Ako môže stratégia udržateľnosti pomôcť vašej firme

Čoraz viac veľkých medzinárodných a menších miestnych značiek začleňuje udržateľnosť a etické podnikanie do svojej stratégie. Ak je totiž takýto prístup účinne zakotvený v spôsobe fungovania podniku a vybudovaný s jasnou a dlhodobou víziou, môže priniesť hmatateľné výsledky a posunúť značku na vyššiu úroveň. Poďme sa spoločne pozrieť na to, čo môže udržateľné podnikanie priniesť vašej značke. Zníženie výrobných a prevádzkových nákladov Jedným z najsilnejších argumentov na zavedenie udržateľnej stratégie je zníženie výrobných a prevádzkových nákladov. Efektívnejším využívaním zdrojov môžu výrobné spoločnosti ušetriť peniaze na výrobnom procese a zároveň používať menej udržateľných zdrojov. Podľa štúdie spoločnosti McKinsey o udržateľnosti v podnikaní z roku 2011 až 33 % spoločností zaviedlo ekologické a udržateľné opatrenia na úsporu výrobných nákladov, pričom dosiahli zlepšenie až o 19 % oproti predchádzajúcemu roku.  Úspory možno dosiahnuť aj efektívnejším využívaním prevádzkových kapacít s dôrazom na energetickú účinnosť v kanceláriách a kamenných predajniach a dôležitým prvkom skladačky je aj zefektívnenie dodávateľského reťazca. Medzi ďalšie výhody patrí možnosť využiť zľavy, zapojiť sa do udržateľných projektov a využiť niektoré z mnohých dostupných národných a medzinárodných grantov. Príprava na nedostatok zásob Prechod od lineárneho k obehovému mysleniu môže výrazne zmierniť narušenie dodávateľských a výrobných reťazcov, ktoré možno očakávať v dôsledku súčasnej nestability v európskom regióne. Životnosť výrobkov sa však nemusí skončiť ich vyradením. Mnohé spotrebné tovary môžu po inteligentnom riadení recyklácie a likvidácie odpadu poskytovať ďalšie suroviny.  Prevzatie kontroly nad takýmito materiálmi môže poslúžiť ako ochrana pred ich nedostatkom. A v spolupráci s dodávateľmi odpadu, dodávateľmi a inovátormi v tejto oblasti možno s odpadom zaobchádzať aj ako so zdrojom. Tieto stratégie sú dôležité najmä teraz, keď čelíme riziku rozsiahleho nedostatku a inflácie. Employer branding and komunikácia Získanie inteligentných a efektívnych zamestnancov je jednou z hlavných výziev pre spoločnosti, ktoré sa chcú stať lídrami na trhu. Udržateľný prístup a komunikácia môžu pomôcť prilákať takéto talenty do firiem. Prieskum spoločnosti Swytch ukázal, že 40 % mileniálov (ktorí budú o niekoľko rokov tvoriť tri štvrtiny pracovnej sily) je ochotných dlhodobo pracovať pre značky, ktoré majú účinné a rozumné politiky udržateľnosti, a sú ochotní dokonca prijať aj zníženie platu. Ďalším vplyvným aspektom je dobrá komunikácia a komunikačné výhody, pričom udržateľnosť je jedným zo základných kameňov firemnej kultúry a marketingovej komunikácie. Môže odlíšiť značku a výrobky od ostatnej konkurencie a určovať trendy, ktoré bude celý trh nasledovať. Zákazníci pozitívne reagujú na témy udržateľnosti, ak sú autentické a vychádzajú z podstaty spoločnosti. Dajte si však pozor na greenwashing, ktorý môže negatívne ovplyvniť vnímanie značky. Kľúčom k úspechu je nájsť správnu rovnováhu a dodržiavať premyslenú, dlhodobú stratégiu. Lepšia akvizícia zákazníkov Udržateľnosť je pozitívne vnímaná zákazníkmi, obchodnými partnermi a trhom a môže vašej firme pomôcť prilákať nových zákazníkov, udržať si verných a nadviazať úspešné obchodné partnerstvá. Výskum Harvard Business Review ukázal, že udržateľné značky majú vyššie tržby ako značky, ktoré takúto stratégiu ignorujú. Výrobky, ktoré majú na obale dôkaz o udržateľnosti, dosiahli v roku 2019 tržby vo výške 114 miliárd USD, čo predstavuje 19 % nárast od roku 2013. V tomto smere môže výrazne pomôcť uvedenie udržateľného výrobného procesu na obale výrobku. Podľa prieskumu spoločnosti Statista až 92 % online nakupujúcich v Nemecku registruje ekologické pečate na výrobkoch a až 59 % z nich sa podľa toho rozhoduje pri nákupe. A tento benefit prináša aj ocenenie ZELENÁ ZNAČKA, ktoré môžu získať aj značky na slovenskom trhu po audite a rozhodnutí odbornej poroty. Ocenené značky potom môžu používať zelenú pečať na svojich výrobkoch a využívať tento úspech ako komunikačnú výhodu na rôznych platformách a v rôznych médiách. Ak sa chcete dozvedieť viac o ocenení GREEN BRANDS, o tom, ako z neho môže mať vaša značka prospech a čo musíte urobiť, aby ste sa mohli uchádzať o nomináciu, kontaktujte nás na [email protected]. Der Beitrag Ako môže stratégia udržateľnosti pomôcť vašej firme erschien zuerst auf GREEN BRANDS.

prejsť na článok

Ako môže stratégia udržateľnosti pomôcť vašej firme časť 2.

Stále viac veľkých medzinárodných i menších lokálnych značiek začleňuje udržateľnosť a etické podnikanie do svojej stratégie. Ak je totiž takýto prístup účinne zakotvený do spôsobu fungovania podniku a je budovaný s jasnou a dlhodobou víziou, môže prinies

prejsť na článok

10 Problémov, s ktorými vám môže pomôcť dobrý fyzioterapeut

Fyzioterapia je zdravotnícka disciplína, ktorá ponúka široké spektrum výhod pre tých, ktorí sa zaoberajú rôznymi zdravotnými problémami. Bez ohľadu na vaše vekové rozpätie alebo životný štýl, fyzioterapia môže byť efektívnym riešením pre mnoho zdravotných

prejsť na článok

Fotovoltaická elektráreň - 10,00 kW - Stupava

Vaša cesta k udržateľnosti: Fotovoltická elektráreň navrhnutá pre optimálne výsledky! Tvorte s nami fotovoltickú generáciu!

prejsť na článok

Stratégia Prerazenie Trendovej Línie

V tomto krátkom video vysvetľujem stratégiu Prerazenie Trendovej Linie. Je to veľmi populárna stratégia, aj keď veľa nováčikov ju aplikuje nesprávne. Viac o mojich analýzach a ostatných obchodoch z tohto videa vo Forex Akadémii: Forex Akadémii Ukázal som

prejsť na článok

Aké sú benefity CHÔDZE pre ženy po 40tke?

alebo prečo je ZDRAVÉ sa chodiť prechádzať v každom veku! CHÔDZA môže ponúknuť množstvo zdravotných benefitov pre všetky vekové kategórie. Áno, všetky sme zaneprázdnené ženy a vždy sa nájde niečo, čo potrebujeme doma či v práci dokončiť. Ale ak naoz

prejsť na článok