Prijímanie dieťaťa do zariadenia MŠ sa riadi § 5 ods. 14 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších prepisov. Bližšie podrobnosti o prijímaní detí do MŠ ustanovuje § 3 vyhlášky Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 306/2008 Z.z. o materskej škole v znení neskorších predpisov. Výnimkou by nemali byť ani deti so zdravotným znevýhodnením, pretože aj oni sú vzdelávateľné a potrebujú byť začlenené do kolektívu rovnako ako deti zdravé. Podľa § 59 ods. 5 školského zákona o prijatí dieťaťa so zdravotným postihnutím rozhoduje riaditeľ MŠ po vyjadrení: PRÍSLUŠNÉHO ZARIADENIA VÝCHOVNÉHO PORADENSTVA A PREVENCIE a VŠEOBECNÉHO LEKÁRA PRE DETI A DORAST ak ide o dieťa so zmyslovým a telesným postihnutím, vyjadrením príslušného odborného lekára. V prípade neprijatia dieťaťa do materskej školy neexistuje žiaden právny predpis pre zákonných zástupcov ako postupovať keď nesúhlasia s rozhodnutím riaditeľa MŠ alebo ŠMŠ (viac www.minedu.sk - Prijímanie detí na pred-primárne vzdelávanie v materskej škole – aktualizácia, vypracované podľa právneho stavu platného k 30.11. 2017). Ak sú deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami prijaté, zaraďujú sa do tried alebo do samostatných tried pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (§ 28 ods. 8 veta druhá školského zákona). O zaradení dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami rozhodne riaditeľ na základe: A: odporúčania všeobecného lekára pre deti a dorast B: školského zariadenia výchovného poradenstva a prevencie informovaného súhlasu zákonného zástupcu. Počet detí v triede môže byť znížený najviac o dve za každé dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Maximálny počet zaradených detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v jednej triede sú dve (§ 28 ods. 11 školského zákona). Problém v prijímaní detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami je často-krát z dôvodu nízkej kapacity MŠ, nevhodných personálnych, priestorových, materiálnych a iných podmienok. Viac o príčinách, problémoch v prijímaní detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami sa dozviete v TOMTO článku: Majú všetky deti rovnaké šance? Ak počas vzdelávania dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami riaditeľ MŠ alebo príslušné školské zariadenie výchovného poradenstva a prevencie zistí, že vzdelávanie začleneného dieťaťa nie je na prospech začlenenému dieťaťu alebo deťom, ktoré sú účastníkmi výchovy a vzdelávania, navrhne po písomnom súhlase zriaďovateľa MŠ a písomnom súhlase príslušného zariadenia výchovného poradenstva a prevencie zákonnému zástupcovi iný spôsob vzdelávania dieťaťa. Ak zákonný zástupca nesúhlasí so zmenou spôsobu vzdelávania svojho dieťaťa, o jeho ďalšom vzdelávaní rozhodne súd (§ 28 ods. 13 školského zákona).
Prihlasovanie detí so zdravotným znevýhodnením do bežných škôl: - rodičia pri zápise uvedú, že ide o dieťa so zdravotným znevýhodnením a doložia správu od lekára. - v prípade NKS správu od logopéda/klinického logopéda, v ktorých starostlivosti bolo di
prejsť na článokZoznam vecí potrebných pri vstupe do materskej školy
prejsť na článokTermín a miesto podávania žiadostí pre nasledujúci školský rok zverejní riaditeľ každej materskej školy, špeciálnej materskej školy po dohode so zriaďovateľom spravidla: - od 15. februára do 15. marca (budova materskej školy, budova špeciálnej materske
prejsť na článokNa našich stretnutiach s klientskými rodinami sa často stretávame s tým, že si mýlia pojmy asistent pedagóga a osobný asistent. Prinášame Vám krátke vysvetlenie toho, aká je úloha každého z nich pre zdravotne znevýhodnené dieťa. Ak má ťažko zdravotne po
prejsť na článokŠkoláci: Rodič môže svojím rozhodnutím ospravedlniť žiaka základnej a špeciálnej základnej školy, strednej školy a špeciálnej strednej školy na 5 po sebe idúcich vyučovacích dní (víkendy a sviatky sa nepočítajú) aj z dôvodu ochorenia. Pri absencii viac
prejsť na článok