6 Ako sme začínali

Karavan Bürstner AVERSO Plus 410 TS – konečne nový (2010 – 2014 ) Na výstave v Brne to bola novinka. Karavan so zdvíhacou posteľou. Zdalo sa nám priam geniálne ako konštruktéri vyriešili spanie. Cez deň alebo počas jazdy bola posteľ „zaparkovaná“ pod stropom, na spanie sa spúšťala asi o meter a čosi dolu. Bolo treba na ňu vyliezť po rebríku. Keď bola hore, bola pod ňou obývacia miestnosť so sedením. Po čase sme zistili, že toto riešenie pre nás až také výhodné nie je, lebo v noci, keď jeden z nás musel ísť na toaletu, musel toho druhého preliezť a taký rozospaný sa ešte štverať dolu rebríkom. Väčším problémom však bolo, že sa začal kaziť elektrický mechanizmus spúšťania postele a ulamovali sa závesné skrutky a praskali závesy, na ktorých bola posteľ uchytená. Stalo sa nám to na dovolenke v Chorvátsku. Aby sme sa aspoň trochu vyspali a bezpečne dožili do rána, popriväzovali sme posteľ lanami, ktoré sme mali ako výbavu k člnu. Reklamácia u dodávateľa vyriešila len technický problém, nedobrý pocit zo zlej investície v nás však zostal. Postupne sme prišli na to, čo prívesu a teda aj nám chýba. Bolo tu katastrofálne málo úložných priestorov, na úkor toho ale mal príves nadštandardnú kúpeľňu s WC a priestrannú kuchynku. Z toho pozitívneho to bolo asi všetko. Všetko ostatné nám robilo vrásky a hnevalo nás to. Na dovolenky k moru sme sebou vozili aj malý nafukovací čln a ten sme ozaj nemali kde uložiť. Našli sme mu miesto pod stolom, to však bola vždy krkolomná operácia, kým sme ho tam uložili. Jeho vybratie bol takisto horor. Neskôr sme tento problém riešili tak, že sme kúpili rakvičku a vozili sme ho v nej. Problémy sa hromadili, pohoda z dovoleniek sa vytrácala, lebo vždy bola okorenená nejakým problémom. A keď náš pohár trpezlivosti pretiekol, rozhodli sme sa ho predať a vymeniť za iný. Tento zámer ešte nadobudol väčšiu váhu po tom, čo sme s prívesom havarovali. Stalo sa nám to pri návrate s víkendového pobytu v Chalmovej. Vracali sme sa podvečer a slnko svietilo oproti nám. Keď som vychádzal z lesa a cesta išla do kopca, slnko ma úplne oslepilo a ja som nič nevidel. Tak sa stalo, že sme sa s prívesom ocitli v priekope. Teda auto zostalo na ceste, ale príves sa zvalil do priekopy. Myslel som, že máme zničený celý jeden bok prívesu. Našťastie ale ten bol absolútne nedotknutý, za to si to odniesol mover, jeho spojovacia tyč bola ohnutá. Nevolali sme ani policajtov, ochotní ľudia z auta idúceho za nami nám pomohli. Bývali niekde opodiaľ a tak zbehli domov a priniesli zdvihák a hrubé dosky. Pomocou týchto pomôcok sa nám podarilo dostať príves na cestu. Rozsah poškodenia nám dovolil pokračovať v ceste domov. Tak a stačilo! Určite ho treba predať. Pokusy predať ho na Slovensku a v Čechách zlyhali na cene, nakoniec sa nám podarilo za dobrú, výrazne vyššiu cenu, ho predať do Rakúska.

prejsť na článok

7 Ako sme začínali a pokračujeme

Karavan Adria AVIVA 482LH ( 2015 - .................) A práve firma, u ktorej sme kúpili náš nový príves ADRIA, nám dala ponuku na odkúpenie nášho „nešťastného“ karavanu. Paráda! Zaplatili sme len rozdiel ceny a nový karavan bol náš. Máme v ňom spanie v

prejsť na článok

SP F3F #2 RC Letka Košice

Druhú súťaž Slovenského pohára F3F 2023 v sobotu 1.7.2023 zorganizoval  na Dobšinskom kopci klub RC Letka Košice. Predpoveď 4-6m/s v nárazoch do 10m/s na južný svah s miernym dažďom v popoludňajších hodinách sa naplnila. Súťaže sa zúčastnilo 15 pilotov. C

prejsť na článok

Luka Modrič je údajne nespokojný s pozíciou náhradníka

Real Madrid prešiel v lete miernou premenou. Boli privedení hráči ako Jude Bellingham a Arda Guler, ktorí by mohli byť pravidelnou súčasťou tímu v nasledujúcich rokoch. Na druhej strane, stálica ako Karim Benzema už v klube nie je. Jeho odchod viedol aj k

prejsť na článok

2 Ako sme začínali

Vlastný stan 1994 Čas pokročil a my sme sa zmohli na vlastný stan. Bol už náš a tak riziko stratenia trubiek bolo minimálne. Bol to taký s dvomi spálňami a predsienkou. My, dospelí, sme mali svoju spálňu a syn spal zase vo svojej. Stan mal aj veľkú pred

prejsť na článok

5 Ako sme začínali

Karavan Caravelair – viac miesta... ( 2001 – 2009 ) Tento karavan nikdy, až dokým sa nestal naším majetkom, nejazdil. Bolo mu súdené stáť v nemeckom kempe, kde ho prenajímali záujemcom na ubytovanie. S prehliadkou sme boli spokojní a tak už zostalo vyri

prejsť na článok