V čom sa líši copywriting od písania?

V čom sa líši copywriting od písania? O existencii copywriterov ste už možno počuli. No ich služby považujete za zbytočný prepych. Pár textov na web si predsa nevyžaduje extra zručnosti. Vec sa má takto chcete vyniknúť, vzbudiť záujem, vybudovať si klientelu a v ďalších rokoch nezapadnúť prachom? Dobré copy texty vám pomôžu. Pozrime sa spolu na to, v čom je copywriting iný a prečo „vedieť proste písať“ nestačí. Zdroj: pixabay.com Skôr než začneme… Rozseknime na úvod definíciu copywritingu. A to doslova. copy/writing = reklamný text/písanie Copywriting je teda v skratke písanie reklamných textov. Jednoduché, nie? No áno, ale čo sú to tie reklamné texty a aký je ich cieľ?  Uveďme si príklad zo života.  Predstavme si novopečenú podnikateľku Mariku, ktorá sa práve nadšene pustila do výroby domácej bio kozmetiky. Má to však háčik bio kozmetika nie je v dnešnej dobe ničím prevratným a konkurenciou sa to len tak hemží. Čo naša Marika potrebuje:  dostať svoju značku do povedomia verejnosti,  zaujať a presvedčiť zákazníkov ku kúpe svojich produktov, vybudovať stálu klientelu,  posilňovať svoje postavenie na trhu.    Hneď na začiatok má k dispozícii dve silné online platformy web a sociálne siete. Rozhodne sa ich teda zaplniť textami. Ovláda gramatiku, veľa číta a má kreatívne myslenie, tak čo by sa mohlo stať? No práveže nič internetové vyhľadávače zostanú k jej webu slepé, asi ako priemerný chlap k hromade špinavého riadu.    Copywriting a jeho špecifiká Reklamné texty majú silu predávať. Ale len vtedy, ak budete rešpektovať ich pravidlá.  Predstavme si teraz profesionálneho copywritera. Ovláda gramatiku, má kreatívne myslenie, rád a veľa číta rovnako ako Marika. Okrem toho ale tiež dobre vie, akú úlohu môže zohrať vhodne zvolené USP, dokáže vyskladať zodpovedajúce persóny a zvoliť vhodný tone of voice. Vaše stránky naplní dômyselným, SEO optimalizovaným copy textom.  Túto záplavu cudzích slov som nepoužil preto, aby som na vás urobil dojem. Sú to reálne nástroje, ktoré majú z pekného textu spraviť text, ktorý sleduje vaše ciele. Najčastejšie pritom ide o vytvorenie takého článku, ktorý má byť pútavý a zrozumiteľný, a čitateľa má motivovať k ďalšej akcii. Zdroj: pixabay.com Kto je copywriter?  Copywriter sa živí písaním textov ich najväčšiu koncentráciu nájdete na rôznych webových stránkach. Klienti sa naňho obracajú spravidla vtedy, keď sa chcú viac zviditeľniť, upevniť svoje vzťahy so zákazníkmi či zvýšiť svoje zisky.  Medzi najčastejšie formy týchto textov patria PR články (alebo tiež články produktové), príspevky na blog a na sociálne siete či otextovanie webov. Nájdu sa aj takí, ktorí si poradia s kreatívnymi sloganmi alebo e-mailovými kampaňami, no a potom sú tu tí, ktorí sa venujú starému dobrému offline priestoru.    Copywriter sa zväčša môže pochváliť určitou mierou prirodzeného talentu. Ak však chce ponúkať služby na profesionálnej úrovni, nezaobíde sa bez ďalšieho vzdelávania.  Chce to:  vedieť pochopiť zákazníkovu osobnosť a jeho potreby,  dokázať sa naladiť na jeho vlnu a adresne sa mu prihovoriť,  rozumieť tomu, ako sa užívatelia na webe správajú, vyznať sa v správnej štruktúre textu,  poznať možnosti SEO optimalizácie,  bezchybne ovládať gramatiku, štylistiku a hru so slovami. Zdroj: pixabay.com  Čo hovorí prax Typický internetový užívateľ text očami len prebehne. Ak natrafí na beztvarú masu, zo stránky po pár sekundách odchádza. Aby bol text atraktívnejší, vyhrajte sa s jeho štruktúrou poslúžia vám odseky, podnadpisy, odrážky, zvýraznenia kľúčových častí a obrázky. Tvorba webových textov Vráťme sa teraz k Marike a jej rozbiehajúcej sa firme. Marika sa medzičasom rozhodla využiť služby copywritera. Ako by mohol vyzerať pravdepodobný priebeh tejto spolupráce?  Copywriter by v prvom rade s Marikou prebral charakter jej produktov a na základe toho vytypoval cieľovú skupinu, ktorá by o ne mohla mať záujem. Ďalej by sa určil spôsob vhodnej komunikácie, ktorý by mal potenciál presvedčiť zákazníkov ku akcii v tomto prípade ku nákupu.  Hotové texty by preto mali byť kombináciou psychológie, marketingu a kreativity. Nevtieravé, prirodzene znejúce, vzbudzujúce nadšenie, unikátne, pokrývajúce potreby a požiadavky svojich čitateľov. Marika si tak okrem iného zabezpečí pozitívnu zákaznícku skúsenosť, vďaka ktorej si vybuduje vernú klientelu, ktorá sa o ďalšie šírenie jej dobrého mena postará sama.  Zhrnutie  Znie to ako nonsens? Verte tomu, že správne zvolené slová majú skutočne veľký potenciál. Marketing bol predsa vždy z veľkej časti tvorený práve nimi či už na vás kričali z billboardov alebo vyhrávali z rádia a televízie. Online doba vám ponúka jedinečnú príležitosť ako sa presadiť, a to aj bez reklamných spotov v hlavnom vysielacom čase. Využite služby copywritera, ktorý vám pomôže.  Páčil sa vám článok? Nenechávajte si ho pre seba a zdieľajte ho ďalej. Príspevok V čom sa líši copywriting od písania? je zobrazený ako prvý na foxyidea.sk.

prejsť na článok

Prečo je copywriting dôležitý pre vašu SEO stratégiu

Prečo je copywriting dôležitý pre vašu SEO stratégiu Domov Novinky Preco je copywriting dolezity pre vašu SEO strategiu Dovoľte mi privítať vás prostredníctvom tohto ďalšieho článku do fascinujúceho sveta copywritingu. Je to miesto, kde sa slová menia na

prejsť na článok

Copywriting WoCo GO? Ako ti pomôže v podnikaní?

Už si počul o tom, že jednou z vecí, ktoré pri prome tvojho brandu budeš potrebovať je copywriting? Možno si sa doteraz mylne domnieval, že jeho cieľom je naplniť prázdne miesto na začínajúcej webke. Musíme ťa však vyviesť z omylu: nie je to celkom tak. A

prejsť na článok

LinkedIn Copywriting. Ako na posty, ktoré fungujú?

Z nášho minulého článku už vieš, aký potenciál má aktívny profil na LinkedIn. Vieš, že by si mal vybudovať kvalitnú sieť relevantnú tomu, čomu sa venuješ. Vieš dokonca aj to, na čo by si pri tvorbe svojho profilu nemal zabudnúť. Ak ale chceš využiť možnos

prejsť na článok

Strácate sa v pojmoch? Pozrite si marketingový slovník

Aby pre vás copywriting a marketing nebol „španielskou dedinou“, pridal som na svoj web copywriterský a marketingový slovník.

prejsť na článok

Ako píšem, ako bývam, ako to mám so sebauvedomovaním

Sedím na gauči a píšem svoju ďalšiu knihu. Nie je príliš štandardné, aby mal spisovateľ rozpísaných viacero kníh. Vraj by som mala byť sústredená na tú, ktorú práve píšem, byť absolútne prepojená s mojími postavami a presne vedieť, ktorá má kedy a čo vo s

prejsť na článok