USPÁVANKARadka HrabovskáInštalácia Uspávanka od vizuálnej umelkyne Radky Mončekovej Hrabovskej sa venuje na prvý pohľad téme materstva. Práve táto téma sa prelína jej tvorbou rôznymi spôsobmi, ako aj rozličnými médiami, ktoré využíva intuitívne na podporenie idey. Nie je tomu inak ani pri tomto diele. Ako už bolo naznačené, Radka pracuje s témou rodičovstva zámerne, keďže sama je matkou a svoju kreativitu a umenie využíva aj pri deťoch. V tomto diele sa prostredníctvom materiálov, ale aj dotvorených kusov oblečenia, zamýšľa nad strachom rodiča, ktorého deti prichádzajú do konfrontácie s vojnou. Pomocou osobných predmetov, ako sú biele košieľky jej detí, vytvára univerzálnu symboliku nevinnosti a detstva. Do tej zasahuje čiernou potlačou, ktorá je reprodukciou kresby jej syna. To síce pôsobí hravo a naivne, no motív napriek tomu nesie silné významové roviny. Výklady obohacuje aj o čierne krajkové šaty ako výraz smútku žialiacej ženy nad osudmi nielen svojich detí, ale aj drahej rodiny. Rozličnosť materiálu možno vidieť aj na využití gázy, ktorá je takmer transparentná, avšak vrstvením získava na viditeľnosti. Z týchto vrstiev skladá pomyslenú knihu, ukladá a zachytáva dôležité momenty, spomienky a tak tvorí akúsi kroniku. Ďalšou vrstvou samotného materiálu je jeho využitie. Gáza sa totiž využíva aj v zdravotníctve na zastavenie krvácania či na ošetrenie zranení, rovnako aj na vojnovom fronte. V neposlednom rade sa autorka cez osobné predmety, ale aj cez ich spôsob inštalácie snaží poukázať na hĺbku smútku, ale aj problém, ktorému v dnešnej dobe čelíme, či už aktuálnou situáciou v susednom štáte, alebo cez prežité príbehy z minulosti. Samotná téma strachu, smútku alebo odchodu detí na vojnu sa prelína aj slovenským folklórom či poéziou. Radoslava svojim citlivým narábaním so symbolikou objektov, materiálov či farieb píše vizuálny „epitaf“ o živote z pohľadu matky, ktorá život dáva, a vnútorne plače, kedykoľvek sa život nezmyselne berie.Rakda Mončeková Hrabovská je vizuálna umelkyňa s presahmi cez rôzne médiá, od maľby cez grafiku až po inštalácie. Absolvovala množstvo sólových a skupinových výstav na Slovensku, ale aj v zahraničí. Lívia Gazdíková / kurátorkaProjekt a chod Galérie Výklad na rok 2022 z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Po viac ako 20-tich rokoch pôsobenia na trhu sme nielen pristúpili k zmene dizajnu eshopu, uvedeniu nových možností platieb kartou, ale aj k zmene farieb, loga a celkovej vizuálnej identity. Nová identita prezentuje ako hodnoty spoločnosti, tak i jej roz
prejsť na článokByty PINIA predstavujú nadčasové rezidenčné bývanie v Martine, ktoré splní podmienky aj toho najnáročnejšieho kupcu. V Lightwell vieme, že dobrá prezentácia spočíva v detailoch, ktoré spoločne tvoria úspešný finálny výsledok. Preto sme všetky naše skúseno
prejsť na článokStrojové videnie v stavebníctve? Systémy vizuálnej kontroly začínajú nachádzať uplatnenie v stále nových odboroch. Minule sme predstavili 3D skenovací systém na reklamné a marketingové účely. V tejto prípadovej štúdii priblížime využitie kamerového systém
prejsť na článokFiremné autá sú v našej spoločnosti mimoriadne dôležité. Denno-denne ich používame na navštevovanie našich klientov, ktorí majú svoje predajne po celom Slovensku. Je tak veľká pravdepodobnosť, že ste ich na cestách stretli už aj vy. Po novom však majú atr
prejsť na článokZariadenie kuchyne s obývačkou a jedálňou môže byť niekedy oriešok. Sú to totiž funkčne úplne odlišné priestory, ale keďže sú dispozične prepojené, vyžadujú si určité zladenie aj po vizuálnej stránke. Výhodou v tomto prípade je, že kuchyňa je trošku skryt
prejsť na článok