Professional networking na LinkedIn (networking on LinkedIn) je miesto a spôsob ako sa spojiť s profesionálmi v tvojom odbore, kde sa dozvieš o pracovných príležitostiach a rozšíriš si znalosti z tvojho odvetvia. LinkedIn Slovensko zatiaľ len objavuje, využi preto túto príležitosť! Ako funguje LinkedIn profil pre študentov? Network on LinkedIn môžeš využiť efektívne tak, že si vytvoríš užitočné spojenia s aktuálnymi alebo bývalými spolužiakmi, môžeš kontaktovať kolegov profesionálov či prechádzať zoznamy pracovných pozícií podľa miesta a pracovnej oblasti pre budúcu spoluprácu s firmami. Je to príležitosť ako si nájsť prácu cez LinkedIn a naštartovať svoju profesionálnu kariéru napríklad už počas štúdia na vysokej škole. Základom je správne vyplnený profil s fotografiou a nezabudni ani na motto na LinkedIn. Vytvor network na LinkedIn Ak si vo vodách LinkedIn-u nový, okrem pár známych pravdepodobne nemáš mnoho kontaktov. A to je problém. Networking LinkedIn je podstatou tejto sociálnej siete. Na dobrý rozbeh ti preto poslúžia aj „štartovacie“ kontakty. Sociálna sieť na LinkedIn je navrhnutá aj pre podnikateľskú komunitu na vytváranie LinkedIn business networking. Cieľom tejto network LinkedIn komunity je umožniť registrovaným členom vytvárať a využívať sieť kontaktov, ktorí sa navzájom poznajú a profesionálne si dôverujú. Vytvor LinkedIn business networking LinkedIn profil firmy, alebo aj stránka spoločnosti (LinkedIn company profile) na tejto sieti, slúži na online prezentáciu značky a podnikateľských aktivít firmy. Celkovo LinkedIn business networking je nástrojom a platformou pre firmy, ktoré chcú nadviazať kontakt s inými profesionálmi. Je to príležitosť pre firmy spojiť sa s podobne zmýšľajúcimi jednotlivcami a potenciálnymi klientmi, rozšíriť svoj dosah a etablovať sa ako lídri vo svojom odvetví. Ide o možnosť spájať sa s inými profesionálmi a skupinami. Ako majiteľ firmy sa môžeš spojiť s inými profesionálmi v tvojom odvetví, potenciálnymi klientmi a dokonca aj konkurentmi, aby si vybudoval vzťahy a rozšíril tvoju sieť LinkedIn professional networking. Ako firma môžeš používať networking LinkedIn na zdieľanie obsahu, ako sú blogové príspevky, novinky z odvetvia IT a aktualizácie o tvojej spoločnosti. To ti môže pomôcť etablovať sa ako myšlienkový líder v tvojom odvetví a prilákať potenciálnych klientov alebo partnerov. Využitie reklamy a LinkedIn marketingu možno použiť na zacielenie na konkrétne publikum na základe pracovnej pozície, odvetvia a lokality. Ako firme ti to môže pomôcť osloviť tých správnych ľudí a propagovať tvoju značku, produkty alebo služby ako ponuky práce a podobne. LinkedIn a marketing Ak si firma alebo jednotlivec využívaj LinkedIn profile marketing a propaguj svoj profil. Hľadaj špecificky cielených zákazníkov a spojenia. Rozširuj svoj e-mailový marketingový zoznam. Používaj sponzorované aktualizácie. Uverejňuj vysokokvalitný obsah. Premýšľaj ako sa stať virálnym. Daj svojim zamestnancom tvár. Pripoj sa k skupinám a zostaň aktívny. Používaj sponzorované aktualizácie. Vytvor si vlastnú LinkedIn skupinu. Daj si záležať na stránke tvojej spoločnosti. Vyplň súhrnnú časť vo vlastnom profile firmy. Začni tvoriť LinkedIn networking a buduj vzťahy. Vytváraj a zdieľaj hodnotný obsah súvisiaci s tvojou odbornosťou alebo odvetvím na platforme LinkedIn. Vytváranie LinkedIn networking je o budovaní spojení a dlhodobých vzťahov, čo ti pomôže etablovať sa ako myšlienkový vodca a prilákať podobne zmýšľajúce LinkedIn kontakty. Identifikuj svoje cieľové publikum: urči ľudí, s ktorými sa chceš spojiť na LinkedIn na základe tvojich profesionálnych cieľov. Identifikuj profesionálov v tvojom odvetví. Napríklad ak sa pohybuješ v IT svete a hľadáš pracovné príležitosti ako Java programátor, pripoj sa k skupinám relevantným pre tvoje odvetvie alebo záujmy. K spoločnostiam, ktoré ťa zaujímajú, alebo k ľudom, ktorí zastávajú pracovné pozície, o ktoré máš záujem. Aké úrovne LinkedIn networking poznáme? Sociálna sieť LinkedIn rozlišuje tri úrovne prepojenia medzi používateľmi. Vedľa mena konkrétneho používateľa sa ti vždy zobrazí údaj o stupni pripojenia. Pri žiadosti o spojenie majú pre teba väčšiu hodnotu tie LinkedIn kontakty, ktoré majú aktívny profil a väčšie množstvo spojení prvého stupňa. Úroveň 1: Kontakty, ktoré sú s tvojim účtom priamo prepojené a potvrdili tak tvoju žiadosť o pripojenie vo svojej histórii. Preto ste s nimi v priamom kontakte. Úroveň 2: Kontakty, ktoré sú priamo prepojené s tvojimi kontaktmi prvej úrovne. Úroveň 3: Kontakty, ktoré sú prepojené s tvojimi priateľmi druhej úrovne. Ako osloviť ľudí a vytvoriť s nimi ? LinkedIn networking ti umožňuje osloviť vybraných používateľov prostredníctvom správy, pozvánky alebo dokonca platenej správy InMail. Prijatím pozvánky na LinkedIn používateľ na druhej strane dáva najavo, že má záujem s tebou komunikovať. Jednou z najčastejších chýb pri nadväzovaní nových spojení a oslovovaní nových kontaktov je posielanie všeobecných pozvánok na pripojenie. Vždy, keď niekoho požiadaš o spojenie, využi príležitosť a napíš mu osobnú správu ako súčasť žiadosti. To ti dáva možnosť vysvetliť, kto si a prečo chceš byť v spojení. Profesionálny prístup je dobré ukázať od samého začiatku. Okrem trpezlivosti pri nadväzovaní relevantných kontaktov potrebuješ neustále vytvárať kvalitný obsah, ktorý bude tvoju sieť kontaktov baviť a v ideálnom prípade ich podnieti k pozitívnej interakcii. Viditeľnejším pred ostatnými ťa tiež urobí, ak sa do interakcií budeš zapájať aj ty, a preto sa neboj lajkovať, ale najmä komentovať obsah ostatných používateľov. Pokús sa o vyvolanie diskusie pri témach, ktoré sú súčasťou tvojho pracovného života a neboj sa komunikovať. Každý krok si však radšej dvakrát premysli a drž sa svojich profesionálnych cieľov. Dobré a prínosné komentáre pomáhajú zvýšiť dosah profilu na LinkedIn Na nadväzovanie spojení využi skupiny Skupiny na LinkedIn sú užitočná funkcia a skvelý spôsob, ako vybudovať sieť, ktorá je relevantná pre teba, ale aj pre ostatných. Keď sa pripojíš ku skupine, zobrazí sa ti zoznam členov a uvidíš, kto sa najviac zapája do konverzácie. Odtiaľ môžeš poslať žiadosť o pripojenie používateľom, ktorí ti vyhovujú. Samozrejme, na mysli máme skupiny, ktoré sa zaoberajú problematikou tvojho odboru, alebo sú mu veľmi blízke. Popremýšľaj aj nad účtom LinkedIn Premium, ktorý ti ponúkne o mnoho viac možností. Akú metódu zvoliť pri nadväzovaní kontaktov na sieti LinkedIn? Ak si si už synchronizoval všetky vhodné kontakty a našiel zopár ďalších, ktoré ťa zaujali, LinkedIn umožňuje použiť funkciu „Ľudia, ktorých možno poznáte“. Táto funkcia ti pomôže dostať sa k ďalším kontaktom, ktoré by mohli byť pre teba relevantné. Nesprávnym prístupom je „pustiť sa do toho po hlave“ a spojiť sa s každým, na koho na sieti LinkedIn narazíš. Preto vždy konaj v súlade so svojím vopred stanoveným zámerom a spájaj sa s kontaktmi, ktorými sú: potenciálni zamestnávatelia, odborníci v tvojej brandži, mentori a inšpiratívni ľudia, potenciálni zamestnanci alebo noví členovia tvojho tímu, obchodní partneri pre tvoju firmu. Ak sa rozhodneš spájať s ľuďmi mimo tvojej pracovnej oblasti, je pravdepodobné, že tieto kontakty ti neprinesú žiaden úžitok a vaše spojenie ani dlho nevydrží. Chyby pri vytváraní LinkedIn networkingu, ktorým sa snaž vyhnúť Podobne ako každá sociálna sieť aj LinkedIn ponúka možnosť spojiť sa s kýmkoľvek na svete, čo je obrovskou výhodou dnešného online sveta. Ak však chceš zo spojení vyťažiť čo najviac, je dobré vyhýbať sa najčastejším chybám vo vytváraní siete kontaktov. Pred výberom kontaktov si vytýč jasné ciele. Žiadaš o spojenie, pretože hľadáš viac informácií zo svojej brandže? Chceš sa od daného profilu niečo nové naučiť? Alebo ide o tvojho potenciálneho zamestnávateľa, biznis partnera či klienta? Pri kontaktovaní neposielaj rovnaké automatické správy na spojenie, ale každému používateľovi napíš pár riadkov určených priamo jemu. Tu je dôležité zachovať aj správny tón. Ak vidíš, že tvoj potenciálny kontakt komunikuje s ostatnými skôr neformálnym spôsobom, snaž sa tomu prispôsobiť. Pri oslovení treba vedieť byť prirodzene presvedčivý. Pomôže ti, ak budeš priamy a svoju požiadavku sformuluješ čo najkonkrétnejšie. Napríklad: Pekný deň, pán/pani XY, práve som ukončil štúdium na vysokej škole a venujem sa programovaniu. Keďže ma oslovila Vaša práca a chcem sa v tejto oblasti ďalej vzdelávať, ocením, ak si Vás budem môcť pridať medzi svoje LinkedIn kontakty. Mysli na to, že čas je drahý pre všetkých. Usiluj sa preto zbytočne nerozpisovať, ale svoje žiadosti o kontakt koncipuj čo najstručnejšie. Rovnako neobťažuj potenciálnych zamestnávateľov otázkami: Nehľadáte aktuálne niekoho nového do tímu? Reaguj len v nadväznosti na existujúce ponuky práce. Ver, že záujemcovia si ťa sami vyhľadajú, pokiaľ bude tvoj LinkedIn profil hodnotný a ty budeš pre nich predstavovať ideálneho kandidáta. Nečakaj, že ti každý žiadosť o spojenie akceptuje. Každý užívateľ má na LinkedIn iné ciele, preto si neber osobne, ak niekto tvoju žiadosť o spojenie zamietne. Nespamuj ľudí. Ak budeš kontaktovať všetkých do radu a posielať im spomínané hromadné správy na spojenie, diskvalifikuješ svoj profil ako spamer a to určite nechceš. Preto si kontakty na spojenie starostlivo vyberaj. Na budovanie network na LinkedIn, ako aj na nadväzovanie kontaktov potrebuješ dostatok času. Ak to však s platformou LinkedIn myslíš vážne a dodržiavaš pravidlá, je prakticky isté, že si skôr či neskôr vybuduješ úspešný profil s množstvom kontaktov, ktoré reagujú na tvoj obsah. Stačí sa vyhnúť niekoľkým častým chybám, byť konštantný a zotrvať. Je na tebe, koľko času si ochotný venovať sociálnej sieti LinkedIn, ale vo všeobecnosti platí, že sa ti vráti len to, čo do nej vložíš. Buď úprimný, nápomocný a profesionálny. V svojich interakciách sa zameraj na budovanie dlhodobých vzťahov so svojimi prepojeniami. Pamätaj, že vytváranie sietí kontaktov na LinkedIn, to je budovanie spojení a vzťahov. The post Networking na LinkedIn: Nadväzovanie profesionálnych kontaktov first appeared on msg life Slovakia.
Pri otázke LinkedIn čo to je a na tému LinkedIn a ako na to, by sa dalo písať dlho, základnou radou však zostáva: Vytvor si dobrý profil na LinkedIn. Či už si na profesionálnej sociálnej platforme dlhšiu dobu, alebo si si profil na LinkedIn zriadil iba ne
prejsť na článokPrečo LinkedIn používa čoraz viac ľudí? LinkedIn platforma (platform LinkedIn) je veľmi populárna sociálna sieť pre profesionálov, kde je možné uverejniť online životopis, teda LinkedIn CV. Rovnako tak slúži pre firmy na hľadanie a získavanie nových kvali
prejsť na článokNa konci mája, s teplým a slnečným počasím, prišli na Poľanu a Muránsku planinu pozrieť aj kolegovia z LIFE Jedna příroda. Tento český projekt je nám ako staršia sestra. Pracuje na plnení veľmi podobných cieľov. Taktiež kladú medzi svoje priority starostl
prejsť na článokNetworking. Pojem, ktorý v biznis sférach rezonuje čím ďalej, tým častejšie. Jeho základ pochádza od anglického slova „network“, čo v preklade znamená sieť. Ako vám dokáže networking pomôcť pri raste vášho biznisu? Hlavnou úlohou networkingu je spájani
prejsť na článokOslovili Vás výhody Sous-Vide a chcete to vyskúšať vo vlastnej kuchyni? Ešte donedávna bolo Sous-Vide vyhradené len pre profesionálnych kuchárov, pretože potrebné vybavenie bolo pre domácich kuchárov cenovo nedostupné. Dnes už tomu tak nieje. Ukážeme Vám