V kaviarni Kúpeľného domu vytvárame pohodu a pocit bezpečia

Žaneta Poliaková je súčasťou nášho tímu už krásnych 26 rokov. V kaviarni Kúpeľného domu víta kúpeľných hostí a tým, čo sú u nás prvý krát, pomáha ľahšie sa zorientovať v prostredí a plánovaných procedúrach. No to pravé jadro jej pracovnej náplne je vytvárať znamenitú kúpeľnú atmosféru pohody a oddychu. O jej vnímaní kúpeľného prostredia, ako aj o tom, čo všetko sa dozvie pri rozhovoroch s hosťami na káve sme sa dozvedeli v rozhovore s ňou, ako inak, na kávičke v Kúpeľnom dome. Aké boli Vaše začiatky v Kúpeľoch Sliač? Začínala som ešte v Tatre, v roku 1997, vtedy boli v prevádzke všetky budovy a v kúpeľoch bol okrem pokoja aj príznačný kúpeľný ruch. Po dvoch materských dovolenkách som sa vrátila do hotela Palace, a následne tu, do kaviarne Kúpeľného domu, kde som od roku 2009. Ste 14 rokov na jednom pracovisku, nie je to už dlho? Na každom pracovisku je vždy niečo nové. U nás je však najdôležitejší kolektív, pretože základom akýchkoľvek poskytovaných služieb je komunikácia medzi klientmi a personálom. Tie roky preto vôbec nevnímam. V Balneoterapii som sa vyslovene našla. Rutinu nepoznám, keďže sa tu menia hostia, ktorých treba usmerniť, uvítať, vysvetliť kde čo nájdu a najmä sa sústrediť na vytváranie chvíľ pohody, pri kávičke. Balneoterapia je miesto pohody, odpočinku pred alebo po procedúrach. A to má svoje charakteristické čaro. Ako sa dá vytvárať takáto pohoda? Nie je to len o mne, alebo o nás, kolegoch z personálu, aj keď tí sú podľa mňa najdôležitejší. Každý z nás sa snaží aby boli naši hostia čo najspokojnejší, aby sa k nám naozaj každý rok vracali. To vlastne od hostí počujem často, že sa sem vracajú aj kvôli nám, personálu, ktorý im vytvára práve ten pohodový zážitok z pobytu. Ďalšiu podstatnú rovinu vidím v tom, že sa súčasné vedenie kúpeľov snaží, aby si vracajú klienti našli vždy niečo nové, niečo pozitívne. Stav budov sa bez veľkej rekonštrukcie, ktorá nás čaká, nezmení. Ale z toho čo sa dá vylepšiť, sa snažíme vylepšiť. Náš riaditeľ je vždy iniciátorom pozitívnej zmeny a my sa k nemu veľmi ochotne pridávame. Častokrát sú to malé zlepšenia, vynovenia, ako napríklad teraz kúpeľne, kaviareň Palace Club či reštaurácia Galéria, ale podstatnú časť tvorí práve prozákazníky prístup – náš prístup, naša ústretovosť a komunikácia. Vnímajú hostia tieto malé zmeny pozitívne? Teraz tu boli manželia po roku a už mi povedali, že napríklad tá strava je zase lepšia, švédske stoly sú bohaté, izby vynovené, nové matrace, nové TV, sprchové kúty. Z toho mála čo si dokážeme dovoliť sa snažíme vytvoriť veľa a ľudia to naozaj vnímajú a radi sa sem vracajú. Nedá sa však určite vyhovieť každému. To určite viete z rozhovorov pri kávičke. V takej kaviarni sa človek asi dozvie veľa.. Určite áno, prebiehajú tu veľmi spontánne rozhovory. S klientmi čo sa už poznáme iba nadväzujeme na ich poslednú návštevu, ale veľmi rýchlo sa naladíme aj na nových hostí, to je značná časť ľudí. Avšak všetko, úplne všetko sa nastaví hneď prvým kontaktom, ktorý je nesmierne dôležitý. Pre nových hostí je Baleoterapia nepoznaným priestorom. Ja im pomáham sa udomácniť, vidím, ako naberajú istotu s poznávaním prostredia a už v ten prvý deň sa tu cítia bezpečne. A presne do takéhoto prostredia sa potom radi vrátia aj o rok. Aký prístup zo strany nielen Vás ale celého personálu hrá v tomto rolu? Prirodzenosť. Náš prístup nie je nútený, umenie prozákazníckej orientácie nepoznáme z nejakého školenia, nič také. Je to našou prirodzenosťou a keď to naši hostia od nás cítia, nastúpia na akúsi inú vlnu svojho očakávania. Charakter a vnútorné nastavenie definuje správanie človeka. Keď je prirodzený a dáva zo seba to čo cíti, a to je to pozitívne, tak aj iní ľudia sa napoja na túto energiu. Ja napríklad cítim, že som tu spokojná, a je to možno moje vyžarovanie toho, že som v tomto prostredí a v tomto kolektíve jednoducho prirodzená. Kolektív, všetky vzťahy ktoré tu máme sú rokmi budované a pestované. Naša súdržnosť sa prejavuje najmä pri väčších akciách, kedy sú všetky ruky potrebné a pomáhame všetci. Táto kolegialita vytvára veľmi dôležitý pocit bezpečia a istoty. Každé ráno preto chodím do práce s radosťou a nie napätím. Poznáme sa dlhé roky, ale aj medzi nami je to o prístupe – to čo vydáte, to zožnete. Zdieľajú s Vami hostia aj účinky liečebných procedúr? Veľmi často. Zvyčajne to začínajú na sebe pociťovať druhý týždeň a na ten tretí mi mnohí povedia: „Viete, mne už ani tá palička nie je moc treba!“ Každý si vie porovnať v akom stave prišiel a ako sa cíti. Netvrdím, ale že od nás odchádzajú hostia zdraví, ako keby mali vymenený kĺb alebo srdiečko, ale sami cítia pozitívny vplyv na svoje zdravie. Lebo tie procedúry sú skutočne silné. Častokrát sa cítia naši klienti až unavení, ale to je naozaj tým procesom liečby, ktorý tu prebieha. Veľa pacientov majú možnosť ísť inam, ale vyberú si Sliač, lebo u nás máme naozaj skvelé výsledky. Vedia tiež aké služby dostanú a veľmi si cenia aj prírodu. Prejsť si všetky tieto zákutia je pre každého obrovský zážitok. V lete je otvorené kúpalisko s našou liečivou vodou a keď sa aj niekto nekúpe, ide si tam oddýchnuť, lebo aj príroda má liečivé účinky. Kvetinovú výsadzbu máme u nás nádhernú, park je obrovským lákadlom pre všetkých našich hostí. Ako reagujete na prípadnú nespokojnosť, určite sa stretnete aj s tým.. Ľudia sa mi celkovo otvoria, nie len pri problémových témach. Všetko čo si povieme, však ostáva samozrejme tu. Človek musí byť dobre nastavený, aby vedel prijímať rôzne druhy komunikácie. Častokrát sa ten dotyčný človek ani nesťažuje, nechce radu, chce len vypočuť a ja to následne musím vypustiť ďalej. Je potrebné s tým vedieť pracovať a nechať to odísť. Je to dôležité pri akejkoľvek práci s ľuďmi. Ako potom oddychujete? Mám svoje rituály. Športujem, behávam, som zo Zvolena, päť krát do týždňa behám a dva dni mám na regeneráciu. Čítam, venujem sa rodine, chodíme na výlety. Som presvedčená, že rodina tiež musí dobre fungovať. Potom všetko funguje lepšie. Keď je človek spokojný, nemá úbytok energie a ani práca ho nezaťažuje, naopak teší sa do práce, je spokojný a môže to rozdávať ďalej. Čo by ste odkázali tým ktorí u nás ešte neboli, prečo by mali prísť Kúpele Sliač navštíviť? Aby prišli nielen v prípade, že majú zdravotné problémy, ale nech si prídu jednoducho oddýchnuť, načerpať energiu, ktorú táto príroda dáva a nech si to prídu hlavne užiť. Je tu dosť toho čo vidieť, celkovo aby bola spokojná ich duša, aby sami videli keď budú odchádzať ako sa budú cítiť. Je veľmi silná skupina ľudí, ktorí k nám chodia opakovane a presne vedia, čo im pobyt u nás dáva. Starajú sa o seba a z môjho pohľadu sú veľmi uvedomelí. Totiž, častokrát je to tak, že my ľudia čakáme na to až keď nás stopne choroba. A to môže byť zbytočne neskoro. Pri zdraví treba naozaj myslieť na prevenciu.

prejsť na článok

Dovolenka v Toskánsku v hoteli Cappelli s chutnou polpenziou pár minút od kúpeľného raja

Cena: 179 €Dovolenka v Toskánsku v hoteli Cappelli s chutnou polpenziou pár minút od kúpeľného raja

prejsť na článok

Kúpele Jáchymov pri Karlových Varov: Hotel Astoria *** s polpenziou a vstupom do kúpeľného centra.

Cena: 269 €Kúpele Jáchymov pri Karlových Varov: Hotel Astoria *** s polpenziou a vstupom do kúpeľného centra.

prejsť na článok

Pobyt pri Národnom parku Bukové hory a kúpeľného Egeru v Shube Zen Vendégház s raňajkami a detským ihriskom

Cena: 119 €Pobyt pri Národnom parku Bukové hory a kúpeľného Egeru v Shube Zen Vendégház s raňajkami a detským ihriskom

prejsť na článok

Kurz pre domácich baristov - Home barista v kaviarni Talks na Jesenského 4 v Starom Meste

Cena: 39 €Kurz pre domácich baristov - Home barista v kaviarni Talks na Jesenského 4 v Starom Meste

prejsť na článok

Luxusný Hotel Tyn Yard Residence **** priamo v srdci Prahy s raňajkami vo vedľajšej kaviarni a fľašou vína.

Cena: 79 €Luxusný Hotel Tyn Yard Residence **** priamo v srdci Prahy s raňajkami vo vedľajšej kaviarni a fľašou vína.

prejsť na článok