Vĺčikova cesta domov recenzia: Príbeh o malom vĺčikovi na ceste dospievania

Po knihách ako Veľryba, čo chcela viac a Lev v srdci sa spisovateľka Rachel Brightová a ilustrátor Jim Field, vracajú s novou detskou knihou s názvom Vĺčikova cesta domov. Zatiaľ, čo predchádzajúce knihy nás vzali do podmorského sveta alebo do srdca africkej savany, tentoraz sa našou destináciou stávajú zasnežené vrchy a pláne ďalekého severu. Na prvý pohľad sa môže zdať, že Vĺčikova cesta domov nemá až tak vymedzené poslanie ako jeho starší knižní súrodenci. Prvotná myšlienka knihy, aby sa človek (v tomto prípade vlčie mláďa) nespoliehal sám na seba, vyznieva z príbehu minimálne rôznorodo. Najmä, ak vezmeme do úvahy, že Samka rodičia zanechajú svojmu osudu niekde uprostred zimnej víchrice. No pri pozornejšom čítaní nájdeme množstvo interpretácií, z ktorých azda najsilnejšie vyznieva téma dospievania. Ako už bolo spomenuté, hlavným hrdinom zimného príbehu je nebojácny vĺčik Samko. Samka nič nerozhodí. Samka je všade počuť. Samko je sám vo svojich očiach „veľký a mocný“. Nie nadarmo nám hneď prvá ilustrácia odhaľuje Samka na čele vlčej svorky. To sa mu to zavýja do diaľky. To sa mu to skáče na korisť. To sa mu to odvážne vedie, po tom čo svorke obsadí obydlie ľadová medvedica s mláďatami, keď má Samko neustále rodičov za pätami. Ostatné mláďatá sa síce na Samkovi zabávajú, no jeho rodičom do smiechu veľmi nie je. Skôr im po hlave behá, čo z toho ich malého Samka vyrastie. Možno aj preto ho nakoniec v tej zimnej víchrici nakoniec tak trochu nechajú. Ale aby sme z celej rozprávky neurobili hneď sociálnu drámu, predstavme si, že ide len o akýsi test. Rodičmi vedome vytvorenú cestu nástrah, ktorá má za cieľ jediné – vychovať Samka. Vĺčikova cesta domov obsahuje okrem jasných tém priateľstva a rodiny aj oveľa zaujímavejšiu tému dospievania. Akonáhle sa Samko ocitá sám, jeho odvaha odchádza tiež. Zrazu nachádzame Samka takého, akého ho môžeme vidieť na obálke knihy. Ustráchané mláďa vyšliapavajúce si svoj vlastný chodníček v snehu. Akonáhle si čitateľ uvedomí túto podstatnú myšlienku knihy, zrazu sa z Vĺčikovej cesty domov stáva oveľa zaujímavejšie dielo. Pretože inak sú celé témy priateľstva a rodiny, tak trochu mimo celého rozprávania. Veď ako sa môžeme baviť o téme rodiny, v príbehu, kde vlastný rodičia nechajú svoje vlastné mláďa napospas osudu? V tomto ohľade rodina nehrá zvlášť extra úlohu. Je to práve absencia rodiny, ktorá je vo finále podstatná. A tým sa kniha stáva oveľa otvorenejšou a diskutabilnejšou. A ako je známe, dielo vyvolávajúce diskusiu a rôzne interpretácie, je už len z tohto jednoduchého dôvodu, tak trochu dobré. Vĺčikova cesta domov má podobne ako predchádzajúce knihy tvorivej dvojice Brightová/Field veršovaný text a veľmi pekné ilustrácie. Čo sa veršovaného textu týka, v určitých momentoch je celkom krkolomnej povahy, dokonca by som povedal krkolomnejšej, než zvyčajne, ale to nechám skôr na básnicky ladených čitateľoch. Ilustrácie sú podľa očakávaní opäť pôvabné. Ich zimná atmosféra lahodí oku, čo sa dá povedať aj o všetkých zvieratkách a rôznych výkyvoch počasia. Samozrejme, ak by človek chcel, môže knihu pokojne čítať ako príbeh o tom, ako sa v zlých časoch treba obklopovať rodinou a priateľmi. Dokonca si myslím, že toto je hlavná podstata celej knihy. Ale domnievam sa, že oveľa zaujímavejšie sú jej vedľajšie témy. Originálny názov: The Way Home For Wolf Autorka: Rachel Brightová Ilustrátor: Jim Field Počet strán: 32 Vydavateľstvo: Tatran, 2022 Preklad: Jana Báliková The post Vĺčikova cesta domov recenzia: Príbeh o malom vĺčikovi na ceste dospievania appeared first on Arty film&book.

Bezpečne na ceste

Na ceste si dávaj pozor, cesta nie je park, nech to vedia všetky deti, prečo je to tak !

Qoocam 8K recenzia

Toto bola naša prvá 360° kamera, s ktorou sme pracovali. S ňou sme sa dostali do sveta 360° videa na základe odporúčaní vysokej kvality obrazu. Používame ju už viac ako rok, a preto si vieme dovoliť napísať článok: Qoocam 8K recenzia. Porovnanie tejto kam

Insta360 One R recenzia

Či už zvažujete kúpu tejto kamery alebo si len rozširujete obzory, prinášame vám naše skoro ročné skúsenosti s použitím tejto zaujímavej a dizajnovo jedinečnej kamery. Kde sme doteraz videli modulárnu kameru? V takomto rozsahu ja osobne nikde. Poďme sa na

Putovanie po Svätojakubskej ceste bolo v minulosti aj otázkou prestíže reportáž na TA3

V najnovšej reportáži o Svätojakubskej ceste od televízie TA3 sa dozviete, ako vznikla tradícia putovania do Santiaga de Compostela, prečo ju ľudia absolvovali v minulosti a prečo sa moderní pútnici k tejto nádhernej kresťanskej tradícii opäť vracajú aj d

Výstava fotografií o Svätojakubskej ceste v Bratislave

Milí pútnici a priatelia Už dnes (20. januára 2022) začína výstava fotografií o Svätojakubskej ceste v Bratislave, ktorú sme organizovali v spolupráci so Španielskym veľvyslanectvom a Institutom Cervantes. Môžete sa tešiť na množstvo prekrásnych fot