5 chýb, ktorých sa dopúšťajú šoféri pri radení (Robíte ich aj vy?)

Radenie a používanie spojky je jedna zo základných vecí, ktorú musí ovládať každý šofér. Naučili sme sa to v autoškole a väčšinou to robíme automaticky. Aj napriek tomu sa mnoho šoférov dopúšťa pri radení chýb, o ktorých ani len netušia. Pritom tieto chyby majú vplyv na životnosť prevodovky aj samotného motora. Nerobíte náhodou niektoré z nich aj vy? Zaradenie do spiatočky, keď je auto v pohybe Jedna z najvážnejších chýb, ktorej sa dopúšťajú najmä menej skúsení vodiči. Nikdy neraďte do spiatočky predtým, ako auto úplne zastaví. Možno si tým chcete ušetriť čas, no doslova tým zabíjate prevodovku. Radenie spiatočky funguje inak ako pri ostatných prevodoch. Zaradením pridáte do prevodovky tretie koleso, zodpovedné za zmenu smeru otáčania. To zapadne na správne miesto len ak auto stojí. Ak sa pomaly pohybuje, zvyčajne sa zaradí, ale cez škrípanie, čo ničí prevodovku. Nechávate ruku na radiacej páke Radiaca páka môže pôsobiť ako ideálne miesto na položenie ruky pri šoférovaní. A veľa šoférov ju na to aj naozaj používa, čo je chyba. Tyč je v mnohých autách pripojená priamo na prevodovku a vaša ruka na ňu vyvíja nadmerný tlak. To spôsobuje opotrebovanie ozubeného kolesa. Kvôli ruke na radiacej páke sa vaša prevodovka rýchlejšie opotrebuje a neskôr s ňou môžete mať problémy. Používanie spojky „na červenej“ Stojíte na svetelnej križovatke so zaradenou jednotkou a zatlačeným spojkovým pedálom? Je to ďalšia chyba. Spojka je navrhnutá tak, aby krátkodobo zapájala a odpájala motor – nie, aby bola používaná dlhšiu dobu. Pri dlhodobom používaní – napríklad počas čakania na zelenú – sa nadmerne opotrebuje. Pri státí na križovatke je rozumnejšie zaradiť do neutrálu a spojku použiť až pri rozbiehaní. Jazdenie v príliš nízkych otáčkach Častou chybou spojenou s radením je tiež jazda v príliš nízkych otáčkach. Vodiči si myslia, že tým dosiahnu nízku spotrebu a šetria motor. Môžu si tým ale spôsobiť opotrebovanie prevodovky a zanesenie motora karbónom. Odporúča sa preto občas „prevetrať“ auto svižnou jazdou vo vyšších otáčkach, napríklad na diaľnici. Podraďovanie pri vysokých otáčkach Podobne ako nízke otáčky, ani príliš vysoké otáčky vášmu motoru neprospievajú. V prípade, že sa snažíte zastaviť auto, podradenie je v poriadku pre využitie brzdenia motorom. Za normálnej jazdy by sa to ale nemalo robiť. Problémové je napríklad podraďovanie z tretieho stupňa do „dvojky,“ ktorá je nastavená na menší rozsah otáčok. Časté vytáčanie motora do vysokých otáčok škodí mnohým komponentom v aute vrátane samotného motora a prevodovky. (function($) {$("head").append(".rella-row-shadowbox-64151b5a3ca3d{-webkit-box-shadow:;-moz-box-shadow:;box-shadow:;}");})(jQuery); The post 5 chýb, ktorých sa dopúšťajú šoféri pri radení (Robíte ich aj vy?) appeared first on AUTOTECHNA.

prejsť na článok

Toto je 5 najčastejších chýb pri jazdení na automatickej prevodovke

Automatická prevodovka sa pomaly stáva štandardom a „manuálov“ ubúda. V Európe sú dnes 4 z 10 predaných áut vybavených automatickou prevodovkou ešte pred desiatimi rokmi to neboli ani 2 autá. Automatov bude na našich cestách stále viac, a preto je dôleži

prejsť na článok

Milujte to, čo robíte – úspech určite príde.

Rozhovor pre lifestylový portál WomanMan. Hľadáte serióznu aoverenú prácu na doma? Ste mamička na materskej dovolenke, nezamestnaná, zamestnaná, ktorá má aj vyššie ambície, alebo ste na dôchodku? Niečo podobné ste si už prečítali asi stokrát, rôznymi kata

prejsť na článok

Zaujímavé fakty o našich autách a šoférovaní

Vedeli ste, že väčšina šoférov stlmí zvuk na rádiu pri parkovaní, aby sa mohli lepšie sústrediť? Aže strávime dva týždne svojho života len pri čakaní na zelenú? Prečítajte si prekvapivé fakty oautách ašoférovaní anadchnite nimi posádku vášho vozidla, keď

prejsť na článok

Oprava preliačin. Svojpomocne alebo v servise?

Ak patríte medzi šoférov, ktorí považujú svoje vozidlo za člena domácnosti, iste vás ide šľak trafiť pri nájdení preliačiny na karosérii. Preliačiny môžu vzniknúť nebadane pri nesprávnom parkovaní, pri silnej búrke, pri krupobití alebo si vaše auto „zaslú

prejsť na článok

Zbav sa strachu z robenia chýb!

Každý sa obáva chýb, ale niektorí ľudia sa s týmto strachom nedokážu vyrovnať. Strach z robenia chýb je bežný, no môže mať negatívny vplyv na naše životy. Je dôležité pochopiť, prečo tento strach máme a ako ho môžeme prekonať. Existuje mnoho príkladov, z

prejsť na článok