4 Babie leto na Záhorí

Poznávame na bicykloch každý kúsok Slovenska! Piatok 4.deň - 7.10.2022 Kemp Rudava – Malé Leváre – Veľké Leváre – Závod – Tomky – Šaštín Stráže – Tomky – Závod – Veľké Leváre - Malé Leváre - Kemp Rudava Noc bola opäť v pohode, teplota v karavane bola príjemná a neklesla pod 19 stupňov. Vstávame o ôsmej, raňajky si vychutnávame v prístrešku. Vonku je hustá hmla, pohľad do slnka je čarovný a tak robím zopár záberov. Vyrážame asi o 10,30 hod. smer Malé Leváre. Po ceste č.1102 pokračujeme do dediny Veľké Leváre. Jazdí málo áut a tak je šliapanie do pedálov pohodové. Zastavujeme na začiatku dediny, chceme si pozrieť Habánske múzeum. Je však zatvorené a preto len obzeráme domček zvonku. Sklamaní pokračujeme ďalej. Na križovatke odbočujeme doprava na cestu č. 2 a po chvíli zastavujeme pri kostole mena Panny Márie. Na striedačku si pozeráme aj jeho interiér. Ozaj je pekný. Po ceste č. 2 sa vraciame na križovatku a odbočujeme doprava na cestu 1100 smer Závod. Tu odbočujeme zase vpravo a po ceste č. 1169 prichádzame na križovatku vpravo Lakšárska Nová Ves, vľavo Borský Svätý Jur. Odbočujeme vľavo na cestu 1145 a asi po 300metroch zase vpravo na cestičku vedúcej k penziónu U Tonky. Za dedinou sa asfaltový povrch mení na piesočnatý a ten nás už sprevádza cez les až k dedine Šaštín-Stráže. V lese stretávame skupinku hubárov. Niektorí majú plné košíky, tí menej úspešní majú len zopár hríbikov. Vpravo míňame kaplnku Sedembolestnej Panny Márie a po piesočnatej ceste pokračujeme až k jazeru Gazárka. Vyskúšali sme si jazdu, ktorá veľmi pripomínala preteky Dakar. Po piesku sme sa toľkoto v živote nenajazdili. Bolo to namáhavé aj poučné zároveň, lebo bicykle sa správali na piesočnom povrchu ozaj zvláštne. Chvíľu išli priamo, potom išlo predné koleso do šmyku, onedlho zase zadné. Ale zvládli sme to a to je hlavné. Okolo jazera, ktoré je rekreačnou oblasťou, je postavených veľa chát. Otvorená je aj reštaurácia, ale tú si nechávame ako zálohu na spiatočnú cestu. Na chvíľu zastavujeme pri jazere, posilňujeme sa obloženými rožkami, ktoré manželka ráno nachystala. Ideme ďalej až na križovatku s hlavnou cestou (Štúrova ulica ), tu odbočujeme vpravo a asi po 300 metroch zase vľavo. Konečne už zbadáme cieľ našej cesty Pútnicku Baziliku Sedembolestnej Panny Márie. Je to nádhera. Na striedačku si prezeráme interiér, najprv manželka potom ja. Vnútorná výzdoba je ozaj úchvatná. Ešte pár záberov zvonka a odchádzame. Smer „domov“ už poznáme, budeme sa vracať po tej istej trase ako sme išli sem. Pri jazere Gazárka sa zastavujeme v reštaurácii Tropic Pizza a dávame si kávu. Príjemne nás prekvapila cena, výborná káva len za 1,80 €. Posedenie na terase je príjemné, ale ešte nás čaká hodný kus cesty, tak rušíme siestu a pokračujeme domov. Vybrali sme si ale zlú cestu, už po chvíli sa nám zdá, že tadiaľto sme sem nešli. Rýchly pohľad do mobilu nám pomáha trasu skorigovať. Nemusíme sa vrátiť, na známu cestu sa dostaneme skratkou. Teraz je to už ona. Poznávame ju a po nej už ideme naspäť. Pred Osadou Tomky zastavujeme a osviežujeme sa čajom. Aj cesta ďalej je opäť príjemná, áut je aj na ceste č.1169 stále málo. Vpravo míňame osadu Húšky, tu by mal mať chatu môj spolužiak Milan zo strednej školy. Chcel som mu zavolať a zastaviť sa na kávu, ale čas je neúprosný, máme už aj tak dosť naponáhlo. Šliapneme do pedálov a onedlho sme na námestí v Malých Levároch. Tu, v miestnej predaj-ni, robíme nákup. Kupujeme len základne potraviny aby sme mali na prežitie doma. Do kempu prichádzame asi o 15,30 hod. Za hodinu máme pobalené, naložené a teraz už naozaj ideme smer domov. Dnes 54 km Poznávame na bicykloch každý kúsok Slovenska!

Leto na Fajnorke

Milí žiaci! Trávite letné prázdniny v meste? Fascinuje vás svet techniky? Chcete si precvičiť anglický jazyk? Ak ste na tieto otázky odpovedali kladne, potom sme tu práve prevás. Stredná priemyselná škola strojnícka naFajnorovomnábreží – známa ako FAJNORK

V Choco Arden vás leto ani tento rok nedostane!

V Choco Arden vás leto ani tento rok nedostane! S našou ponukou DOMÁCICH ĽADOVÝCH ČAJOV v troch skvelých príchutiach sa schladíte expresne rýchlo... The post V Choco Arden vás leto ani tento rok nedostane! first appeared on Choco Arden.

MM SR EaR 2023: Enduro-šprint Borský Mikuláš

Počas prvého aprílového víkendu 1.-2.4.2023 sa na známom areáli Mokrovských v Borskom Mikuláši uskutoční úvodné podujatie tohtoročného seriálu MM SR, SP a Poháru SMF disciplíny Enduro a rely. Šprint-enduro na Záhorí nebude len prvým podujatím kalendáru Ea

Kde vznikajú nové služby pre ľudí na spektre, tam sme aj my!

Na Záhorí v meste Gbely vzniká nová Poradňa pre rodičov, deti a školy. Je špecializovaná na rodiny na spektre autizmu a my sme mali to šťastie, že sme Poradni mohli vytvoriť identitu a následne web, sociálne siete, letáky, podpisy do e-mailov a množstvo i