Ako sa odlíšiť pomocou brandu od konkurencie v online prostredí?

Online prostredie sa stáva každým rokom presýtenejším. Dnes už len máloktorá firma pôsobí vyslovene v offline svete. E-shop, prípadne aspoň prezentačný web, je v aktuálnej dobe súčasťou takmer každého podnikania. Práve preto sa naskytá zásadná otázka – ako sa odlíšiť od konkurencie a motivovať potenciálnych zákazníkov, aby nakúpili práve u vás? Predstavte si 3 e-shopy, pričom každý z nich predáva to isté. Povedzme, že značkové tenisky. Keďže sortiment a ceny sú podobné, rozdiely spočívajú v detailoch. A jedným z nich je práve značka. Pokiaľ viete, že jeden z online obchodov je pod záštitou známeho brandu, o ktorom na internete často počúvate, zrejme nakúpite v ňom. Presne v tomto spočíva sila značky.  Ak máte vybudovaný brand, ktorý si zákazníci spájajú s pozitívnymi emóciami a kvalitou, radi u vás nakúpia nielen prvýkrát, ale aj opakovane. Štatistiky dokonca uvádzajú, že je až 14-krát vyššia šanca predať službu alebo produkt zákazníkovi, ktorý u vás už raz nakúpil, ako úplne novému. Značka, ktorá sa vryje do pamätiBudovanie brandu prináša jednu zásadnú výhodu – stanete sa vďaka nemu zapamätateľnými. Ak na internete predávate len pod záštitou nejakej domény, ľudia si síce pozrú váš sortiment, no rýchlo na vás zabudnú. Naopak, ak vystupujete pod značkou, ktorá má svoje charakteristické logo, farby a spôsoby komunikácie, ľudia si vás veľmi dobre zapamätajú.  Značky, ktoré pôsobia na trhu dlhšiu dobu a už majú vybudované určité renomé, dokážu oveľa ľahšie rozširovať svoje portfólio produktov či služieb. Zákazníci sú už pri nich zvyknutí na určitý kvalitatívny štandard, vďaka čomu radi nakúpia praktický akýkoľvek sortiment. Zamerajte sa na vašu cieľovú skupinuNajlepším spôsobom, ako sa odlíšiť od konkurencie, je cieliť na vašu špecifickú klientelu a prispôsobiť jej celú komunikáciu. Vizuálna identita by mala korešpondovať so životným štýlom a hlavnými hodnotami, ktoré uznáva vaša cieľovka. Ak predávate nejaké finančné produkty (úvery, poistenia a podobne), logo spoločnosti by malo vzbudzovať pocit spoľahlivosti, istoty a dôvery.  Naopak, pokiaľ máte lifestyle blog, vhodnejšie sú žiarivé farby symbolizujúce šťastie a energiu. Presne o takýchto detailoch je budovanie značky, ktorú si zákazníci zamilujú. S vizuálnou identitou značky by mala následne korešpondovať aj grafika. Dobré je, pokiaľ vaše charakteristické črty obsahuje aj dizajn produktu. Buďte osobníV dnešnej rýchlej dobe je osobný kontakt so zákazníkom často veľkou vzácnosťou, najmä, keď sa bavíme o online komunikácii. Značky, ktoré sa snažia byť ku svojim zákazníkom čo najbližšie, tak získavajú na trhu značnú výhodu. Ľudia chcú cítiť, že pre vás nie sú len nejakými číslami v Exceli či Google Analytics.  Dajte im pocítiť, že vám záleží na každom jednom zákazníkovi. Zaujímavým spôsobom, ako sa odlíšiť od konkurencie, sú napríklad reklamné e-maily, v ktorých adresáta oslovíte menom. To získate napríklad pri registrácii používateľa do vášho portálu. Aj takáto drobnosť dokáže zmeniť vnímanie vašej značky zákazníkmi. Dajte zákazníkom pocítiť hodnotuHľadáte riešenia, ako sa odlíšiť pomocou brandu od konkurencie v online prostredí? Vybudujte si meno založené na hodnote. Povedzme, že zákazník si objedná tenisky v 2 rôznych e-shopoch. Z prvého mu prídu po 5 dňoch, zabalené v obyčajnej kartónovej krabici.  Z druhého e-shopu mu prídu po 2 dňoch, zabalené v škatuli s osobným venovaním, niekoľkými nálepkami grátis a zľavovým kupónom na ďalší nákup. Asi je jasné, z ktorého online obchodu budete mať pocit, že ste za svoje peniaze získali lepšiu hodnotu. Pokiaľ si váš brand budú zákazníci spájať s vysokou pridanou hodnotou, radi u vás nakúpia aj napriek o niečo vyšším cenám. Neporovnávajte saVšímajte si, čo robí konkurencia, ale neporovnávajte s ňou vašu značku v každom jednom ohľade. Silné brandy idú svojou cestou, bez ohľadu na to, čo práve robia konkurenti. Uvedomte si, že ich cieľová skupina môže byť odlišná ako tá vaša.  Zamerajte sa na vašich potenciálnych zákazníkov a robte všetko pre to, aby si vašu značku spájali s pozitívnymi emóciami. Z dlhodobého hľadiska si vďaka takémuto prístupu vybudujete silný brand, ktorý bude jednoducho nezameniteľný. Použité zdroje :business.comsalesforce.com Ako si vybrať vhodnú reklamnú agentúru? Ako správne budovať značku online? Ako robiť prieskum trhu a analýzu konkurencie? Ako správne zabezpečiť svoj Facebook účet? Najlepšie aplikácie pre plánovanie príspevkov na Sociálne siete Aký význam má SEO pre váš online projekt?

prejsť na článok

Silný, motivačný a inšpiratívny príbeh značky Cola-Cola

Silný, motivačný a inšpiratívny príbeh značky Cola-Cola. Krátky prieskum a analýza jednej z najúspešnejších značiek na svete. Značka, ktorá je tak silná a stabilná, že je tu už stovky rokov a stále patrí medzi tie najdrahšie značky: Coca-Cola. Jedna za na

prejsť na článok

Tvorba brandu, brand DNA, claim, logo a dizajn manuál. Vieme ako na to.

Jednou z oblastí, ktorej sa v Dizajnike venujeme je tvorba brandu a firemnej identity. Brand alebo branding je to, čo potrebuje váš biznis, aby upútal záujem zákazníka. Definícia farieb, fontov, tvarov… Nie je to len tvorba loga. U nás pracuje na branding

prejsť na článok

TVORBA LOGA – ako sa zrodilo logo pre MICHELLE BISTRO

Je veľmi dôležité vybrať si správnu osobu či agentúru, ktorá sa vám postará o dizajn. Vytvoriť kreatívne logo a dať firme jedinečnú tvár je zložitejší proces, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Teraz vám ukážeme, ako to robíme my. Dizajnika ČO POTRE

prejsť na článok

Autopolep je najefektívnejšia outdoor reklama

Reklama bola od nepamäti nevyhnutná pre každý druh podnikania. A v súčasnej dobe, plnej konkurencie, to platí stonásobne. Možno máte pocit, že momentálne vedie online reklama, pretože žijeme v digitálnom svete, no vonkajšia offline reklama je rovnako dôle

prejsť na článok

Vlkava v éře online vodočtů

Pro lepší plánování plaveb dnes vodákům slouží online vodočty. Prodlužují zrak. Kouknete na internet a vidíte, kolik vody tam a onde teče a má-li smysl tam vůbec jezdit. Postupem času online vodočtů přibývá, a tak již i taková Vlkava svůj vlastní má

prejsť na článok