Obchod + Marketing = Obchodný marketing Ak ste podnikateľ, je logické, že chcete, aby váš marketing podporoval nové obchodné príležitosti a prispieval ku generovaniu reálnych potenciálnych zákazníkov. Obchodný marketing je marketing zameraný na obchod. Pokrýva tú časť marketingu, ktorá sa na podpore obchodu aktívne podieľa. Je s obchodom úzko prepojený a tento vzájomný vzťah je základom spoločného úspechu. V B2B prostredí je veľmi žiaduce, alebo dokonca nevyhnutné, aby bol marketing firmy prepojený s obchodnými aktivitami. Obchodný marketing býva často nosnou časťou celkového marketingu firmy. Obchod a marketing sa prepájajú prostredníctvom obchodno-marketingovej stratégie. Tak že každá firma, ktorá aktívne obchoduje, by mala mať stanovenú svoju obchodno-marketingovú stratégiu, teda stratégiu, zameranú na zvyšovanie predaja. Čo je cieľom obchodného marketingu Cieľom obchodného marketingu je podporovať a pripravovať obchodné príležitosti. Sofistikovane sa zapája do celého predajného cyklu. Čím tesnejšie komunikuje a spolupracuje s obchodníkmi, tým presnejšie sú jednotlivé marketingové aktivity nastavené, sú osobnejšie a účinnejšie. Vziať do úvahy správanie zákazníkov, prispôsobiť mu formy spracovania informácií a tiež kanály, ktorými sa informácie k zákazníkovi dostanú, je dobrá cesta ako si vytvoriť svoje publikum. Ak si obchod a marketing vo firme žijú každý svojim životom, vzácne informácie o zákazníkoch sa nepretavia do komunikácie s nimi. Firmy tak často opakujú rovnaké chyby, hoci účinnejšie a často aj lacnejšie by bolo robiť niečo iné. Je to škoda, pretože každý zákazník potrebuje niečo iné, na niečo iné reaguje, alebo je pre neho dôležité. Treba použiť také postupy a informácie, v ktorých sa nájde a identifikuje s nimi svoju predstavu. V rámci obchodného marketingu sa mapuje situácia medzi potenciálnymi zákazníkmi. Podrobne sa analyzujú všetky možnosti a lokalizuje sa priestor vhodný pre priamu komunikáciu. Paralelne s týmto sa tvorí odborný obsah. Zákazník má k dispozícii informácie o riešeniach a možnostiach, ktoré sú ľahko dostupné a preštuduje si ich. Zaujímavú odbornú službu vníma ako bonus k svojej práci, rád sa k nej vráti a ocení ju. Zamyslieť sa nad zákazníkmi do hĺbky sa vyplatí Analýza potenciálnych zákazníkov a identifikácia príležitostí s najväčším potenciálom stojí vždy za námahu. Taktiež návratnosť každej marketingovej investície hrá v celom procese významnú úlohu. Je potrebné zvoliť správny pohľad na každú uskutočňovanú aktivitu. V niektorých prípadoch, obzvlášť v B2B marketingu, je napríklad dôležité „byť vidieť“. Je to fenomén, ktorý sa môže javiť ako nejasný krok, ale ak zákazníci a partneri nemajú s firmou a značkou priamy kontakt, stráca sa z ich povedomia a z trhu. Mnohé obchodné príležitosti sú zjavné, stačí sa len zamyslieť Popri premyslených, plánovaných a aktívne realizovaných krokoch je dôležité zisťovať zásadné informácie rozvíjajúce predaj. Spätná väzba a dôsledné vyhodnotenie každej aktivity napomáha budúcim predajom. Ak sa informácie správne vyhodnotia a následne pretavia do následných marketingových aktivít, vzniká veľká šanca, že nešliapnete vedľa. Nestratíte niť. Marketing bude vedieť, čo má robiť a hlavne prečo to robí a obchodník bude mať jasnú predstavu a plán čo bude nasledovať, na čo sa pri obchode zameria, čo môže fungovať v danej situácii u zákazníka viac alebo čo nebude fungovať vôbec. Je to veľmi jednoduché, podmienkou je spolupráca a vzájomné pochopenie informácií a cieľov. Efektívny B2B marketing udržiava pozornosť zákazníka a buduje s ním intenzívny vzťah. Odbornosť a dôvera v ňom hrá dôležitú úlohu. Spôsoby ako sa k zákazníkom priblížiť a vytvárať tak nové obchodné príležitosti stoja za to, aby ste o svojich obchodno-marketingových aktivitách premýšľali v širšom kontexte. Ak je obchodný marketing presne to, čo vy očakávate od svojho marketingu, tak možno nastal čas urobiť zmeny a podniknúť nové kroky. Obchodný marketing je naša priorita. Aktívne ho zavádzame u našich zákazníkov v rámci outsourcingu marketingu alebo ho vysvetľujeme v rámci workshopov a branstormingov. Ak máte záujem o obchodný marketing, kontaktujte nás telefonicky 0905 934 621 , alebo nám pošlite e-mail: [email protected] Ďalšie články z blogu: Outsourcing marketingu pre B2B firmy 4 rýchle tipy na vytvorenie prípadovej štúdie Príspevok Obchodný marketing v praxi zobrazený najskôr Outsourcing marketingu a marketingové poradenstvo.
Ponúkame na prenájom obchodný priestor v centre Trnavy Obchodný priestor bývala Slovenská reštaurácia sa nachádza na ul. Orolská a pozostáva z hlavného priestoru, ktorého výmera je 99 m2 + kuchyňa a zázemie o výmere 81 m2. Celková výmera priestoru
prejsť na článokPre bratislavskú spoločnosť Lightstorm sme spracovali komplexný obchodný plán. Spoločnosť sa zaoberá prevádzkou datacentra kategórie Tier III. pre inštitucionálnych klientov ako sú banky, telekomunikačné spoločnosti, IT spoločnosti a iné.. Viac: www.lig
prejsť na článokEmail marketing využíva elektronickú poštu ako prostriedok priamej komunikácie s publikom. Správny email marketing vytvára jednu z najvyšších návratov investícii. Viete, ako ho využiť naplno? Pozrite sa, prečo je email marketing dôležitý zlepšuje vzťah
prejsť na článokVíkendová sobota patrila priamemu prenosu z konferencie Sieťový & Multi level marketing. Bolo to pre nás niečo nové a zaujímavé. Všetko však technicky zvládnuté a už teraz sa tešíme na II, ktorá bude 2x väčšia : ). The post Sieťový Multi level ma
prejsť na článokCelý víkend patril priamemu prenosu z konferencie Sieťový & Multi level marketing II. Prvý krát sme použili nové, dlaľkovo ovládané PTZ videokamery a dopadlo to na výbornú. Aby to nebolo celkom také jednoduché, tak prezentáciu od prednášajúceho sme na
prejsť na článok