aktívne komunikovaný smerom od vás k vášmu publiku. PULL je akýkoľvek typ contentu, ktorý je k dispozícii v čase, keď oň prejaví záujem vaše publikum. Iceberg content framework nám pomáha tvoriť funkčnú content marketingovú stratégiu PUSH aj PULL content následne rozdeľujeme do jednej z troch úrovní podľa jeho účelu a kontextu. Na to nám veľmi dobre slúži Iceberg content framework. Vychádza z frameworku od YouTube primárne určený pre video content. V agentúre s ním pracujeme v upravenej a rozšírenej podobe pre každý typ contentu. Vo vrchnej časti ľadovca rozdeľujeme obsah podľa účelu na tri typy: HELP, HUB a HERO content. Každý typ contentu plní konkrétne ciele, ktoré chcete contentom dosiahnuť. Najväčšia príležitosť pre značky je v pevných obsahových základoch Najpevnejší pilier vašej obsahovej stratégie vychádza zo základov v podobe HELP obsahu, ktorý pomáha riešiť problémy vašich zákazníkov. Ide o akýkoľvek typ contentu, ktorý je vždy k dispozícii s odpoveďou na otázky alebo problémy zákazníkov. Príkladom je SEO content, „how to“ články a videá, rôzne tutoriály a návody, transakčné emaily, FAQs, ale aj obsah na webe a produktových stránkach. Každý zákazník sa skôr či neskôr stretne s týmto typom obsahu v rámci viacerých touch pointov. Môže to byť hneď prvá interakcia s vašou značkou, ale tiež pokračovanie jeho zákazníckej cesty z iného typu obsahu. Je preto nesmierne dôležité, aká kvalita contentu sa spája s vašou značkou na tejto úrovni. UNCODE.initRow(document.getElementById("script-126574")); UNCODE.initRow(document.getElementById("script-190441"));HELP obsah SEO obsah, FAQs, „how-to“ články a videá, Edukatívni sprievodcovia, Klientske testimoniály, Emaily zákazníckeho centra, Copytexty webovej stránky, Produktové stránky. Pravidelný a konzistentný obsah buduje dôveru A tým je HUB content, ktorého cieľom je zvyšovať engagement, získavať followerov na sociálnych sieťach, resp. subscriberov do vášho newsletteru. Aktívne ho promujeme a distribuujeme platenými alebo vlastnými kanálmi. Príkladom je vaša pravidelná komunikácia na sociálnych sieťach, newsletter, natívny a brandovaný content, podcasty alebo tiež spolupráce s influencermi. HUB obsah Komunikácia na sociálnych sieťach, Pravidelné newslettre, Branded a natívny content, Podcasty a video content. Kampaňový content je ideálny na široký zásah a budovanie awareness Špičku ľadovca tvorí kreatívne, produkčne a mediálne najnáročnejší kampaňový HERO content, zvyčajne ako súčasť veľkej nadlinkovej, 360° kampane s cieľom o čo najväčší zásah. Ide o kombináciu platených, vlastných a získaných médií a viacerých marketingových kanálov. Takýto typ contentu je súčasť kampaní zvyčajne len niekoľkokrát do roka. HERO obsah Kampaňový content, Video obsah, Influenceri, Microsites. Každý jeden z týchto troch typov contentu má svoje miesto a účel v rámci komunikácie. V PUNCHLINE sa primárne venujeme HELP a HUB contentu, ktorý pre značky prináša najväčší potenciál ako s ním systematicky a efektívne pracovať dlhodobo. Ako teda zistiť, aký typ contentu by ste mali tvoriť a s akým cieľom? Contentová stratégia je odpoveď k funkčnému obsahu Content marketing nie je raketová veda a napriek tomu je len málo firiem, ktoré ho robia skutočne dobre. Koluje totiž predstava, že základom úspechu je kvalitný obsah a ideálne čím viac, tým lepšie. Takto začína príbeh mnohých firemných blogov, ktoré zhltnú mnoho času a peňazí, ale neprinášajú výsledky. Kvalitný content nie je sám o sebe zárukou úspechu. Tým je stratégia, ktorá nám odpovie na otázku, aký content budeme vytvárať, aby plnil vaše marketingové alebo komunikačné ciele. Krok 1. Na začiatku si stanovíme strategický cieľ alebo problém Jasné strategické ciele alebo problémy, ktoré potrebujete vyriešiť je prvý a zároveň najdôležitejší krok a v mnohom nám napovie, ktorým smerom sa bude uberať celková stratégia. Content marketing je často vnímaný ako len brandová aktivita na budovanie awareness. A to je premárnená príležitosť. Ak máte dobre pomenované ciele a očakávania, viete, ktorý typ contentu a ako ich vie naplniť. UNCODE.initRow(document.getElementById("script-192561"));Biznisové ciele vychádzajú z produktu, služieb alebo správania zákazníkov. Napr. potrebujete zvýšiť priepustnosť call centra presmerovaním čo najväčšieho počtu zákazníkov na self care v podobe FAQs alebo zvýšiť percento úspešných aktivácií v mobilnej aplikácii vytvorením jednoduchých video tutoriálov. Komunikačné ciele vychádzajú z pozicioningu značky a úsilia zmeniť, zachovať alebo vylepšiť vnímanie značky. Z našich skúseností vieme, že strategické ciele sa na konci dňa pretavia vo veľmi konkrétny ciel alebo ich kombináciu a tým je: 1. Viac trafficu na váš web 2. Viac konverzií z daného contentu UNCODE.initRow(document.getElementById("script-138788")); Krok 2. Zistíme všetko podstatné o vašom publiku Každá úspešná content stratégia vychádza z detailného poznania publika, ktoré chceme osloviť. V rámci vášho CRM, prieskumov a našich otázok spoločne identifikujeme, ktoré publikum je pre vás kľúčové z pohľadu cieľov a priorít. I keď sa publikum môže zdať na prvý pohľad jednoznačné, našim zámerom je popísať konkrétne problémy, otázky, na ktoré hľadajú riešenia, a ktoré témy u nich rezonujú. Prostredníctvom dát zo zákazníckeho prieskumu, kontaktného centra, pracovníkov na pobočkách a vzájomnej diskusie definujeme niekoľko archetypov, ktoré sa od seba dostatočne odlišujú a zároveň odlišne reagujú na náš obsah. A i keď sa nám nikdy nepodarí úplne presne popísať každého jedného klienta, archetypy a ďalšie psychografické dáta nám dajú omnoho lepšie pochopenia nášho publika, ako len základne demografické delenie. Krok 3. Publikum nám definuje kanály, na ktoré sa musíme zamerať Akonáhle máme jasno koho chceme osloviť, vieme, na ktorých platformách a kanáloch trávia svoj čas a ako sa k nim dostať promovaním contentu a distribúciou. Práve nepremyslená alebo nedostatočná distribúcia obsahu, ktorý sa tak nikdy nedostane pred vaše publikum, je veľmi častou chybou mnohých firiem. Kanály nám zároveň pomôžu v návrhu konkrétnych formátov, ktoré naše publikum od danej platformy očakáva, a ktoré nám najlepšie umožnia “predať” obsah. UNCODE.initRow(document.getElementById("script-147676")); Krok 4. Nastavíme distribučnú stratégiu Návratnosť vašich investícií do contentu je priamo úmerná jeho distribúciou. Akýkoľvek dobrý obsah, ktorý nikto neuvidí sú vyhodené peniaze. Efektívny mix distribúcie vášho obsahu by mal pozostávať z kombinácie organického a plateného trafficu. Platený traffic dokáže priniesť okamžité výsledky a relatívne jednoducho škálovať a využívať potenciál contentu na plno, kým organický traffic vám dlhodobo znižuje náklady na tvorbu contentu a zvyšuje jeho návratnosť. Našim cieľom je preto investovať hneď na začiatku úsilia do kanálov, pri ktorých nemusíte platiť za každú jednu návštevu vášho contentu. Každý obsah, ktorý ráta s organickou distribúciou vychádza z analýzy kľúčových slov a budovaním spätných odkazov, pre čo najvyššie umiestnenie na prvej stránke vyhľadávania. Ako získavame traffic na váš obsah? Na výber máme viacero možností: UNCODE.initRow(document.getElementById("script-142174")); Vlastné kanály (email) SEO (analýza a potenciál KWs a linkbuilding) Platené kanály (sociálne siete) Partnerské spolupráce (natívny obsah a spolupráce s influencermi) UNCODE.initRow(document.getElementById("script-398249")); Vlastné kanály Email nie je sexy, ani easy, ale stále je to najefektívnejší kanál z pohľadu návratnosti vložených financií. Tam kde je to možné, navrhujeme budovanie emailových kontaktov s marketingovým súhlasom na zasielanie newsletterov. SEO SEO je z roka na rok čoraz stále ťažšie, ale je tu s nami a ignorovať ho je obrovskou strategickou chybou. Už len pre to, že z dlhodobého hľadiska je to jediný udržateľný kanál v raste návštevnosti. Linkbuilding patrí k SEO a jedným z našich cieľov je práve získavanie spätných odkazov ako súčasť distribučnej stratégie. Platený traffic Má svoje dôležité miesto v distribučnom mixe. Veľmi rýchlo dokážeme získať vysokocielený a relevantný traffic a dosiahnuť zásah na váš obsah. Primárnym zdrojom sú sociálne siete, prostredníctvom ktorých viete veľmi efektívne pracovať s remarketingom a budovať komplexnú distribučnú stratégiu. Partnerské spolupráce Je platená formá spolupráce, pri ktorom si kupujete prístup k publiku publisherov alebo influencerov zabalený do rôznych natívnych viac či menej priznaných formátov. UNCODE.initRow(document.getElementById("script-100842")); Krok 5. Nastavíme si metriky, na ktorých záleží pri vyhodnocovaní úspechu contentu Relevantné metriky nám pomáhajú povedať, aký vplyv má content v napĺňaní našich strategických cieľov. Je preto veľmi dôležité, aby metriky, pre ktoré sa rozhodneme sú priamo previazané s cieľmi, ktoré sme si stanovili na začiatku. Ak napr. začneme vyhodnocovať page views a všetky aktivity podriadime tomuto cieľu, veľmi ľahko sa nám môže stať, že síce zvyšujeme počet návštev, ale nijak nám to nerieši náš strategický cieľ. Napr. záujem o produkt v podobe získavania leadov z contentu, ktorý tvoríme. Ak je cieľ naopak získavať leady, tak potrebujeme vyhodnocovať počet odoslaných formulárov a naše aktivity podriadiť tvorbe takéto typu contentu, ktorý nám pomôže plniť tieto ciele. UNCODE.initRow(document.getElementById("script-186997"));Čo sú vanity metrics?Vyhodnocovať úspešnosť content marketingu nie je na prvý pohľad úplne jednoduché. A preto sa vám môže stať, že začnete vyhodnocovať metriky, ktoré na prvý pohľad dobre vyzerajú, ale v skutočnosti nijak nesúvisia a nemajú vplyv na stanovené ciele.Ide o tzv. vanity metrics.Príkladom sú metriky ako pageviews, bounce rate, čas strávený na stránke alebo engagement na sociálnych sieťach, ktoré same o sebe a bez kontextu nehovoria, aký úspešný je váš content marketing.Ak je cieľom získavať z contentu relevantné leady na ďalší posun k predaju produktu alebo služby, zaujíma nás počet odoslaných leadov a nie celkový počet návštev. Naše odporúčanie je stanoviť si len pár najdôležitejších metrík, ktoré sú priamo závislé od cieľov a zamerať naše úsilie do ich zvyšovania.UNCODE.initRow(document.getElementById("script-112884")); Krok 6. Navrhneme konkrétny taktický plán s aktivitami V tomto kroku máme jasno v cieľoch, publiku, kanáloch, distribúcii a v metrikách, ktoré spolu tvoria jednotnú stratégiu, a z ktorej vychádza taktický plán. Ten nám už konkrétne hovorí, ako v praxi používať formáty na dosiahnutie našich cieľov. Kým stratégia je viacmenej pevne daná, taktický plán sa mení a reaguje na konkrétne výsledky. Ak nám napr. jeden typ formátu nefunguje ako sme predpokladali, nahradíme ho iným formátom. Content pomáha značkám v komunikácii so zákazníkmi Realitou je, že mnoho firiem tvorí content bez jasného uchopenia jeho úlohy a cieľov v organizácii. Prvým krokom je zistiť, aký typ contentu vaša firma potrebuje, prečo ho potrebuje a ako si nastaviť stratégiu, ktorá vám v tom pomôže. Všetko začína predstavou, čo od contentu očakávate, pre koho slúži, ako sa k nemu vaši zákazníci dostanú a stanovením metrík, ktoré nám povedia, či sme na dobrej ceste. Dobrý content pomáha zákazníkom a vášmu biznisu. Ak máte otázky ako vám vieme pomôcť s contentom, napíšte nám alebo zavolajte. UNCODE.initRow(document.getElementById("script-525844")); The post Aký content potrebujete vo firme, prečo a ako ho začať tvoriť. appeared first on PUNCHLINE.

prejsť na článok

Ako zvýšiť efektivitu komunikácie vo firme

Komunikácia v emailoch, telefonátoch, pri prezentáciách, počas stretnutí či len tak na chodbe je bežnou súčasťou každej firmy. Ak chcete, aby bola vo vašej firme efektívnejšia, využite princípy farebnej typológie. Na základe rozdelenia osobností do 4 zákl

prejsť na článok

Ako začať freelancing na Slovensku

Začať freelancing v dnešnej dobe nie je vôbec zložité a týmto spôsobom sa dá začať podnikať na internete takmer zo dňa na deň. V niektorých prípadoch Ako začať freelancing na Slovensku na 123Peniaze.sk

prejsť na článok

Content Marketing

Ak chcete budovať autoritu svojej značky a starať sa o vzťahy o svojich zákazníkov správnym spôsobom, potom musíte doručiť hodnotu vopred. A obsah (napr: informácie/zábava) je to, ako to urobíte. V tejto sekcii sa naučíte ako vymyslieť a uskutočniť straté

prejsť na článok

5 tipov, ako zvládnuť prudký nárast zákaziek vo firme

Ako si zarobiť peniaze 5 tipov, ako zvládnuť prudký nárast zákaziek vo firme Veľa začínajúcich podnikateľov sa spočiatku obáva toho, že zákaziek budú mať málo a neuživia sa. Existuje však aj opačný problém, ktorý vôbec nie je taký výnimočný, ako by sa moh

prejsť na článok

12 otázok, z ktorých spravíte dokonalé zadanie na content marketing

Prv, než sa pustíme do akejkoľvek práce, potrebujeme porozumieť zadaniu. Iba z dobrého zadania vzídu dobré návrhy – preto mu treba venovať náležitú pozornosť. Pri mnohých otázkach si poviete, že sú absolútne zrejmé, no aj tie majú svoje zákutia. Rozdelili

prejsť na článok