3 Babie leto na Záhorí

Poznávame na bicykloch každý kúsok Slovenska! Štvrtok 3.deň - 6.10.2022 Kemp Rudava – Malé Leváre – Gajary – Karlov dvor - Suchohrad – Jakubov – Gajary – Malé Leváre - Kemp Rudava Dnes ideme opačným smerom ako včera, teda na juh, smer Bratislava. Cieľom a konečnou je dedinka Suchohrad. Noc bola tentokrát pokojná, kúrenie išlo spoľahlivo a tak sme sa obaja vyspali do ružova. Vyrážame o 11,30 hod, lebo ešte riešime prístrešok. Prišli sme na nejaké vylepšenia a teraz je ideálny čas a miesto si to odskúšať. Dobrá vec sa podarila a teraz už naozaj nasadáme. Ideme cestou vľavo do Malých Levár, cez celú dedinu až k policajtom, (oficiálne je to Stredisko klasického výcviku služobných psov) križovatke cyklotrás, kde sme včera odbočovali vpravo. Dnes sa dávame vľavo a po známej ceste ideme až do Gajár. Cesta cez lesík bola plná popadaných halúzok a vetvičiek, jedna z nich sa mi zaplietla do retiazky a zhodila mi ju. Musel som zastaviť a poruchu odstrániť. Mám na to sebou taký univerzálny viacúčelový nástroj, ten mi doteraz pomohol z každej „kaše“. Aj teraz sa mi darilo, vetvičku som vytiahol, reťaz nasadil na reťazové koleso a keď som chcel nasadnúť, objavila sa manželka, ktorá sa vrátila, keď zbadala, že za ňou dlho nejdem. Už sa len očistím (nosím na tento účel v kapsičke vlhčené utierky), nasadnem na bicykle a ideme znova na to. Onedlho prichádzame na križovatku Gajary „Pri kruhu“. Tu odbočujeme na cestu 1114 a asi po 600 metroch z nej schádzame doprava. Stále držíme smer Kitsee. Ideme po Eurovelo 13, cestička je asfaltová, povrch super. Stále po rovine, po kopčeku ani pamiatka. Vpravo je zasiata akási kapustovitá medziplodina, vľavo sa medzi stromami zjavia malé jazierka. Najprv je to Bobrie jazierko horné a potom, ako ináč, Bobrie jazierko dolné. Míňame ruiny Karlovho dvora. Postavil ho v roku 1780 gróf Pálfi ako majer, kde boli pálenice, maštale, kováčska dielňa. Dnes z toho už nie je nič. Vchádzame do dediny Suchohrad. Zastavujeme pri veľkej červenej päťcípej hviezde, ktorá pripomína pohraničnú stráž bývalej ČSSR. Tu si sadáme na lavičku a posilňujeme sa zlepencami, ktoré manželka pripravila na cestu. Slniečko je stále príjemné, dobre sa sedí, ale treba pokračovať ďalej. Šliapeme chvíľu až na hrádzu rieky Morava. Cestička po hrádzi je hrboľatá a tak volíme inú trasu. Otáčame sa a ideme po štátnej ceste 1115 smer Malacky. Na križovatke odbočujeme doľava a po ceste 503 smerujeme do Jakubova. Je to cesta II.triedy, no našťastie nejde po nej veľa áut. Zastavujeme pri vodnej ploche Štrkoviska Jakubov. Rybári tu majú svoj raj. Ticho, len udica a rybky. Vraj dnes berú!Vchádzame do Jakubova a hľadáme nejakú krčmu, kde by sa dalo osviežiť. Za predajňou COOP Jednota je Steinar pub Grill, odbočujeme tam, no práve pred touto prevádzkou chlapi z veľkým traktorom zasypávajú ryhu. Nedá sa prejsť, manželka ide napriek tomu dovnútra, aby sa od neprívetivej pani dozvedela, že majú zatvorené. Tak hľadáme ďalej. Hneď vedľa kostola sv. Filipa a Jakuba je bufet Mária a ten je otvorený. Lepšie sme ani nemohli nájsť. Dávame si veľké pivo a čaj. Ja idem ešte na WC, manželke nechávam 5 eur so slovami: „ Malo by to stačiť.“ A veru stačilo! Platili sme 1,90 €. To je cena! Zlaté Záhorie! Slniečko stále príjemne hreje, dobre sa sedí ale treba sa pohnúť. Nasadáme a pokračujeme. Ideme po hlavnej a pri kamennom dome odbočujeme doľava na ulicu Dolečková. Najprv je to pekná asfaltová cesta, no po chvíli pribúdajú výtlky a o peknej ceste už môžeme len snívať. Ale stále je ešte lepšia ako niektoré cesty III.triedy u nás. Po chvíli jazdy zbadáme vpravo koníka. Veselo pracuje, bez prestávky, pomaly, monotónne, napĺňa čiernym zlatom 40 m3 nádrž. Nikoho nikde, žiadna ochrana. Je to neuveriteľné, že to nikto neukradol a niekto to už nemá namontované doma na záhrade. Po chvíli oddychu pokračujeme ďalej. Cesta sa zlepšuje, výtlky miznú a až po odbočku do dediny Gajary je to ozaj veľmi dobré. V strede dediny je kostolík s parkom, pri ktorom zastavujeme. Sadáme na lavičku a dávame si na posilnenie jablko a dobošku. Oddýchnutí nasadáme na bicykle a po hlavnej ceste so dostávame až na križovatku cyklotrás „Pri kruhu“. Odbočujeme vpravo na trinástku. Túto trasu domov už poznáme naspamäť a tak sme veľmi rýchlo v Malých Levároch pred reštauráciou Sally. Dávame si obligátnu pizzu a z batoha vyberám naše plechovkové pivo. Do kempu prichádzame okolo 17,30. Rýchla sprcha, krátky piknik a ide sa spať. Zajtra urobíme poslednú etapu a ideme domov. Dnes 56 km Poznávame na bicykloch každý kúsok Slovenska!

Leto na Fajnorke

Milí žiaci! Trávite letné prázdniny v meste? Fascinuje vás svet techniky? Chcete si precvičiť anglický jazyk? Ak ste na tieto otázky odpovedali kladne, potom sme tu práve prevás. Stredná priemyselná škola strojnícka naFajnorovomnábreží – známa ako FAJNORK

V Choco Arden vás leto ani tento rok nedostane!

V Choco Arden vás leto ani tento rok nedostane! S našou ponukou DOMÁCICH ĽADOVÝCH ČAJOV v troch skvelých príchutiach sa schladíte expresne rýchlo... The post V Choco Arden vás leto ani tento rok nedostane! first appeared on Choco Arden.

MM SR EaR 2023: Enduro-šprint Borský Mikuláš

Počas prvého aprílového víkendu 1.-2.4.2023 sa na známom areáli Mokrovských v Borskom Mikuláši uskutoční úvodné podujatie tohtoročného seriálu MM SR, SP a Poháru SMF disciplíny Enduro a rely. Šprint-enduro na Záhorí nebude len prvým podujatím kalendáru Ea

Kde vznikajú nové služby pre ľudí na spektre, tam sme aj my!

Na Záhorí v meste Gbely vzniká nová Poradňa pre rodičov, deti a školy. Je špecializovaná na rodiny na spektre autizmu a my sme mali to šťastie, že sme Poradni mohli vytvoriť identitu a následne web, sociálne siete, letáky, podpisy do e-mailov a množstvo i