Toto je 5 najčastejších chýb pri jazdení na automatickej prevodovke

Automatická prevodovka sa pomaly stáva štandardom a „manuálov“ ubúda. V Európe sú dnes 4 z 10 predaných áut vybavených automatickou prevodovkou ešte pred desiatimi rokmi to neboli ani 2 autá. Automatov bude na našich cestách stále viac, a preto je dôležité vedieť, ako ich správne používať. A tiež to, akých chýb sa vyvarovať, ak jazdíte na automatickej prevodovke. Chyba č. 1: Jazdíte dole kopcom v neutrále Jednou z najčastejších chýb je preraďovanie do neutrálu pri jazde dole kopcom. Vodiči si myslia, že tým ušetria palivo, no riskujú poškodenie prevodovky. Pri preradení do „N-ka“ sa preruší prívod oleja, takže prevodovka nemá správne mazanie a rýchlejšie sa opotrebuje. Ďalšie riziko je, že vodič nemá plnú kontrolu nad autom a nemôže v prípade potreby rýchlo zatlačiť na brzdový pedál alebo pridať. Chyba č. 2: Na červenej radíte do neutrálu Ešte častejšou chybou je radenie do neutrálu pri státí na križovatke. Aj keď nejde o tak vážnu chybu ako jazda z kopca na neutrále, postupne tým opotrebovávate prevodovku. Neušetríte tým skoro žiadne palivo a môže sa stať, že pri zelenej zabudnete zaradiť do režimu jazdy. Automatická prevodovka je navrhnutá tak, aby ste na začiatku jazdy zaradili do „D-čka“ a až do konca na páku nesiahali. Chyba č. 3: Radíte z D do R bez zastavenia auta (a naopak) Podobne ako pri manuálnej prevodovke, ani na automate nemôžete zaradiť z režimu jazdy do režimu spiatočky bez zastavenia vozidla. Riskujete tým vážne poškodenie prevodovky. Zmena režimu z D do R a naopak by mala prebiehať až po tom, čo auto úplne zastaví. Chyba č. 4: Radíte do parkovacieho módu pred zastavením auta Pri radení do parkovacieho režimu sa aktivuje západka v prevodovke, ktorá zapadne do ozubeného kolesa. Ak sa pokúsite zaradiť do P pred tým, ako auto úplne zastaví, ozubené koleso sa stále točí a môže zlomiť západku. Na toto by si mali dať pozor najmä majitelia starších áut – tie novšie už radenie do parkovacieho režimu pred zastavením neumožňujú. Chyba č. 5: Pri jazde používate obe nohy Poslednú chybu si niektorí z nás prenášajú z jazdy na manuálnej prevodovke. Pri jazde na automate by ste mali úplne zabudnúť na ľavú nohu a jazdiť len pravou. Môže sa vám stať, že ľavou nohou stlačíte brzdu v nesprávnom momente, pretože ste zvyknutí ju používať pri stláčaní spojky. Navyše, ak máte nohu položenú na brzde, môžete na ňu nevedomky mierne tlačiť a brzdiť tak auto. (function($) {$("head").append(".rella-row-shadowbox-64151b5a27663{-webkit-box-shadow:;-moz-box-shadow:;box-shadow:;}");})(jQuery); The post Toto je 5 najčastejších chýb pri jazdení na automatickej prevodovke appeared first on AUTOTECHNA.

prejsť na článok

Ako sa zbaviť prachu v byte? Toto je 5 najčastejších chýb

Možno si myslíte, že je to vopred prehratý boj. Nie je! Tu sú triky, ako sa prachu účinne zbaviť. Hoci prachu sa natrvalo nezbavíme, prinášame vám účinné triky, ako si nábytok bez neho udržíte čo najdlhšie. Vyhýbajte sa týmto chybám! Utieranie prachu je

prejsť na článok

Zlepšite SEO obrázkov pomocou automatickej kompresie

Znížte dátovú veľkosť obrázkov a zároveň zachovajte ich kvalitu. V aplikácii Feed Image Editor dokážete nastaviť automatickú a hromadnú kompresiu. 

prejsť na článok

Zbav sa strachu z robenia chýb!

Každý sa obáva chýb, ale niektorí ľudia sa s týmto strachom nedokážu vyrovnať. Strach z robenia chýb je bežný, no môže mať negatívny vplyv na naše životy. Je dôležité pochopiť, prečo tento strach máme a ako ho môžeme prekonať. Existuje mnoho príkladov, z

prejsť na článok

Náradie Unior

Autor: Mgr. Kristóf Tóth Dátum: 5.5.2020 Čítanie na: 3 min. Keď som začínal montovať svoje bicykle doma, urobil som zopár amatérskych chýb. Kúpil som si lacné čínske imbusové kľúče ktoré sa ohýbali. Zničil som si hlavy šróbov. Vtedy som si uvedom

prejsť na článok

Firefox 85

Mozilla sprístupnila tento týždeň finálnu verziu ďalšej generácie svojho internetového prehliadača Firefox Firefox 85.0. Je založený na aktualizovanej verzii vykresľovacieho jadra Gecko 85.0. Za posledné 3 mesiace vývoja bolo do kódu zapracovaných viac a

prejsť na článok