SAP BTP: ADMINISTRÁCIA

V ďalšom dieli nášho BTP mini seriálu sa budeme venovať administrácii tejto platformy. Kedže pri BTP nehovoríme o jednoduchom samostatnom servise, ale o platforme združujúcej celú škálu samostatných, ale aj pridružených servisov, aplikácií a prepojení, aj adminstrácia tejto platformy je rozsiahla a má k dispozícii viacero nástrojov a spôsobov pre správu. VŠETKO TO ZAČÍNA NOVÝM ÚČTOM Administrácia pre nás v FPT neznamená len vstup do „rozohratého zápasu“, a teda prebratie správy existujúcich účtov a servisov (to flexibilne zvládame samozrejme tiež), ale začíname so zákazníkom od úplného začiatku – pri vytváraní prvotného účtu od poskytovateľa (SAP), zadefinovaní potrebných atribútov a rozplánovaní celej štruktúry. Tento tzv. Onboarding nového zákazníka zahŕňa: nastavenie globálneho účtu, vytvorenie a nastavenie podúčtov, nasadenie zabezpečenia účtov, správu užívateľov a členov, biznisovo orientované potreby – kvóty. KAŽDÝ ADMIN MUSÍ MAŤ SVOJ TOOL V BTP ich používame niekoľko, ale hlavným nástrojom BTP administrátora je SAP BTP Cockpit. Pre naše „daily operation“ používame práve tento nástroj. Kedže využíva webové rozhranie a obsahuje prepracovné GUI, práca s ním je jednoduchá a vskutku intuitívna (hovorím po troch rokoch zvykania si a množstva zásadných updatov funkcionality ). V Cockpite vytvárame účty/podúčty/priestory, pridávame nových užívateľov a následne im priraďujeme oprávnenia, nastavujeme verifikácie, vytvárame prepojenia na backend (či už on-premise systémy alebo databázy uložené v cloude), priradzujeme servisy a inštalujeme inštancie a aplikácie, aktualizujeme a pridávame certifikáty. Ďalším najpoužívanejším nástrojom je CLI Command Line Interface. Rozhranie príkazového riadka je možné použiť na vytváranie alebo aktualizáciu podúčtov, správu autorizácie a prácu so službami a servismi. Ide o alternatívu ku SAP BTP Cockpitu pre všetkých používateľov, ktorí radi pracujú v termináli alebo chcú automatizovať operácie pomocou skriptov. Pre interaktívnych používateľov je tu prihlásenie cez SSO, automatické dopĺňanie príkazov, ako aj niekoľko interaktívnych príkazov s výzvami. Verzia pre BTP globálny účet: Verzia pre konkrétne prostredie v rámci BTP – Cloud Foundry CLI: Nakoniec spomeniem ešte možnosť použitia API pomocou SAP API Management: Aplikačné programové rozhranie alebo API je rozhranie poskytované aplikáciou na interakciu s inými aplikáciami. Rozhrania API špecifikujú, ako si softvérové programy dokážu navzájom vymieňať informácie, aj keď sú navrhnuté a prevádzkované rôznymi organizáciami. VŠETKO JE PREPOJENÉ Ako som na začiatku spomínal, na BTP platformu sú naviazané ďalšie „sekcie“, ako napríklad: Cloud Connector, S/4 HANA cloud, on-premise SAP HCM System, SAP Analytics Cloud, Succesfactors, Integration Suite (SAP CPI – PI/PO). Preto denne komunikujeme, spolupracujeme s inými oddeleniami spravujúcimi komponenty a servisy, ktoré nie sú priamo súčasťou BTP (rozumej správa v rámci jednej konzoly – cockpitu). Keďže však všetko spadá pod jednu platformu, sekcie sú prepojené cez rôzne konektory a rozhrania, ktoré vytvárajú vzájomnú koexistenciu. Predchádzajúci článok: Úvod do SAP BTP. Príspevok SAP BTP: ADMINISTRÁCIA zobrazený najskôr Fpt Slovakia.

prejsť na článok