Marketingová stratégia pre Facebook v 5 + 1 krokoch

Takmer 2 miliardy užívateľov denne. To je skvelá zákaznícka základňa. Bolo by škoda nevyužiť potenciál, ktorý Facebook ponúka, v digitálnom marketingu. Rozmanité publikum, bohaté možnosti zacielenia, pestré formáty reklám… Ako si nastaviť na tejto sociálnej sieti marketingovú stratégiu? 1. Stanovte si ciele pre Facebook Čo by ste radi dosiahli prostredníctvom tohto marketingového kanála? Posilnenie brandu, zvýšenie návštevnosti webu alebo navýšenie predaja? Nech už je vaša priorita akákoľvek, mala by vychádzať z metódy SMART: S – specific / špecifická, M – measurable / merateľná, A – achievable / dosiahnuteľná, R – relevant / relevantná, T – time-sensitive / termínovaná. Ak vaše ciele budú spadať pod tieto charakteristiky, naozaj vás posunú ďalej a nebudú len takými skusmi, ale marketingovou stratégiou. 2. Spoznajte svoje publikum Znalosť publika na Facebooku je v rámci marketingu potrebná najmä z dvoch dôvodov: pomôže vám lepšie komunikovať a vyberať vhodné príspevky, ďalej potom dokážete efektívnejšie zacieliť platenú reklamu.  Vaše Facebookové publikum by malo pozostávať najmä z vašej cieľovky. Cenné dáta pre analýzu fanúšikov a tvorbu persón získate zo štatistík v Audience Insights. Tu nájdete demografické informácie i zoznam najobľúbenejších Facebookových stránok v jednotlivých oboroch.  Chcete zasiahnuť reklamou nové relevantné publikum? Použite aktuálne údaje a vytvorte Lookalike Audience na základe podobných záujmov alebo nákupných zámerov.   3. Použite rôzne typy príspevkov Na Facebooku je k dispozícii niekoľko typov príspevkov, z ktorých každý má svoje vlastné prednosti v rôznych prípadoch. Na oslovenie publika sa oplatí pravidelne používať viacero. Len opakovaním jedného formátu si bohatú zákaznícku základňu nezískate. Obsahová pestrosť je základ.  Predvídateľným obsahom omrzíte ľudí i algoritmy. Striedajte teda text, carousel, videá, infografiky, vtipné meme… Každý príspevok by mal mať okrem reklamného aj posolstvo informačné alebo zábavné.  4. Správne načasujte a starostlivo plánujte príspevky Marketing na Facebooku je aj o tom, že si spravíte prieskum, kedy aký typ príspevku najviac funguje i celkovo, kedy najviac ľudí navštevuje vaše Facebookové stránky. Takto postupne získate optimálne časy a dni na zverejnenie daných príspevkov. Následne si pripravte publikačný plán so starostlivo navrhnutými príspevkami. Ideálne aspoň na mesiac vopred. Poslúžiť vám na to môže klasická excelová tabuľka alebo platené nástroje ako napríklad Kontentino alebo Sprout Social. 5. Zdieľajte obsah aj v príbehoch Aj keď príbehy sú viditeľné len 24 hodín a potom miznú, mávajú veľký dosah. Facebook na nové príbehy užívateľov špeciálne upozorňuje, ľahko sa prezerajú, jednoducho sa s nimi interaguje. Tak neváhajte a pravidelne pridávajte obrázky či videá aj s odkazmi na preklik. Uvidíte, že to bude mať efekt. Ideálna a pritom jednoduchá marketingová stratégia pre Facebook. Bonusový typ: Stavte na pripnutý príspevok Pripnutý príspevok sa vždy zobrazí úplne navrchu. Bude tak viditeľný ako prvý pre akéhokoľvek užívateľa. Využite túto možnosť od Facebooku a stavte na príspevok, o ktorom máte dojem, že je ideálnym prezentačným a propagačným materiálom.  Hľadáte i vy tu správnu marketingovú stratégiu? Nielen pre Facebook, ale aj pre viaceré kanály? Zišla by sa vám pomoc so SEO? Vo všetkých prípadoch vám vieme pomôcť. Obráťte sa na našich marketingových špecialistov. Najlepšie, ak využijete možnosť konzultácie zdarma a zistíte, na čom ste a aké sú vaše možnosti. Príspevok Marketingová stratégia pre Facebook v 5 + 1 krokoch je zobrazený ako prvý na High5.sk.

prejsť na článok

Silná (ne)marketingová stratégia, ktorá je zadarmo a zabúdame na ňu

Poznáte to, keď prídete do predajne a predavačka vás okamžite „vraždí“ pohľadom. Sleduje vás, ako keby ste prišli kradnúť. A keď potrebujete poradiť, dá vám najavo, akú veľkú službu vám robí. Nie je to pravidlo, no neochotný personál sa nájde takmer všade

prejsť na článok

Budujte svoju značku, je to najlepšia marketingová stratégia. Ako na to?

Budujte svoju značku ako najcennejšie marketingové aktívum firmy ? Predstavte si rovnaký telefón predávaný v dvoch rôznych e-shopoch. Prvý je jeden z najznámejších e-shopov na Slovensku, Alza. Druhý je pomerne neznámy e-shop s telefónmi. Aj v prípade ni

prejsť na článok

Middleman SEO stratégia

Hľadáte spôsob ako dostať na popredné miesta v Google podstránky s potenciálom na konverziu (tzv. money pages), ktoré sú zároveň zamerané na vysoko konkurenčné kľúčové slová? Možno práve middleman SEO stratégia je kľúčom k úspechu. Middleman je v doslovno

prejsť na článok

Facebook

Všetkým fanúšikom Facebooku oznamujeme, že aktuálne informácie o nás môžete pozerať a zdieľať aj na FB pod názvom Duo FUN. Odkaz: www.facebook.com/DuoFUNna1/?fref=ts

prejsť na článok

Ako spravovať firemný Facebook a Instagram čo najefektívnejšie

Mať firemný Facebook a Instagram už nie je len konkurenčná výhoda, ako kedysi. Dnes je to doslova nutnosť. Aj keď je v tomto smere mnoho firiem stále skeptických. Sociálne siete však denne navštevujú milióny ľudí. To znamená milióny potenciálnych zákazník

prejsť na článok