Ako napísať tlačovú správu

Ako napísať tlačovú správu Nudné texty, plno anglicizmov, text, ktorý sa páči klientovi a nie PR manažérovi či novinárovi. Toto sú hlavné prešľapy pri písaní tlačových správ. Tlačové správy sú starý, ale niekedy nevyhnutný nástroj komunikácie smerom k médiám. Najmä v tom smere, ak chceme zasiahnuť masovo veľa novinárov. Tu však existuje to zradné – novinárom takto posielajú správy desiatky firiem, mail si mnohí ani len neprečítajú. Tu je niekoľko zásadných pravidiel, ako písať tlačové správy: TITULOK Ak sa čitateľ, v tomto prípade novinár, rozhodne prečítať si váš text, bude to závisieť najmä na titulku. Predstavte si samých seba – neprečítate si vždy všetko, čo vám v mailboxe pristane. Vyberáte si. Aj novinári. Titulok musí byť krátky, úderný, použite slová vyzývajúce k akcii. Snažte sa, aby sa vám titulok zmestil do jedného riadku. PEREX Ak prešli titulkom, máte druhú šancu zaujať. Perex musí dovysvetliť váš titulok. Ale opäť: akčne, úderne a pútavo. Používajte kratšie vety TEXT Samotný text je ďalšou šancou, aby sme novinárov zaujali a dodali im plnohodnotnú a zaujímavú informáciu. Úvod textu má obsahovať to najdôležitejšie, čo chceme správou povedať – čo, kde, kedy. V prvých vetách musí byť zhrnuté všetko aktuálne, čo chcem v správe povedať, či už ide o začiatok predaja výrobkov, rozbeh vývoja, investíciu, produktovú správu Všetko ostatné, a to sa týka aj dôvodov, reakcií, vysvetľovanie a ďalšie informácie dopĺňajúce hlavný bod správy, dajte v druhej až tretej časti správy. Nenúťte novinára sa prehrýzať sa textom a premýšľať nad tým, prečo by to malo byť pre neho zaujímavé. IDEA Pri samotnej tvorbe textu sa mnohí držia jasného pravidla – odpromovať to, čo klient chce. Či už ide o novú službu či produkt. Len o tom by to však byť nemalo. Snažme sa predať modernú ideu daného produktu či služby. Vsaďme ho do obsahu, príbehu, emócie. PÄTIČKA Pätička správy môže krásne poslúžiť. Nikdy nezabudnite do nej spísať najdôležitejšie fakty o spoločnosti. Zrozumiteľne uveďte, čím sa zaoberáte, môžete tiež priložiť link na vašu stránku. CIELENIE Mnoho správ je zle cielených Mnoho firiem robí tú chybu, že jednoducho pošlú e-mail s tlačovou správou médiám, ktoré „len“ poznajú. Slovensko je síce malé, ale médií tu máme naozaj neúrekom a veľa ich je špecializovaných či rovno odborných. PR agentúry majú ich zoznam a aj zameranie. Ba čo viac, dokážu správu poslať priamo novinárovi, ktorý sa venuje práve takým témam, ako je tá vaša. Uvediem príklad: klient predáva chladničky. Keď pošle tlačovú správu o nových výrobkoch maistreamovým médiám, ostane jeho správa bez povšimnutia. Ak však zvolíte novinársky atraktívnu tému napríklad trvanlivosť potravín a plytvanie, je to úplne iná pesnička. Foto: pixabay.com Príspevok Ako napísať tlačovú správu zobrazený najskôr Nextina - PR agentúra .

prejsť na článok

Toto je 7 trikov, ako poslať lepšiu tlačovú správu

Toto je 7 trikov, ako poslať lepšiu tlačovú správu Jednou z najstarších foriem komunikácie s médiami, sú tlačové správy. Účinný spôsob rýchleho predania faktov má však viac zádrhelov, ktoré si ich tvorcovia často neuvedomujú. To, čo novinárov zaujíma, s

prejsť na článok

EPUB 3.3 sa stáva odporúčaním od W3C

W3C vydalo tlačovú správu, v ktorej oznamuje zverejnenie EPUB 3.3 ako odporúčanie W3C. Dôležitou súčasťou činnosti skupiny bola dostupnosť publikácií EPUB. V dôsledku toho bola aktualizovaná špecifikácia dostupnosti EPUB a po prvýkrát v histórii EPUB je t

prejsť na článok

Odišiel statočný bojovník Marcel Nemec († 52): RTVS na jeho počesť mení program

RTVS prijala s veľkým zármutkom správu o úmrtí herca, hudobníka a zabávača Marcela Nemca. Zomrel dnes 16. februára 2024 vo veku 52 rokov.

prejsť na článok

ŠOKUJÚCE SLOVÁ Puškárovej: Problémy pretrvávajú... Sťahujem sa z obrazu!

BRATISLAVA - Táto správa zarmúti mnohých! Zlatica Puškárová patrí medzi stálice Markízy a už roky sa prihovára divákom v Televíznych novinách. V poslednom čase ju však sužujú zdravotné problémy, kvôli ktorým bola nútená dať si od milovanej práce prestávku

prejsť na článok

Ako správne napísať natívny článok a čo ho odlišuje od PR?  

Rozdiel medzi plateným PR a natívnou reklamou sa často stiera, ale keďže každý podáva reklamu iným spôsobom, je potrebné medzi nimi rozlišovať a tiež byť schopný rozoznať jeden od druhého. PR články PR predstavuje platený obsah, ktorý si kupujú inzerenti

prejsť na článok