PRVÝ DOJEM I.

“Prvý dojem je posledný dojem” alebo “Nedostaneš druhú šancu urobiť prvý dojem”. Porozumieť ostatným v sociálnej interakcii nie je ľahké – každý nový človek, ktorého stretneme, môže byť zdrojom nejednoznačných informácií. Keď sa však s niekým stretneme prvýkrát, často rýchlo usúdime, či sa nám ten človek páči alebo nie. A robíme hodnotenia založené na rýchlych pozorovaniach trvajúcich menej ako pol minúty, niekedy len zlomok sekundy. Neurovedci nahliadli do mozgu, aby zistili prečo. Keď sa s niekým stretneme a máme obmedzené podnety na vyhodnotenie, zapájajú sa oblasti mozgu zodpovedné za emócie, motiváciu a správanie. Mozog počas týchto spoločenských stretnutí rýchlo triedi a analyzuje a ponúka konečné skóre – prvý dojem. Keď stretneme nového človeka, náš mozog vykoná tisíc výpočtov: ste niekto, komu sa chcete priblížiť alebo vyhnúť, ste dôveryhodný, kompetentný, sympatický? A tak si ľudia o vás vytvárajú prvé dojmy ešte predtým, ako otvoríte ústa. Môžno ešte predtým, ako sa predstavíte. Vedomosti a znalosti sú síce naša sila a prednosť, avšak samotný výzor človeka to môže ľahko prekonať . Prvý dojem môže byť taký silný, že preváži nad poznaním. Tých pár sekúnd , kedy sa utvorí, dominuje mnohokrát nad tým, čo vieme. Prvý dojem si vytvárame na základe rôznych podnetov, fyzického vzhľadu, neverbálneho správania a verbálnej komunikácie a môže mať prekvapivo trvalý vplyv na náš postoj a správanie. Je viac ovplyvnený neverbálnymi podnetmi ako verbálnymi. Neverbálne podnety ako výraz tváre, mimika, gestá majú štyrikrát väčší vplyv na prvý dojem než to, čo hovoríme. Napríklad rýchle úsudky ľudí o schopnostiach politika, založené výlučne na jeho vzhľade, môžu predpovedať jeho úspech vo voľbách, aj keď nevieme, či má kvalifikáciu alebo skúsenosti v danej oblasti. Tieto dojmy, ktoré urobíme v zlomku sekundy, nie sú náhodné; máme tendenciu zdieľať ich všetci. Ale to ich nevyhnutne nerobí správnymi. Najrýchlejší prvý dojem si robíme o dôveryhodnosti človeka, a to vraj do 100 milisekúnd. A tak silné podanie ruky a asertívny pozdrav nemusí byť najlepší spôsob, ako urobiť dobrý prvý dojem, pretože ľudia reagujú pozitívnejšie na niekoho, kto pôsobí dôveryhodne, nie sebavedome. Tak sa prvý dojem stáva dosť dôležitým, pretože môže výrazne ovplyvniť to, ako vás ostatní vnímajú a ako s vami komunikujú. Nemusí byť vždy presný a preto je dôležité dať ľuďom šancu. Na druhý dojem.

prejsť na článok

Čo je parciálny lak a prečo by ste ho mali použiť aj na vašej vizitke?

Vizitky s parciálnym lakom sú skvelým spôsobom, ako na svoje vizitky pridať jedinečný a pútavý prvok.Parciálny lak je technika, ktorá zahŕňa nanášanie číreho, lesklého povlaku len na určité oblasti karty, ako sú logá, obrázky alebo texty. Táto technika mô

prejsť na článok

Predávate nehnuteľnosť? Tu je pár tipov, ako ju pripraviť na obhliadky

Pri predaji nehnuteľnosti je kľúčové uvedomiť si, že prvý dojem je často rozhodujúci. Potenciálni kupujúci si zvyčajne urobia názor na nehnuteľnosť už počas prvých minút obhliadky. Preto je nevyhnutné, aby bol váš dom alebo byt v najlepšom možnom svetle.

prejsť na článok

Ahoj svet!

Vitajte vo WordPress. Toto je váš prvý článok. Upravte ho alebo zmažte a začnite písať! Príspevok Ahoj svet! je zobrazený ako prvý na ArtLuk.

prejsť na článok

Ahoj svet!

Vitajte vo WordPress. Toto je váš prvý článok. Upravte ho alebo zmažte a začnite písať! Príspevok Ahoj svet! je zobrazený ako prvý na MV Accounting.

prejsť na článok

Ahoj svet!

Vitajte vo WordPress. Toto je váš prvý článok. Upravte ho alebo zmažte a začnite písať! Príspevok Ahoj svet! je zobrazený ako prvý na Apartman Sielnica.

prejsť na článok